هنر و سینما

انیمیشن لوکا؛ ایده‌های پیکسار هم ته کشیده است


اکنون که اشتیاق برای اولین “روح” به خواب رفته و اسکار گرفته است و آخرین فیلم پیکسار “لوکا” اکران شده است ، صحبت درباره محصول نهایی او آسان تر شده است. پیکسار به عنوان مهمترین شرکت فیلمسازی قرن 21 به لوکا در مقایسه با “در جستجوی نیمو” به دلیل قهرمانان خود ، که موجودات غول پیکر دریایی هستند ، اجتناب ناپذیر است و قسمت اولیه آن در زیر دریا انجام می شود. البته ، در فاصله های دورتر ، عناصر و مضامین کارتون های دیگر پیکسار در آن یافت می شود ، به همین دلیل لوکا با وجود زیبایی بصری و داستان فوق العاده اش ، به بهترین شاهکارهای خود نرسید. و پیکسار؟

در نقد فیلم لوکا ، خطر انتشار داستان وجود دارد.

اگر همه ما معتقد باشیم و به نظر شما ، “لوکا” یک فیلم سرگرم کننده و شیرین است که چندان تکان دهنده نیست و وقتی بدهی طولانی تمام شد و البته شما عموی لوکا را در آن صف بی پایان می بینید ، به پایان می رسد و تأثیر خاصی ندارد. در ذهن شما صرف نظر از فیلم ، باید به این س answerال پاسخ دهیم که بهترین کارتون های پیکسار مانند “داستان اسباب بازی” ، “در جستجوی نیمو” ، “راتاتویی” یا “بالا” چیست؟

این شهر کوچک آفتابی ایتالیایی فضای دلپذیری دارد ، اما چیزی که فاقد آن است روح جان بخش داستان لوکا و دوستانش است. همه چیز روی زمین می رود. دوستی بین لوکا و آلبرتو ، این واقعیت که پای جولیا در وسط قرار دارد ، حتی ارکول به عنوان بدهکار داستان دارای شخصیت خاصی است. هر اتفاقی که برای لوکا افتاده قابل پیش بینی است.

پاسخ من یک ایده است. با تصویری و گرافیک خوب نوشته شده ، منظور من این است که پیکسار استاندارد طلایی را در بهترین انیمیشن ها پیدا کرده است. در اینجا برخی از اهداف نصب نرم افزارهای اشتراک گذاری وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای عالی استفاده کنید. به عنوان مثال ، در “داستان اسباب بازی” ، ایده اتصال عروسک با صاحبش و صحبت کردن بدون آن به این عروسک ها این فرصت را می دهد تا حسادت کنند زیرا دیگران به آنها نگاه می کنند یا نمی خواهند صاحب جدید را ببینند. به مفاهیم وفاداری ، ایثار و حسادت می توانند نیروی محرک یک داستان هیجان انگیز باشند و “قصه گویی” این سه مورد را علاوه بر بسیاری مفاهیم دیگر دارد.

لوکا و آلبرتو

انیمیشن های لوکا از قدرت خلاقیت پیکسار استفاده می کنند ، اما او جرات نمی کند بهترین انیمیشن های شرکت باشد.

مشکل اصلی کارتون های لوکا این است که او ایده های جدیدی ندارد. ما قبلاً ندیده بودیم که یک حیوان دریایی به یک انسان تبدیل شود ، بلکه ایده موجودی در زیر دریا زندگی می کند و به او می گوید که زمین و انسان ها خطرناک هستند و کنجکاوی او باعث می شود از همه توصیه ها چشم پوشی کند و به زمین بیاید. از اسطوره زبان ما در سایر فیلم های پیکسار بازنشر شده است.

لوکا چیزی به این روایت های قدیمی اضافه نمی کند. دو مرد جوان از اژدهای دریایی در رویای داشتن یک موتورسیکلت وسپا ، که برای آنها به معنی آزادی است ، می آیند و در آنجا تفاوت های خود و همچنین دوستی خود را آزمایش می کنند (در اینجا شبیه کارتون “راتاتوی”).

این اولین تبلیغ هنری توسط انریکو کازاروسا است که ایده مشابهی را مطرح کرد و با جسی اندروز نویسنده کتاب “من و ارل و دختر مرده” و مایک جونز ، نویسنده ، برای “شبح” می نویسد. . »این بدان معناست که گروهی که کارتون« لوکا »را ایجاد ، می نویسد و کارگردانی می کند ، تجربه چندانی در زمینه انیمیشن ندارند. در عوض ، کازاروسا در بخش هنری انیمیشن های “کوکو” ، “تاپ” و “شگفت انگیز 2” است و شما تأثیر تجربیات سرگرم کننده را در نحوه ساخت و کارگردانی و به طور کلی همه ایده های “لوکا” مشاهده می کنید.

از صحنه زیر آب گرفته تا شهر کوچک ایتالیا و حتی طراحی موجودات غول پیکر دریایی و حتی تبدیل آنها به انسان ، لوکا در تصاویر خود شگفت انگیز و درخشان بود. صف وجود دارد که در آن لوکا و آلبرتو دائماً از آب خارج شده و وارد آب می شوند. هر قسمتی از بدن او که از آب بیرون می آید تبدیل به یک انسان می شود و هر قسمتی که هنوز با آب در تماس است مانند یک جانور غول پیکر در دریا است. برای لذت بردن از زیبایی بدنه و ظاهر باید این سریال را ببینید. سکانسی که بیننده را خوشحال می کند و باعث می شود از آن لذت ببرند.

این شهر کوچک آفتابی ایتالیایی فضای دلپذیری دارد ، اما چیزی که فاقد آن است روح جان بخش داستان لوکا و دوستانش است. همه چیز روی زمین می رود. دوستی بین لوکا و آلبرتو ، این واقعیت که پای جولیا در وسط قرار دارد ، حتی ارکول به عنوان بدهکار داستان دارای شخصیت خاصی است. هر اتفاقی که برای لوکا افتاده قابل پیش بینی است.

البته اشتباه نکنید. این بدان معنا نیست که شما کارتون “لوکا” را تماشا نمی کنید و وقت خود را برای تماشای آن هدر می دهید. در واقع ، این یکی از نکات برجسته سال است. فقط توجه داشته باشید که این یکی از شاهکارهای پیکسار نیست که توجه شما را به خود جلب کند. “لوکا” رنگارنگ است و دارای یک سری سکانس های خنده دار است که البته برای بزرگترها یک و نیم و نیم لبخند می زند ، اما می تواند جوانترها را بخنداند. مشکل این است که ما انتظارات بیشتری از پیکسار داریم تا کاریکاتورهایی مانند لوکا و حتی شبح.

شخصیت های کارگردانی شده توسط لوکا جالب تر از سه گانه آلبرتو ، لوکا و جولیا هستند. به خصوص تصاویری که از والدین لوکا و پدر جولیا می بینیم که چهره ای طنزآمیزتر دارند. مکانی که مادر لوکا همه نوزادان را به آب انداخت تا ببینند چه کسی تبدیل به یک هیولای دریایی غول پیکر شده است و پسر او را چنین می بیند ، یا مهارت پدر لوکا در آب داخل صحنه و تأثیر نهایی پدر جولیا بر لوکا و دیگران. لمس کردن.

با رنگ و درخشش لوکا ، اگر ایده اصلی ، احمقانه و جسورانه تری داشت ، می توانست به یکی از انیماتورهای شاخص پیکسار تبدیل شود ، و اگر در داستان استودیو خطرناک تر بود و به پایان رسید و نتایج دیگری به دست آورد.

فیلم لوکا آنقدر شیرین است که وقتی فیلم تمام می شود قلبم را می شکند. این ایده که ترس انسان ممکن است منبع مناسبی نداشته باشد ، هوشمندانه تر از ترس از دنیای کوکو از مردگان ، یا ترس از موش در راتاتوی ، یا حتی ترس از اندوه در “درون” بیان شده است. نمایش های “لوکا” که ممکن است تماشاگران را شگفت زده کند به خوبی سازماندهی شده اند. به عنوان مثال ، ما دقیقاً نمی دانیم پدر آلبرتو کی بود و کجا رفت. یا عصبانیت والدین لوکا و ناراحتی لوکا از اینکه آنها آن را درک نمی کنند چیزی جز یک سکانس نمایش خاص نیست. این عدم وجود اندوه و اضطراب واقعی در روایت ، کل داستان را کمی شل می کند.

با این حال ، “لوکا” یکی از آن فیلم های تابستانی است که می توانید در آرامش و خانواده تماشا کنید و احساس نمی کنید که فقط وقت خود را از دست می دهید. از تماشای آن لذت خواهید برد. شاید بخواهید به ایتالیا بروید. از نظر زیبایی ظاهری ، واقعاً چیزی برای گفتن و داستان آن وجود دارد … حداقل از فیلمهای کمدی و اکشن آن سالها بدتر ، اگر نه بهتر. این فقط در اندازه ایده های جسورانه پیکسار ظاهر نمی شود.

شناسه فیلم لوکا

کارگردان: انریکو کازاروسا
نویسنده: جسی اندروز و مایک جونز بر اساس داستان انریکو کازاروسا ، جسی اندروز و سیمون استفنسون
امتیاز Imdb برای فیلم: 7.6 از 10
عدد فرا بحرانی: 71 از 100
پخش کننده های صدا: جیکوب ترمبلی ، جک دیلن گرزر
خلاصه داستان: لوکا یک اژدهای دریایی است که با پدر و مادرش زندگی می کند. والدین او مراقب هستند که زیاد به سطح دریا نزدیک نشوند زیرا آنها از افرادی می ترسند که حیوانات غول پیکر را شکار می کنند. از سوی دیگر ، مردم روستاهای ساحلی نیز از حیوانات غول پیکر می ترسند. یک روز ، لوکا به سطح آب نزدیک شد و متوجه شد که تبدیل به یک پسر بیرون از آب شده است. او دوست یک جانور غول پیکر به نام آلبرتو است ، او روی زمین زندگی می کند و آنها تصمیم گرفتند با موتورسیکلت وسپا به این شهر بروند و در سراسر جهان سفر کنند.
یادداشت نویسنده: دو از پنج

انتقاد فیلم لوکا از دیدگاه خود نویسنده است و لزوماً مکان ای بی سی مگمگ نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا