هنر و سینما

۱۰ موسیقی فیلم برتر جان ویلیامز را بشنوید


جان ویلیامز یکی از مشهورترین آهنگسازان تاریخ است و بدون شک نویسنده مشهورترین و تأثیرگذارترین تم ها و موسیقی است.

این یک مرد تاریخی است که پس از شروع با شاهکارهای کوچک مانند موسیقی جاز وارد عرصه خلاقیت شد و پس از شروع کار خود به عنوان آهنگساز ، بسیاری از آهنگهای ماندگار موسیقی را خلق کرد. کمیت اولین و معروفترین آثار خلق شده توسط ویلیامز و وسعت آثار او واقعاً حیرت انگیز است و اندازه و کیفیت آثار او سخت و دشوار است و شمارش و انتخاب آثار غیرممکن است.

ما از کلمه غیر ممکن استفاده می کنیم زیرا ممکن است کمی احمقانه و گیج کننده باشد ، اما در این پست ما 10 مورد برتر نوشته شده توسط جان ویلیامز را فهرست کرده ایم. اما مطمئناً این یک لیست کامل و دقیق نیست ، زیرا می تواند لیست 20 شاهکار برتر ویلیامز را قرار دهد. با این حال ، از آنجا که ویلیامز یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ است ، بازبینی برخی از بهترین آثار او شایستگی ندارد.

10. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

موضوعات اصلی ویلیامز برای Raiders of the Lost Ark عبارتند از ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی. اما موسیقی متن این قسمت از فیلم ایندیانا جونز نسبت به مناطق دیگر و فیلم های مشابه برتری دارد. به خصوص که مقدمه ویلیامز برای بازگشت به تصویر اصلی یک شاهکار واقعی است.

موسیقی متن فیلم های ایندیانا جونز نزدیک به موسیقی متن فیلم های جیمز باند است و این فیلم ها با انواع اکشن ها به آهنگسازان الهام می دهند.

9. کد

این مثال ممکن است غافلگیر کننده باشد. اگرچه هوک یکی از بزرگترین ایستگاه های استیون اسپیلبرگ است (برخلاف طرفداران اختصاص داده شده به هزاران فیلم علاقمند به نوستالژی) ، موسیقی او یکی از بهترین شاهکارها به ویژه جان ویلیامز محسوب می شود. در قسمت پایانی پیتر پن ، موسیقی ویلیامز ، با الهام از اسپیلبرگ ، دارای پرتره ای از پیتر پن است.

موضوع ویلیامز از نمایش داستین هافمن درباره کاپیتان هوک در برخی مواقع تهدیدآمیز و ترسناک است. اما گوش دادن به موضوع و موسیقی اصلی این فیلم حس پرواز را به مخاطب القا می کند.

8. سوپرمن

سوپرمن به کارگردانی ریچارد دونر نشان داد که استعدادها و توانایی های ویلیامز محدود به یک صحنه و یک ژانر نیست. در سال 1978 ، ویلیامز موضوعات کلیدی را برای فیلم های آرواره ها و جنگ ستارگان و همچنین فیلم های ترسناک و تحقیقی مانند برخورد نزدیک از نوع سوم ایجاد کرد. اما با ساخت موسیقی متن برای سوپرمن ویلیامز ، او ثابت کرد که می تواند از یکی از ماندگارترین شخصیت های داستانی آمریکا الهام بگیرد و همچنین یک موسیقی متن ماندگار و محبوب ایجاد کند.

مشکل اصلی دانر در فیلم این بود که بینندگان معتقد بودند انسان هایی در حال پرواز هستند. اگرچه تلاش ها و جلوه های ویژه به تصویر کشیدن شخصیت سوپرمن با بازی کریستوفر ریو کمک کرد ، اما عناصر مکمل آن شخصیت و دلیل قانع شدن تماشاگران به موضوع و اشعار نوشته شده توسط شاهکار ویلیامز در این فیلم.

7. آن ET فرا زمینی

مطمئناً تعداد زیادی فیلم اسپیلبرگ در این لیست پیدا خواهید کرد. زیرا اسپیلبرگ از همکاران نزدیک ویلیامز بود و فردی بود که زیاد با ویلیامز کار کرد و از این همکاری نتایج فوق العاده ای گرفت.

یکی از بهترین فیلم های اسپیلبرگ. این یک شخص فرازمینی است که موسیقی او نیز یکی از بهترین آثار ویلیامز محسوب می شود. این ژانر الهام بخش فانتزی است و علمی تخیلی یکی از ژانرهایی است که ویلیامز به خوبی به آن شهرت دارد ، اما کار او برای فیلم ET. این فیلم به ویژه خطرات و تهدیدهای بزرگسالان را در فیلم به سخره می گیرد و چشم اندازی شبیه کودک و کودک محور را القا می کند. موسیقی متن فیلم الهام بخش ، خنده دار و در عین حال غم انگیز است و این آثار موسیقی را به یک بازی عالی برای یکی از موفق ترین فیلم های اسپیلبرگ تبدیل می کند. گوش دادن به این تم زیبا و موسیقی متن را فراموش نکنید. ممکن است اشک در چشمان شما بیاورد.

6. هری پاتر و سنگ جادوگر

جان ویلیامز به لطف همکاری با اسپیلبرگ ، با انواع رویاها و داستان های علمی تخیلی آشنایی کامل دارد. کار ویلیامز برای هری پاتر و سنگ جادو به اندازه موسیقی متن فیلم جنگ ستارگان و سوپرمن ماندگار و قدرتمند است. ویلیامز مانند دیگر آثار زیبای خود ، مخاطب را به طرز ماهرانه ای در داستان فانتزی و فانتزی فیلم غوطه ور کرد. در همین حال ، موسیقی متن بسیار پر جنب و جوش است.

در نیمه اول فیلم ، ویلیامز به بهترین شکل خلوت هری را با موسیقی زیبایش ایجاد کرد ، و سپس موسیقی امیدوار کننده و خوش بینانه تر شد زیرا سعی می کرد با هری ارتباط برقرار کند. کار ویلیامز در این فیلم نوعی تحویل پد برای کل مجموعه است. در واقع ، موضوع محبوب هدویگ مکمل هفت فیلم دیگر بود ، از موضوعی در پارک گرفته تا تور استودیویی ، و بخش مهمی از این مجموعه شد. شکی نیست که این اثر یکی از بهترین آثار ویلیامز است و به یکی از ماندگارترین و به یاد ماندنی ترین آثار تاریخ تبدیل شده است. به زبان ساده ، تصور هری پاتر غیرممکن است ، اما موسیقی فوق العاده ویلیامز در ذهن شما پخش نمی شود!

5. فهرست شیندلر

فهرست شیندلر نقطه شروع برای ویلیامز و استیون اسپیلبرگ بود و تحقیقات و تفکر ویلیامز منجر به خلق یکی از تأثیرگذارترین آثار وی شد. موضوع فیلم بسیار زیباست و احساس غم انگیزی را برانگیخته می کند که کاملاً با موضوع فیلم و رویکرد بصری اسپیلبرگ به تاریخ هولوکاست مطابقت دارد.

ویلیامز در بیشتر فیلم از یک ارکستر بزرگ استفاده نمی کند ، بلکه تنها از یک ویولن استفاده می کند که احساسات و زیبایی های مختلف را با هم برمی انگیزد. موضوع فیلم جذاب یا بسیار ملودیک نیست ، اما بسیار م effectiveثر است و تضاد شدید این اثر با دیگر آثار ویلیامز استعداد و توانایی او را نشان می دهد.

4. اگر می توانید مرا تعقیب کنید

از زمانی که جان ویلیامز کار خود را در زمینه موسیقی جاز آغاز کرد ، تعجبی ندارد که او 40 سال را صرف ساخت موسیقی جاز کرد. اما اگر می توانید مرا جذب کنید ، موسیقی متن قطعاً ارزش صبر دارد. در واقع ، استیون اسپیلبرگ موسیقی متن را بسیار دوست داشت ، بنابراین تصمیم گرفت یک سکانس مقدماتی و مقدماتی کامل انجام دهد تا تماشاگران بتوانند از موسیقی ویلیامز لذت ببرند.

موسیقی متن فیلم ، مانند فیلم Frank Abagnale ، نرم ، بازیگوش و قدرتمند است. اما با بازی بی صدا لئوناردو دی کاپریو ، ویلیامز داستان را با غمی عمیق و عمیق الهام می گیرد و آن را مناسب ترین انتخاب برای فیلم می کند. اگر بتوانید من را گیر بیاورید موسیقی متن منحصر به فرد است و هیچ وجه مشترکی با کارهای قبلی ویلیامز ندارد. این موسیقی یکی از بهترین عناصر است که از نظر پویایی بسیار چشمگیر است.

3. فک

فقط با گوش دادن به دو صدای موسیقی ، ترس شخصیت شما را فرا می گیرد و می ترسید که تا آخر عمر به دریا و اقیانوس بروید. آرواره ها در فیلمسازی شگفت انگیز است. این فیلم هم برای اسپیلبرگ و تیمش یک موفقیت بود و هم استعدادی برای کارگردان فیلم. اما مطمئناً فیلم بدون موسیقی ویلیامز کامل نمی شد. زیرا مخاطب نمی داند موسیقی کی به اوج خود می رسد. این موسیقی هنوز وحشتناک است و یکی از مشهورترین آثار تاریخ است.

2. پارک ژوراسیک

یک آهنگساز چند موضوع ماندگار و محبوب می تواند ایجاد کند؟ در فیلم 1993 پارک ژوراسیک ، جان ویلیامز اثر طولانی دیگری را منتشر کرد که بینندگان را به این باور می رساند که دایناسورها با انسان در زمین می چرخند. نکته جالب در مورد موسیقی متن فیلم ژوراسیک پارک این است که ویلیامز تا زمانی که از شکوه بازنشسته نشود همه کارها را با افتخار انجام می دهد.

هنگامی که بازیکنان وارد پارک می شوند و اولین دایناسورها را می بینند ، تقریباً یک تجربه روحی و جوی وجود دارد و موسیقی این احساس را برمی انگیزد. اما وقتی شرایط تغییر می کند و شرایط سخت و خطرناک می شود ، موسیقی نیز تغییر می کند و چون خالق موسیقی خالق فیلم Jaws است ، در ایجاد رعب و وحشت در بینندگان بسیار خوب عمل می کند و موفق است. اهمیت موسیقی پارک ژوراسیک یکی از دلایلی است که باعث می شود این موسیقی دارای قدرت فوق العاده ای باشد و با مشاهده دقیق آن از هر نظر یک عنصر فراموش نشدنی است.

1. جنگ ستارگان: قسمت 4 – امید جدید (جنگ ستارگان: قسمت چهارم – امید جدید)

در حالی که این تنها حرفه جان ویلیامز در تمام زندگی خود برای ساخت موسیقی متن فیلم جنگ ستارگان بود ، این همان اثری بود که توانست جایگاه او را در تاریخ فیلم و فیلمسازی تثبیت کند. زیرا این یکی از ماندگارترین و مشهورترین آثار جان ویلیامز است که مهارت ناب او را ثابت می کند و یکی از قوی ترین عناصر موسیقی است که تا کنون ساخته شده است.

گفتن اینکه کدام فیلم بهتر از این سریال است سخت است و او آن را انتخاب کرد ، اما قسمت اول Star Wars به ​​کارگردانی جورج لوکاس یک فیلم عجیب است. خود را جای افراد علاقمند به فیلم و سینما در سال 1997 قرار دهید. در آن زمان هیچ کس فیلم یا نمایشی شبیه به آن ندیده بود و موسیقی ویلیامز با نشان دادن عنوان فیلم به شما انگیزه مهمی می دهد. چیزی بزرگ و بسیار مهم. در صحنه بعدی ، وقتی دارت ویدر روی صحنه می آید ، ممکن است به عنوان عنوان اصلی مضحک و بی ربط به نظر برسد. اما با موسیقی ویلیامز ، عنوان و نمایش واقعاً چشمگیر و مهم می شوند. موسیقی جادوی فیلم است.

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا