معرفی و خصوصیات عمومی نژاد پودل

پودل یک نژاد سگ بسیار محبوب است، به ویژه به دلیل شخصیت شادی آور، هوش و پوشش غیر معمول آن. اسباب بازی، کوتوله، متوسط ​​یا سلطنتی، چهار سایز پودل وجود دارد.

پودل: منشا، اندازه و شخصیت

سگ پودل

سگ پودل یکی از معروف ترین و گسترده ترین نژادهای سگ در جهان است. این سگ شکاری پر جنب و جوش و چابک یک سگ خانوادگی بسیار راحت است.

سایزهای مختلف پودل چیست؟

این سگ شکاری با هیکلی زیبا در 4 نوع سایز وجود دارد :

  • پودل بزرگ یا رویال پودل
  • پودل اسباب بازی
  • پودل مینیاتوری
  • پودل متوسط

پودل بزرگ یا پودل استاندارد

اصل و نسب

پودل بزرگ که به عنوان پودل استاندارد نیز شناخته می شود ، قدیمی ترین پودل است. بعدها انواع اسباب بازی، کوتوله و متوسط ​​از این نژاد ایجاد شد.

این سگ از تلاقی یک باربت فرانسوی و یک سگ آبی مجارستانی می آید. این نژاد سگ در ابتدا به عنوان شکار پرندگان آبزی مانند اردک، غاز، اسنایپ، مرغابی و غیره استفاده می شد.

همچنین مهارت آن در این رشته است که ریشه نام آن است زیرا از نظر ریشه‌شناسی، پودل از « عصا » یعنی اردک ماده می‌آید.

با توجه به LOF (کتابهای ریشه فرانسوی)، در قرن شانزدهم بود که این سگ شکاری بزرگ به “سگ لباسشویی، عزیز بانوان جامعه خوب” تبدیل شد .

اگر کشور مبدأ آن گاهی مورد مناقشه قرار می گیرد، فدراسیون بین المللی Cynological (FCI) در سال 1936 فرانسه را به عنوان مهد این نژاد به رسمیت شناخت. با این حال، برخی (مانند Larousse) ادعا می کنند که منشا این نژاد در آلمان است.

امروزه، سگ پشمالوی بزرگ به عنوان یک سگ همه کاره در نظر گرفته می شود، متعلق به گروه 9: سگ های لذت و همراه.

شخصیت

سگ پشمالوی بزرگ معمولاً یک سگ راحت است. در واقع، این سگ آرام به ندرت پارس می کند و می تواند با کمی ورزش از پس آن بربیاید. بنابراین او می تواند در شهر زندگی کند، اگر استادش همچنان به او پیشنهاد پیاده روی روزانه بدهد.

بسیار باهوش، این سگ بزرگ به راحتی قوانین را یاد می گیرد و با محیط های مختلف سازگار می شود.

مطیع و بسیار نزدیک به اربابش، او یک سگ خانوادگی است که با بچه ها مهربان خواهد بود .

پودل بزرگ، یادآور منشا آن به عنوان یک شکارچی پرندگان آبزی، یک شناگر عالی است که عاشق گذراندن وقت در آب است. بنابراین او در حمام کردن احتمالی تردید نخواهد کرد.

فیزیکی

سگ پشمالوی بزرگ سگی با جثه بزرگ و بدنی قوی است . اندازه آن بین 45 تا 60 سانتی متر در قسمت پژمرده و وزن آن 21 تا 23 کیلوگرم است.

از نظر فیزیکی، سگ پودل بزرگ با بدنی که کمی بلندتر از قدش است تناسب خوبی دارد. سر آن با گوش های آویزان بلند، پوزه نازک و کشیده و چشم های بادامی تیره به راحتی قابل تشخیص است. دم آن بلند و دور از بدن است. این سگ علیرغم جثه بزرگش، پاهای بیضی شکل کوچکی با انگشتان پاهای قوسی دارد.

پودل استاندارد دارای یک پوشش مجعد از رنگ ثابت است: سیاه، سفید، قهوه ای، زردآلو، خاکستری یا حنایی. پوشش آن نیاز به نگهداری زیادی دارد و بنابراین توصیه می شود که مرتباً توسط یک متخصص تمیز شود.

این نژاد سگ نمی ریزد. بنابراین در بین افراد مبتلا به آلرژی بسیار محبوب است .

قیمت

قیمت پودل استاندارد بسته به پرورش دهندگان و شجره خط متفاوت است . نر و ماده برای شما قیمت یکسانی ندارند. برای سگی که در LOF (کتاب ریشه های فرانسوی) ثبت شده است، به طور متوسط ​​1400 یورو هزینه دارد . بالاترین خطوط خونی با ویژگی های خاص را می توان تا بیش از 2100 یورو فروخت .

سلامتی

پودل بزرگ، برای یک سگ بزرگ، امید به زندگی نسبتاً طولانی دارد. جدای از خطر دیسپلازی مفصل ران، این نژاد سگ از سلامت کامل برخوردار است.

اسباب بازی، کوتوله و پودل متوسط

پودل عروسکی

پودل اسباب‌بازی (مینیاتوری)، پودل اسباب‌بازی و پودل متوسط ​​همگی از نسل پودل بزرگ هستند. مانند پودل های بزرگ، پودل های متوسط ​​و اسباب بازی شکارچیان عالی پرندگان آبزی هستند. اسباب‌بازی به نوبه خود دارای بدنی بسیار شکننده است که نمی‌توان آن را به عنوان سگ شکار در نظر گرفت.

اصل و نسب

از قرن هفدهم بود که پرورش دهندگان فرانسوی شروع به عبور از رویال پودل ها با سایر سگ های کوچک همراه کردند تا پودل های کوچکتر ایجاد کنند. پودل های مینیاتوری و استاندارد اولین کسانی هستند که ظاهر می شوند. بنابراین، طبق گزارش LOF ، اولین پودل های اسباب بازی به دربار لویی شانزدهم معرفی شدند.

از طرف دیگر پودل اسباب بازی آخرین کسی بود که نور روز را دید. تنها در سال 1984 توسط FCI به رسمیت شناخته شد .

درست مانند پودل های بزرگ، سگ های اسباب بازی، مینیاتوری و متوسط ​​نیز در گروه 9 سگ های سرگرمی و همراه هستند.

شخصیت

پودل‌های اسباب‌بازی، مینیاتوری و متوسط ​​معمولاً سگ‌هایی مهربان و مهربان هستند . سگ‌های پودل بسیار نزدیک به ارباب و خانواده‌هایشان، سگ‌هایی شاد و اجتماعی هستند که غیبت طولانی مدت را به خوبی تحمل نمی‌کنند .

بازیگوش و هوشیار، همبازی های مناسبی برای کودکان هستند. با خلق و خوی بسیار اجتماعی ، این نژادهای سگ بدون مشکل با حیوانات دیگر همزیستی می کنند.

پودل های مینیاتوری و اسباب بازی سگ هایی هستند که نیاز به آموزش دقیق دارند. آنها با تحصیلات ضعیف می توانند به سرعت به پارسا و مالکیت تبدیل شوند. مراقب باشید، این سگ های کوچک حساس هستند و نمی توانند فریاد کشیدن را تحمل کنند، بنابراین باید آنها را با صبر و ملایمت آموزش دهید.

آموزش یک سگ پودل معمولی آسان تر است. در واقع او خیلی سریع می فهمد که از او چه انتظاری می رود و شخصیت معتدل تری دارد.

سگ پودل که نژادی با هوش عالی است، می‌تواند ترفندهایی را انجام دهد که دشوار به نظر می‌رسد و چابکی حیرت‌آوری را نشان می‌دهد.

مانند پودل استاندارد، پودل های کوچکتر عاشق آب هستند. آنها عاشق دوش گرفتن و پریدن در آب در هر فرصتی هستند.

پودل‌های اسباب‌بازی، مینیاتوری و متوسط ​​می‌توانند در آپارتمان‌ها زندگی کنند ، به شرطی که به اندازه کافی به بیرون برده شوند. آنها علیرغم جثه کوچکشان، سگ های ورزشی و فعالی هستند و بنابراین باید بتوانند از نظر بدنی ورزش کنند.

فیزیکی

اندازه وزن
پودل متوسط 35 و 45 سانتی متر 10 و 15 کیلوگرم
پودل مینیاتوری 28 و 35 سانتی متر 6 و 8 کیلوگرم
پودل اسباب بازی 24 و 28 سانتی متر 2 و 4 کیلوگرم

ویژگی پودل با موهای پشمی و بسیار ضخیم است. از آنجایی که موهای خود را از دست نمی دهند، در بین افراد مبتلا به آلرژی بسیار محبوب هستند .

برای مطابقت با استانداردهای نژاد، پوشش آنها باید یک رنگ باشد:

  • سیاه
  • سفید
  • زردآلو
  • رنگ قهوه ای
  • خاکستری
  • گربه وحشی

توصیه می شود کت پودل را به طور مرتب مسواک بزنید و هر دو ماه یکبار آن را نزد آرایشگر ببرید. در واقع، موهای سگ پودل نیاز به قیچی دقیق دارد که فقط یک آرایشگر حرفه ای سگ می تواند بدون خطر آن را انجام دهد.

قیمت

قیمت پودل بسته به پرورش دهندگان و شجره خط و تنوع آن (اسباب بازی، کوتوله یا متوسط) متفاوت است . نر و ماده برای شما قیمت یکسانی ندارند. هزینه یک سگ ثبت شده در LOF (کتاب ریشه های فرانسوی) به طور متوسط ​​1000 یورو است. بالاترین رده های خونی با ویژگی های خاص را می توان به قیمت بیش از 2000 یورو فروخت .

سلامتی

امید به زندگی یک پودل متوسط، مینیاتوری یا اسباب بازی 12 تا 15 سال است. آنها از سلامتی جامد مانند پودل های بزرگ بهره مند می شوند. با این حال، او می تواند از دو آسیب شناسی نسبتاً رایج رنج ببرد:

  • آتروفی پیشرونده شبکیه
  • دررفتگی کشکک

پذیرش یک حیوان شما را متعهد می کند، این تصمیمی است که باید به دقت در مورد آن فکر کنید. قبل از شروع کار با دامپزشک یا نزدیکترین پناهگاه به شما تماس بگیرید. آنها می توانند توصیه های خود را در مورد نژاد سگی که بیشتر برای شما مناسب است به شما ارائه دهند.

دکمه بازگشت به بالا