هنر و سینما

برندگان جشنواره‌ی فیلم برلین ۲۰۲۱ مشخص شدند؛ دست سینمای ایران خالی ماند


برنده جشنواره فیلم برلین 2021 قبلاً اعلام شد و جایزه طلا “بدشانسی بد” به کارگردانی رادو جود از رومانی است و “قصیده سفید” به کارگردانی بهتاش ثنایی جایزه ای دریافت نکرد.

ساعاتی پیش ، هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین با انتخاب “چرخ بد بخت و فانتزی” به عنوان بهترین فیلم و اهدای جایزه هیئت داوران نقره ای به کار خود پایان داد. امسال ، برای اولین بار در تاریخ جشنواره ، در رده نوازندگان ، به جای چهار جایزه ، بدون تمایز جنسیتی ، تنها دو جایزه به بهترین مجریان فرعی و حامی اهدا شد. من و لیلیا کیسلینگر برای بازی در فیلم “جنگل – همه جا را پیدا کردم”.

بازیگر مجارستانی دنیس نگی جایزه بهترین کارگردانی مستقیم را برای فیلم “نور طبیعی” به عنوان اولین فیلم بلند خود دریافت کرد و خرس نقره ای بهترین فیلم بلند نیز “معرفی” هانگ سانگسو از کره جنوبی بود. در زیر لیست برندگان جشنواره برلین امسال را خواهید دید.

فهرست برندگان جشنواره فیلم برلین 2021

  • خرس طلایی: جن
  • خرس نقره ای ویژه داوران: چرخ های ثروت و رویاها
  • هیات داوران نقره ای: آقای باخمن و کلاسش به رهبری مری اسپت
  • خرس های نقره ای برای با استعدادترین بازیکنان در نقش های اصلی: ماران آگات
  • خرس های نقره ای برای بهترین بازیکنان پشتیبان: لیلیا کیسلینگر
  • بهترین فیلم های سینمایی: معرفی
  • خرس نقره ای هنرمند برجسته: آلونسو رویز پالاسیوس برای اکران “فیلم پلیس”

در مسابقه “تقابل” ، جایزه بهترین فیلم توسط آلیس دیوپ اهدا شد و جایزه ویژه هیئت داوران به “طعم” رسید و رامون زورچر و دنی کوت به طور مشترک جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کردند. اولین قسمت از جشنواره فیلم برلین 2021 ، که شامل بازار فیلم اروپا می شد ، از 11 تا 15 مارس به صورت آنلاین و قسمت دوم این رویداد ، که شامل نمایش فیلم ها در سینماها برای عموم بود ، از 19 تا 19 برگزار شد. 30 ژوئن 9 تا 20 ژوئن برگزار می شود.

منبع: term

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا