هنر و سینما

چرا بسیاری از فیلم‌های مهم امتیاز خود را در راتن تومیتوز از دست می‌دهند؟


Fast and Furious 9 در وب سایت Raton Tomitoz گم شد و رتبه بندی شد. در طول یک سال گذشته ، تعداد بسیاری از فیلم های مهم دیگر کاهش یافته است. علیرغم رضایت اکثر منتقدان در زمان اولین اکران ، روتون تومیتوز با استقبال روبرو شد و باعث از دست دادن نقطه خوبی برای یک فیلم جدید و معتبر شد.

Wonder Woman 1984 ، پس از انتشار در اواخر سال 2020 ، موفق به کسب 88 امتیاز برجسته در توموگرافی شد. این کافی است تا فیلم به یکی از محبوب ترین شاهکارها تبدیل شود و افراد بیشتری را ترغیب به اکران خود با سینما و HBO Max کند. با این حال ، کمتر از یک ماه پس از اکران ، رتبه فیلم به طرز چشمگیری تغییر کرد و 63 شد و عنوان تازه تأییدشده را از دست داد. همین اتفاق در مورد فیلم جوکر در سال 2019 رخ داد. فیلم با 86 شماره جدید شروع شد و پس از چند ماه همچنان در حال تغییر بود و فقط به 69 رسید.

آخرین قربانی سیستم خراب شده راتون تومیتوز ، فیلم سریع و خشمگین در اواخر ژوئن 2021 بود که 67 امتیاز اول خود را کسب کرد و بعد از آن به 59 رسید. فیلم ، نمره پایین نشان دهنده مشکل سیستم رتبه بندی وب سایت راتون تومیتوز است.

جوکر

یکی از بزرگترین مواردی که امتیاز این فیلمهای محبوب راتون تومیتوز را کاهش داده است ، روند برداشت منتقدان از مزایا و جنبه های فیلم است. برای تازه وارد شدن ، یک فیلم باید حداقل 60 امتیاز کسب کند و کسب رتبه جدید به معنای داشتن 70 امتیاز بالاتر یا بیشتر بر اساس 80 بازدید در سایت است که 5 بازدید از آن توسط منتقدان سایت نوشته شده است. و سرانجام ، سیستم های اندازه گیری سایت از یک تجزیه و تحلیل کامل به یک بررسی ساده به شکل مثبت یا منفی محدود می شوند ، که اغلب منجر به برگشت نتایج به یک فیلم منفی می شود.

موضوع مهم دیگر این است که سایت رتبه فیلم را قبل از تعیین رتبه کامل و دقیق منتشر می کند. تومیتوز موش ممکن است نمره نسبتاً بالایی داشته باشد ، اما هرچه واکنش حساس تر باشد ، احتمال امتیاز بیشتر است. در نتیجه ، بسیاری از فیلم های بزرگ اولین اعداد را دارند که پس از مدتی شروع به کاهش می کنند. در نهایت ، چنین موردی ثابت می کند که هیچ فیلمی ، حتی جوکر معروف ، از اعتیاد شدید مصون نیستند. با این اوصاف ، Fast and Furious 9 قطعاً آخرین فیلمی نخواهد بود که یادداشت تازه تأیید شده خود را در Raton Tomitoz از دست می دهد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا