هنر و سینما

آیا شخصیت گاوین در پایان فیلم شوالیه سبز می‌میرد؟


سر او ممکن است در پایان شوالیه سبز ، که پاتل در آن نقش گاوین را بازی می کند ، قطع شود یا نشود ، اما مهمتر از همه ، مسیری که طی کرد.

فیلم معروف شوالیه سبز دیوید لوری (2021) پایان مبهمی دارد که در آن مشخص نیست که شخصیت اصلی زنده خواهد ماند یا خواهد مرد. طبق قوانین چالشی که گاوین با آن موافقت کرد ، مجبور شد سر شوالیه سبز را بریده شود. با این حال ، فیلم قبل از اعدام به پایان رسید و نشان می دهد که ممکن است گاوین زنده مانده باشد.

با توجه به شعری در قرن چهاردهم ، شوالیه سبز متوجه می شود که گاوین در روز کریسمس یک چالش عجیب را پذیرفته است: این که بحران پنهان را برطرف کرده و همان آسیب را یک سال بعد جبران کند. وقتی گاوین با افتخار به شوالیه سبز سیلی زد و سرش را برید ، از دیدن چهره ای که به بالا و دور نگاه می کرد وحشت کرد. یک سال بعد ، گاوین مجبور است اسب را دوباره پیدا کند ، زیرا می داند اگر به قرارداد خود عمل کند ، به معنای از دست دادن جان او است.

شوالیه سبز یک فیلم فانتزی گذشته نگر است که علیرغم واقعیتش ، عناصر احساسی اصلی جوانمردی را به طرز عجیبی از تاریخ خاورمیانه به مخاطبان امروزی تغییر می دهد. پایان پایانی فیلم گاوین نسبت به شعر اصلی مبهم تر است و سکانس متوالی او بر ابهام می افزاید. دیوید لوری کارگردان گفت که در ابتدای فیلم برای گاوین مشخص بود که او کشته خواهد شد. با این حال ، نتیجه گیری نهایی بازتاب موضوع داستان است.

در پایان فیلم ، شوالیه سبز سرنوشت گاوین را مبهم می کند. گاوین بالاخره شوالیه سبز را در کلیسایی کوچک در جنگل دید. در راه با زنی در ساختمانی عجیب آشنا می شود که ناگهان در مکانهای مورد علاقه شوالیه سبز قرار می گیرد. زنی که معتقد است او را در برابر مرگ محافظت می کند ، به او کمربند داد ، این یک نشانه حیاتی در پایان فیلم بود. شوالیه سبز سه بار کتک خورد تا سر گاوین بریده شود. در ضربه اول و دوم ، او عمداً تسلیم شد. آنچه بعد اتفاق می افتد منشأ ابهام فیلم است.

قبل از حمله سوم ، گاوین الهام می گیرد که فرار کرده و به قلعه کاملوت بازگردد. در آنجا او پادشاه آینده را دید ، اما ناراضی بود ، شاهد مرگ پسرش در جنگ و قیام مردمش علیه او بود. این الهامات با برداشتن کمربند زن از شکم و سر او از بدن او به پایان رسید ، که شبیه مجازاتی است که شوالیه سبز به او داد. وقتی گوین از خواب بیدار شد ، نایت گرین شجاعت او را ستود و گفت: “بسیار خوب ، من سر شما را قطع می کنم.”

به جای رویارویی بین گاوین و شوالیه سبز ، فیلم به نوعی تصوف ختم می شود که در آن گاوین حماقت ، خواسته ها و اعمال خود را می بیند. با این حال مشخص نیست که آیا نایت گرین واقعاً به وعده خود برای سر بریدن گاوین عمل می کند. در حالی که به معنای واقعی کلمه می تواند به معنای “من سر شما را بریده ام” باشد ، اما همچنین می تواند به معنای مرگ روح گاوین باشد ، “سر” که او را آزار داد. متن اصلی داستان این تفسیر را تأیید می کند.

آیا شوالیه سبز در افسانه شاه آرتور ، گاوین را می کشد؟

شوالیه سبز

شعر صد ساله شوالیه سبز ، “سر گاوین و شوالیه سبز” ، موضوعی مشابه طرح فیلم دارد. فیلم چیزی به داستان می افزاید ، اما به موضوع اصلی وفادار است. با این حال ، بزرگترین تغییر شوالیه سبز در افسانه شاه آرتور در پایان است ، که در نسخه اول واضح تر است.

در شعر “سر گاوین و شوالیه سبز” ، گاوین عمداً دو ضربه اول خود را مانند فیلم از دست می دهد. در سکته سوم ، گاوین مجروح شد و نشان داد که او در کمربند مقصر است. به عبارت دیگر ، قاضی در حال قضاوت در مورد گاوین است و با وجود برخی کاستی ها ، فکر می کند که سزاوار سرزنش بیشتر است. او باید به عنوان نشانه شرمندگی در خانه کمربند ببندد. مشخص نیست که آیا می توان در مورد گاوین در تصویر لوری نیز همین را گفت ، که به وضوح مشتاق است و مایل است با نیازهای خود فراتر از هوس های سن برود ، پس چرا به عنوان کارگردان نتیجه اول در نظر گرفته شد؟

شوالیه سبز توانست گاوین را بکشد

شوالیه سبز

در مصاحبه با نمایشگاه ونیز ، لوری تصمیم خود را برای پایان دادن به فیلم توضیح داد. تصمیم بزرگ او تغییر پایان داستان شوالیه سبز با کشتن گاوین است. همانطور که لوری توضیح می دهد ، هدف از الهام آینده گاوین این است که نشان دهد چگونه یک سر شکسته می تواند یک پایان خوش برای او باشد یا حداقل جایگزینی بهتر از آنچه در صورت زنده ماندن در انتظار او است.

لوری برای نشان دادن سر بریده شده گاوین راه افتاد. با این حال ، او تصمیم گرفت نکته قابل توجهی را با فیلم نشان دهد و بهتر است ذهن گاوین را به روی بیننده باز بگذارد و احتمال نجات او را از بین نبرد. با این اوصاف ، در آخرین دقایق شوالیه سبز مشخص شد که سر گاوین (در حین نمایش گاوین) شکسته شده است و گاوین سالم است. با این حال ، این پایان ناگهانی به این معنا نیست که گاوین در واقع پس از پایان اعتبارات فیلم کشته شد.

معنای واقعی شوالیه سبز بیشتر از مرگ یا عدم مرگ گاوین است

چه در افسانه های باستانی و چه در اقتباس مدرن از این داستان ، پیامی در روایت گاوین وجود دارد. این با ادبیات قرون وسطایی مطابقت دارد ، که اغلب اهداف آموزشی بیشتری نسبت به تشویق سرمایه گذاری احساسی بر روی شخصیت ها داشت. داستان بزرگ این است که اهمیت عفاف را به عنوان یک فضیلت شایسته با نشان دادن مبارزه قهرمانانه برای حفظ آن ، حتی اگر قرن ها مورد بحث قرار گرفته است ، نشان دهیم. روش عجیب روایت.

در شوالیه سبز ، داستان درباره مسمومیت خواسته های گاوین برای دیگران است. حتی قبل از ملاقات با شوالیه سبز ، گاوین به معشوقه خود خیانت کرد. به خاطر اشتباه او بود که مادرش او را اولین شوالیه سبز نامید. هنگامی که گاوین چالش شوالیه را می پذیرد ، این نشان از غرور و تمایل او برای تحت تأثیر قرار دادن آرتور است و او معتقد است اقدامات او هیچ تاثیری نخواهد داشت.

در راه رفتن به سمت شوالیه سبز ، گاوین مجبور می شود به توانایی خود در مبارزه با غول ها و مقاومت خود در برابر این زن تکیه کند. با نشان دادن کمربند به نایت ، او نشان می دهد که اکنون به مشکل خود پی برده و توانسته خود را فروتن کند.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا