لوازم خانگی

ال جی ؛ یک برند جهانی با ابعاد ناشناخته


تقریباً همه ایرانی ها برند LG را می شناسند یا حداقل فکر می کنند اطلاعات کاملی در مورد آن دارند. در مکالمات روزمره ، ما اغلب عباراتی مانند: “تلویزیون ال جی مهم نیست!” ، “من می خواهم یخچال فریزر ال جی بسازم” ، “تلفن ال جی خوب است ، اما …” می شنویم. اما زوایای پنهان و ناشناخته ای در مورد این برند وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

وقتی از آلجی صحبت می کنیم ، منظور کدام یک از آلجی هاست؟

جالب است بدانید که ال جی یک هلدینگ بسیار بزرگ است که 71 شرکت کوچک و بزرگ را زیر پرچم خود مدیریت می کند. جالبتر اینکه فقط 15 شرکت از 71 شرکت در بخش الکترونیک فعالیت می کنند. 29 شرکت در بخش مخابرات و 26 شرکت در بخش مراقبت های بهداشتی ، لوازم آرایشی در حال تحقیق و تولید محصولات هستند. اما 60 درصد از درآمد ال جی هنوز از بخش الکترونیک است. شرکت های مخابراتی و مراقبت های بهداشتی آلجی هر کدام 20 درصد از درآمد آلجی را تامین می کنند.

بعید است که کسی خارج از کره لوازم آرایشی LG را دیده باشد.

اگر فکر می کنید محصولی از این شرکت را در ایران به جز قطعات الکترونیکی ال جی ندیده اید ، تعجب نکنید. تقریباً همه محصولات و خدمات LG تنها در کره ارائه می شود. بخش زیادی از محصولات LG به بازار کره اختصاص داده شده است. به عنوان مثال ، بعید است که کسی در خارج از کره لوازم آرایشی LG را دیده باشد.

اگرچه این شرکت در اکثر نقاط جهان رقبای کمی دارد ، اما در کره جنوبی رقابتی کمتر دارد. Al-LG حتی در کره آسانسور تولید می کند و در بازار کالاهای مصرفی سریع (FMCG) مانند مواد غذایی موقعیت قوی دارد.

همانطور که قبلاً نوشتیم ، ال جی بیشتر درآمد خود را از شرکت های لوازم الکترونیکی دریافت می کند. در همین حال ، لوازم خانگی با 31 of از حداکثر دستمزد برای کالاهای الکترونیکی برای LG. بخش های سرگرمی مانند تلویزیون و سینمای خانگی نیز 30 درصد از درآمد را دریافت می کنند. بنابراین موقعیت گوشی چیست؟ 19 درصد از درآمد ال جی از فروش تلفن همراه است. با نگاهی به بخش الکترونیک 70 درصد از کل درآمد کسب شده توسط LG Holding ، می بینیم که بازار گوشی های هوشمند تنها عملکرد این شرکت بزرگ کره ای است.

انتشار نام آلجی

مانند بسیاری از شرکت های دیگر ، ال جی از ابتدا چنین نامی نداشت. تاریخچه LG در سال 1958 آغاز شد. در آن سال ، پس از پایان جنگ کره ، تولید دستگاه های الکترونیکی در این کشور ضروری بود.

FF

شرکت گلدستار در سال 1958

شرکت هم همینطور «GoldStar» (GoldStar) به عنوان زیرمجموعه شرکت صنایع شیمیایی Lak-Hui (تأسیس 1947) تأسیس شد. در واقع ، گلدستار یک شرکت خواهری متعلق به بریتانیا به نام Lak-Hui است خوش شانس داشته است. لاکی و گلدستار به تدریج گرد هم آمدند تا Lucky-GoldStar را ایجاد کنند. تقریباً همه محصولات الکترونیکی مصرفی این شرکت با نام تجاری GoldStar به فروش می رسند.

FF

نوعی از محصولات گلد استار در دهه 1960

در همین حال ، در کره جنوبی ، این شرکت برخی از لوازم خانگی خود را با نام تجاری Lucky فروخت. در سال 1995 ، این شرکت برای حضور قوی در بازار جهانی نام خود را به LG تغییر داد. در حالی که نام LG ریشه در نام های Lucky و GoldStar دارد ، برخی آن را مخفف شعار شرکت ، Life’s Good می دانند ، که با توجه به سابقه تصویر شرکت ، اولین ایده به نظر می رسد.

ستاره طلایی

ال جی در ایران و منطقه

بازار ایران برای ال جی بسیار مهم و استراتژیک است. در اینجا بیانیه مدیر فروش و بازاریابی ال جی در خاورمیانه آمده است ؛ تی جی لی ، رهبری فروش ال جی در بخش لوازم خانگی ، گفت که برای این شرکت ، ایران بزرگترین بازار محصولات گران قیمت در خاورمیانه است. وی اشاره کرد که ایران یکی از امن ترین بازارها برای LG است. وی با صحبت از روابط و تحولات سیاسی دشوار و موضوع تحریم ها ، اصرار داشت که الجی باید در ایران نشان خود را حفظ کند. به نظر وی ، شاید یکی از بهترین استراتژی ها تقویت کارخانه ها و مناطق تولید در ایران است.

آلجی رقیب بزرگی دارد. رقیبی که در حال پیشرفت در قبل یا پشت شرکت ، چه در کره زمین و چه در سطح جهانی است. ال جی و سامسونگ هر دو تلویزیون ، تلفن و لوازم خانگی می فروشند. نوع محصول ، روش بازاریابی و تبلیغاتی که انجام می دهند در بسیاری از موارد یکسان است. آقای لی با تأیید این مطلب معتقد است که این دو شرکت با وجود رقابت های ریشه دار ، دوستان خوبی هستند. با این حال ، او تاکید کرد که در حالی که سهم بازار در اولویت سامسونگ است ، کیفیت و سهم سریع بازار برای ال جی مهم است.

سونیا ؛ بازیکن جدید در بازار مارک های لوکس

دو سال پیش ، ال جی نام تجاری Signature را به بازار لوازم الکترونیکی معرفی کرد. یک نام تجاری ، همانطور که از نامش پیداست ، امضای مارک LG محسوب می شود. این نام تجاری شامل دسته ای از محصولات گران قیمت یا بهتر است بگوییم لوکس LG است.

محصولات این برند شامل تلویزیون های OLED ، یخچال ، ماشین لباسشویی دوقلو و تصفیه کننده هوا است. با استفاده از این محصولات ، در ایجاد نام تجاری Signature ، LG تمام تلاش خود را کرده است تا بهترین طراحی ، بالاترین کارایی و بالاترین کیفیت و همچنین ظریف ترین مواد را در قالب کالا ارائه دهد. اجناس گرانتر از این آثار است.

نگاهی به یکی از بهترین فروشگاه های ال جی در جهان بیندازید

ال جی در سراسر جهان به دلیل برد عالی خود شناخته شده است. “بهترین فروشگاه” معروف در مرکز سئول را می توان الگوی فروشگاه های LG در سراسر جهان دانست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا