هنر و سینما

۱۶ فیلم که در جشنواره‌های سینمایی پاییز امسال سروصدا خواهند کرد


فصل جشنواره فیلم 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا ، چه محدود و چه بر روی اینترنت ، لغو شده است. اکنون وضعیت جهان به لطف کمی واکسیناسیون به حالت عادی بازگشته است و جشنواره فیلم در پایان امسال (و برخی در سال گذشته) بر روی فرش قرمز همان جشن ها ، تشویق ها و سفرهای ستاره ای اجرا می شود. البته مطابق استراتژی و ماهیت واکسن. اما همه جا به اندازه مسئله کرونا و شرایط سختی که بر جهان تحمیل کرده است کافی است. بگذارید در اینجا روی فیلم تمرکز کنیم.

درست است که آخرین اسکار چهار ماه پیش برگزار شد ، اما ما نمی توانیم از فیلم های نمایش داده شده در جشنواره های پاییزی (مانند ونیز ، تورنتو و نیویورک) هیجان زده شویم. حتی آثار جدیدی مانند Soggy Bottom پل توماس اندرسون ، بازسازی داستان West Side استیون اسپیلبرگ ، کمدی سیاه آدام مک کی “نگاه نکن” مانند لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس ، “کوچه کابوس” گیلرمو دل تورو و داستان ریدلی اسکات. “بانوی گوچی” با لیدی گاگا تا فصل تعطیلات اکران نمی شود.

امسال فیلم های خوب دیگری در جشنواره کن به نمایش درآمد. اینها عبارتند از “موشک قرمز” شان بیکر ، “قهرمان” اصغر فرهادی ، “اعزام فرانسوی از لیبرتی کانزاس عصر غروب” وس اندرسون و برنده نخل طلا “تیتان” جولیا دوکورنو.

با مجله ای بی سی مگنگاهی به آثار جدید مهمی که در جشنواره پاییز به نمایش گذاشته می شود بیاندازید. همه این فیلم ها می توانند رنگ سینما را در پایان سال ببینند (اگرچه زمان دقیق اکران آنها هنوز مشخص نیست) یا به یک پلت فرم نظارت آنلاین ارسال شوند.

1. بلفاست

بلفاست

  • قصهکنت برانا
  • آریو: کاترین بلفی ، جیمی دورنان

در بلفاست ، کنت برانا از افزایش در ایرلند شمالی در اواخر دهه 1960 در بحبوحه مشکلات به اصطلاح ، مجموعه ای از جنگهای چریکی که توسط ناسیونالیستهای ایرلندی انجام شد ، یاد کرد. کاترینا بلوف ، که قبلاً در “فورد در فراری” دیده بودیم ، و خانم جودی دنچ ستاره های فیلم هستند.

2. ختم نماز

باند

  • قصه: ترنس دیویس
  • آریو: پیتر کاپالدی ، جرالدین جیمز

زیست شناس ترنس دیویس زندگی شاعر انگلیسی زیگفرید ساسون را شرح می دهد. شاعری معروف به شعر ضد جنگ (تصویری از بدی های جنگ جهانی اول در شعرش). دیویس با نام “دریای عمیق آبی” شناخته می شود و جک لودن ، اسکاتلندی که نقش ساسون را بازی می کند ، قبلاً در “دانکرک” و سریال انگلیسی “تبر کوچک” ظاهر شده است.

3. شمارنده شمارنده

Kaontera

  • قصه: پل شریدر
  • آریو: اسکار ایزاک ، تیفانی هادیش

پل شریدر ، فیلمساز ، که قبلاً به عنوان “اولین بازبینی” اتان هاوک شناخته می شد ، نمی خواست در مورد آخرین فیلم خود جزئیات زیادی ارائه دهد و می گوید “فقط ترکیبی از مسابقات پوکر جهان و زندان ابوغریب” است. این چیزی است که ما از این فیلم می دانیم ؛ بنابراین اگر این مورد برای شما جالب نیست ، شاید حضور بازیگرانی مانند اسکار ایزاک ، تیفانی هادیش و ویلیام دفو این را جبران کند. اسکار ایزاک به عنوان “درون لوین دیویس” شناخته می شود.

4. یالا یالا (C’mon C’mon)

avia avia

  • قصه: مایک میلز
  • آریو: بیدار شو ققنوس ، گابی هافمن

مایک میلز داستان زندگی یک روزنامه نگار رادیویی (با بازی خواکین فینیکس) را در سفر جاده ای با خواهرزاده محبوبش (با بازی وودی نورمن) پس از “زنان قرن بیستم” روایت می کند. فیلم سیاه و سفید است و ترکیبی از لبخند و شاید چند قطره اشک است.

5. سیرانو

سیرانو

  • قصهجو رایت
  • آریو: پیتر دینکلیج ، هالی بنت

بله ، سیرانو نام مستعار برادران را ذکر کرد ، اما او “بینی بزرگی” نداشت و با پیتر دینکلیج بود ، که قبلاً او را روی صحنه خارج از برادوی بازی کرده بود. سیرانو قهرمان نمایشنامه “Cyrano de Bergerac” اثر ادموند روستان شاعر و نمایشنامه نویس فرانسوی است که گفته می شود بر اساس نویسنده فرانسوی قرن هفدهم به همین نام ساخته شده است. سیرانو شاعر و هنرمندی شایسته است که به دلیل بینی بزرگش به خود شک می کند و این شک او را از ابراز عشق به زنی که دوست دارد باز می دارد. او درس های خود را مانعی برای این عشق می داند. مطمئناً در نسخه فیلم چندان بینی وجود ندارد و ما باید جو رایت ، کارگردان فیلم های محبوب و الهام بخش مانند “نجات” و “آنا کارنینا” را ببینیم ، این موزیکال ، که نیویورک تایمز آن را “سیاه” نامید. و یکنواخت ”. او می خواند ، نحوه رفتار او.

6. ایوان هانسن عزیز

ایوان هنسن عزیز

  • قصه: استفان چبوفسکی
  • بازیکنان: بن پلت ، کیتلین دیور

دوباره موسیقی ، اما موسیقی محبوب تر و شاید محبوب تر با آهنگ های خوب و بن پلات که ایوان هانسن را دوباره زنده می کند ، این بار در تخته بزرگ. البته ، او بیست و هفت ساله است و بازیکن اصلی یک نوجوان است. اما اولیویا نیوتن جان نیز هنگام پخش موزیکال “گریس” در 20 سالگی بود ، بنابراین تعجب آور نیست. “ایوان هنسن عزیز” یک موزیکال برنده جایزه تونی است که داستان دانش آموز دبیرستانی مبتلا به بیماری روانی را روایت می کند. بن پلت در 71 مین جایزه تونی بیشترین جایزه مردان را برای بازی در صحنه دریافت کرد. علاوه بر این ، جولیان مور و امی آدامز نیز نسخه فیلم را بازی می کنند.

7. لمس (Dune)

توده تپه

  • قصه: دنی ویلنوو
  • آریو: تیموتی شلامه ، ربکا فرگوسن

دنی ویلنوو ، کارگردان فرانسوی-کانادایی (که بیشتر به خاطر فیلم های محبوب مانند Blade Runner 2049 ، Arrival و Prisoners شناخته می شود) با مجموعه ای راضی کننده ظاهر شده است. فرانک هربرت را از مجموعه علمی تخیلی (و HBO & Max) بگیرید. دیوید لینچ احتمالاً اصلاً علاقه ای به دیدن او نداشت. او درست می گوید ، اما احتمالاً تنها کسی است که این احساس را دارد. (دیوید لینچ اولین فیلم بلند خود را در سال 1965 ساخت اما فایده ای نداشت.) تیموتی شالامی ، زندیا ، اسکار ایزاک بازیگر و خواننده آمریکایی و جاش برولین در این فیلم بازی کردند.

8. چشمان تامی فای

چشم های تامی فی

  • قصه: مایکل شوالتر
  • آریو: اندرو گارفیلد ، جسیکا چستین

جسیکا چستین به دلیل بازی در نقش همسر جیم باکر در حال گریه ، مبشر تلگرام در جشنواره فیلم تورنتو ، مورد تقدیر قرار می گیرد. جیم بیکر با بازی اندرو گارفیلد ، پخش کننده تلویزیونی آمریکایی است که در سال 1989 به جرم کلاهبرداری و سوء استفاده در یک برنامه تلویزیونی متهم شد. انجیلی یا انجیلی انجیلی شاخه ای از پروتستانتیسم است.

9. مجرم

گناهکار

  • قصهآنتوان فوکو
  • بازیکنان: جیک جیلنهال ، اتان هاوک

آنتوان فوکو نسخه آمریکایی این داستان درباره جنایت را ساخت ، نسخه دانمارکی آن اولین بار در سال 2018 در جشنواره فیلم ساندنس به کارگردانی گوستاو مولر ، کارگردانی جیک گلینهال و اتان هاوک به نمایش درآمد. فوکو بیشتر به خاطر جشن های معروف “روز آموزش” توسط دنزل واشنگتن و هاوک جوان شناخته می شود.

10. دست خدا

دست خدا

  • قصه: پائولو سورنتینو
  • آریو: فیلیپو اسکاتی ، تونی سرویلو

پائولو سورنتینو ، کارگردان فیلم برنده جایزه اسکار “زیبایی بزرگ” ، تربیت خود را در سیسیل در این تاریخ خانوادگی ایتالیایی بازگو کرد. چه کسی می تواند شیرهای طلایی در ونیز را بدست آورد.

به دیشب در سوهو

  • دیشب در سوهوقصه: ادگار رایت
  • آریوآنیا تیلور جوی ، توماسین مکنزی

ممکن است فیلم بریتانیایی ادگار رایت را به شکل وحشت روانشناختی در اسکار نبینیم ، اما آنا تیلور جوی وزیر گامبیا با خواندن “Downtown” از پتولا کلارک ، خواننده سابق بریتانیایی ، یکی از آن لحظات ارزشمند است. قیامتی در صحنه است. در این فیلم ، جوی نقش طراح مد را بازی می کند که دارای حس ششم قوی است و به طور معجزه آسایی در دهه شصت در لندن بازگشت ، اما در بدن خواننده محبوبش ، خواننده ای به نام سندی.

به دختر گمشده

دختر گمشده

  • قصه: مگی جیلنهال
  • آریو: اولیویا کلمن ، داکوتا جانسون

اولین فیلم توسط مگی گلنهال به عنوان مدیر سرمقاله 2006 ساخته شد (البته النا فرانتا ، رمان نویس ، البته). این فیلم داستان زنی مطلقه مسن است که پس از ملاقات با مادر و دختری جوان در تعطیلات به زندگی خود باز می گردد. جلین هال گفت که هدف فیلم “کشف حقایق پنهان در مورد مادر بودن ، جنسیت و زنانگی است.” اولیویا کلمن و داکوتا جانسون در این فیلم بازی می کنند.

13. همان مادر

همان مادر

  • قصه: پدرو آلمدوار
  • آریو: پنه لوپه کروز ، رزی دو پالما

جدیدترین اثر پدرو آلمود وار وار همکاری او با پنه لوپه کروز در ملودرامی درباره زنان و مادر شدن است. داستان درباره دو زن از دو نسل مختلف است که به دلیل مدت کوتاهی که در دوران بارداری در مادرید با هم گذرانده اند احساس نزدیکی می کنند. ملینا اسمیت بازیگر جوان و قدیمی اسپانیایی نقش کروز را در این فیلم بازی می کند. به گفته آلمود وار وار ، این نقش مسافرتی مانند نقش دیگری نیست که او در فیلم بازی کرده است.

به قدرت سگ ها

قدرت سگ

  • قصه: جین کامپیون
  • آریو: بندیکت کامبربچ ، کریستن

دوازده سال بعد ، جین کامپیون (کارگردان فیلم محبوب “اسکار پیانو” با بازی هالی هانتر) نمایشنامه نویس رمانی است که توسط توماس ساویج نوشته شده است. با بازی بندیکت کامبربچ و کریستن ، این داستان بسیار سازنده ، داستان یک صاحب غمگین مزرعه را روایت می کند که از ازدواج برادرش با بیوه جوان ناراضی است و با تازه عروس ها به جنگ می رود.

به اسپنسر

اسپنسر

  • قصه: پابلو لورن
  • آریو: کریستن استوارت ، شان هریس

بعد از بازی ژاکلین کندی در فیلم “جکی” با بازی ناتالی پورتمن ، پابلو لارین کارگردان شیلیایی بار دیگر به زن مهم دیگری در بین زنان روی آورد. داستان زندگی شاهزاده خانم پرنسس پس از ازدواج و از دست دادن رابطه صمیمانه او با شاهزاده چارلز ، با بازی کریستن استوارت را روایت می کند.

به تصادف مکبث

تراژدی در مکبث

  • قصهجوئل کوئن
  • آریو: دنزل واشنگتن ، فرانسیس مک دورمند

خلاصه سیاه و سفید جوئل کوهن از این نمایشنامه شکسپیری که دنزل واشنگتن آن را مکبث نشان می دهد و برنده جایزه اسکار مک دورمند سال گذشته به عنوان یک زن حیله گر چیزی است که نمی توان نادیده گرفت.

منبع: عصر

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا