بررسی انواع نایلکس‌های دسته‌دار

یکی از محصولات پلاستیکی پر مصرف، نایلکس‌های دسته‌دار هستند. این نایلکس‌ها در انواع و اقسام‌ مختلفی از جمله نایلکس دسته‌دار مشکی، نایلکس دسته‌دار شیری و رنگی تولید می‌شوند. بیشترین کاربرد نایلکس‌ دسته‌دار رنگی در خریدهای روزانه از میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی است. انواع نایلکس‌ دسته‌دار از انعطاف‌پذیری نسبتاً خوبی برخوردار بوده و استحکام بالایی نیز دارند. این نایلکس‌ها در رنگ‌های شیری، مشکی و سایر رنگ‌ها قابلیت تولید دارند. مواد اولیه پایه‌ای به کار رفته در این نایلکس‌ها ‌از جنس پلی‌اتیلن سنگین بوده که جزو معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین مواد پلیمری محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با این محصول، مزایا و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌شود مطالب این بخش را تا پایان دنبال نمایید.

نایلکس دسته‌دار چیست؟

نایلکس همام نام مستعار فیلم‌های تولیدی بر پایه پلیمر پلی‌اتیلن سنگین است. این فیلم‌ها نسبت به فیلم‌های تولیدی بر اساس پلی‌اتیلن سبک که در اصطلاح عامیانه نایلون نامیده می‌شوند از قدرت ضربه‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. وجه تمایز دیگر نایلکس با نایلون این است که نایلکس‌ها شکنندگی بیشتر و شفافیت کمتری نسبت به نایلون‌ها دارند. با توجه به اینکه مواد نایلکس از ظرفیت کششی بالایی برخوردار است هنگامی که بیشتر از ظرفیت کیسه‌ درون آن گذاشته شود، بر خلاف نایلون‌ها دچار پارگی نمی‌شوند.

همان‌طور که گفته شد از نایلکس‌های دسته‌دار برای حمل و نقل خریدهای روزانه استفاده می‌شود. اگر دقت کرده باشید بیشتر سوپر مارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها برای عرضه محصول خود به مشتری از این نوع نایلکس‌ها استفاده می‌کنند. اینکه چرا به این پلاستیک‌ها نایلکس گفته می‌شود و از واژه نایلون برای آن استفاده نمی‌شود به خاطر جنس مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها است. مواد بکار رفته در نایلکس‌ها نسبت به نایلون، کمی خشک‌تر بوده به همین دلیل است که در هنگام دست زدن به آن، سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود. نایلکس‌ها همچنین نسبت به نایلون از قدرت کشسانی کمتری برخوردار هستند.

ویژگی‌ها و مزایای نایلکس دسته‌دار

نایلکس دسته‌دار دارای ویژگی‌های بسیاری است به همین دلیل در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بیشتر از این نوع پلاستیک‌ استفاده می‌شود. استفاده از نایلکس دسته‌دار باعث ایجاد راحتی و بالا رفتن سرعت در حمل و نقل و‌ جابجایی محصولات مختلف فروشگاه‌ها برای مشتری شده‌اند.

 میزان استفاده از نایلکس دسته‌دار نسبت به انواع کیسه‌‌های پارچه‌ای گستردگی بیشتری دارد. با توجه به گستردگی و تنوع در انواع نایلکس، دستگاه‌های تولید کننده بر اساس ویژگی‌های آن‌ها قابل تنظیم است.‌ به عنوان نمونه کیسه‌های مخصوص نان و اتوشویی به دلیل اینکه نیاز به تحمل بار سنگینی ندارند بسیار ظریف و در ضخامت پایین تولید می‌شوند. این نایلکس‌ها همچنین در رنگ‌های مختلفی قابل تولید هستند. نایلکس‌های دسته‌دار در سایزهای مختلف با ظرفیت‌های ۱ کیلویی، ۲ کیلویی، ۳ کیلویی، ۵ کیلویی، ۷ کیلویی و ۱۰ کیلویی ساخته می‌شوند.

انواع نایلکس دسته‌دار

نایلکس‌ دسته‌دار بر اساس رنگ، شکل ظاهری، درجه ۱ یا ۲ بودن و نیز نوع کاربرد، دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است. انواع نایلکس دسته‌دار بر اساس نوع رنگ در رنگ‌های شیری، سفید بی‌رنگ، مشکی و رنگی قابل تقسیم‌بندی هستند.‌ نایلکس دسته‌دار مشکی برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصولات غیر بهداشتی یا محصولاتی که مصرف کننده می‌خواهد محتویات درون کیسه از بیرون مشاهده نشود، کاربرد دارد. نایلکس‌های سفید بی‌رنگ بیشتر برای حمل میوه و محصولات عرضه شده در سوپر مارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 نایلکس بر اساس نوع طرح و شکل دسته‌ آن به انواع نایلکس دسته‌دار رکابی، زنبیلی، تقویت و موزی دسته‌بندی می‌شود. هر کدام از این‌ها دارای ویژگی‌های خاصی بوده و برای کاربرد خاصی در نظر گرفته می‌شوند. در واقع نوع دسته‌ آن‌ها به کاربرد محصول بستگی دارد و هر کدام با توجه به طرح خاص خود، برای مصرف کننده مزایایی به وجود می‌آورند. نایلکس دسته‌ رکابی برگرفته از طرح زیرپوش است به همین دلیل به آن دسته رکابی گفته می‌شود. این نایلکس دارای مقاومت و قدرت تحمل وزن بالایی است، از این‌رو بیشتر در تره‌بار و میوه‌فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رستوران‌ها نیز از نایلکس دسته‌دار رکابی زیاد استفاده می‌شود. در صورتی که نایلکس دسته موزی و تقویت به علت دارا بودن ظاهر شیک و خاص بیشتر در بوتیک‌ها کاربرد دارند. از نایلکس دسته موزی اکثراً به عنوان نایلکس تبلیغاتی استفاده می‌شود. نایلکس دسته تقویت نیز ظاهری شبیه به دسته‌ موزی دارد با این تفاوت که در قسمت دسته‌ تقویت شده و یک لایه اضافه‌ تر دارد. از این‌رو نایلکس دسته تقویت نسبت به دسته‌ موزی از استقامت و استحکام بیشتری برخوردار است.

کاربرد نایلکس دسته‌دار

نایلکس دسته‌‌دار به همان‌ پلاستیک‌های دسته‌داری گفته می‌شود که در اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرح‌ها و سایزهای مختلف نایلکس در بوتیک‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و نیز فروشگاه‌های مخصوص عرضه پوشاک، فروشگاه‌های کتاب و لوازم التحریر استفاده می‌شود. معمولاً در فروشگاه‌های کتاب و لوازم‌التحریر از نایلکس دسته‌دار با ضخامت بالاتری استفاده می‌شود.

 کاربرد دیگر نایلکس‌های دسته‌دار در تبلیغات برندهای مختلف است که با عنوان نایلکس چاپی شناخته شده‌اند. این نایلکس‌ها به صورت چاپی سفارشی و نیز چاپی با طرح عمومی تولید می‌شوند. نایلکس‌های چاپی با طرح عمومی در انواع طرح‌های مختلف در بازار وجود دارند. یکی از پرمصرف‌ترین انواع نایلکس دسته‌دار چاپی عمومی، نایلکس طرح لبخند است.

خرید و قیمت نایلکس دسته‌دار

برای خرید انواع نایلکس دسته‌دار، ابتدا باید در مورد قیمت هر کدام از انواع آن‌ها اطلاعات کافی به دست آورده سپس اقدام به خرید نمایید. با توجه به آنکه هر کدام از انواع نایلکس‌ قیمت متفاوتی دارند، نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت از این‌رو اگر قصد خرید هر کدام از انواع نایلکس‌ دسته‌دار را دارید می‌توانید به سایت فروش آن‌ها مراجعه نموده و سفارش خرید خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. خرید عمده نایلکس دسته‌‌دار مشکی، نایلکس دسته‌دار شیری و نیز نایلکس دسته‌دار رنگی به صورت کیلویی بوده و در خریدهای بالای ۳۰ کیلو تخفیفات فوق‌العاده‌‌ای برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد، پلاستیک‌های دسته‌دار همان نایلکس‌های دسته‌دار هستند که در اکثر سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها کاربرد دارند. انواع نایلکس دسته‌دار مشکی، نایلکس دسته‌دار شیری و نایلکس دسته‌دار رنگی جزو انواع نایلکس دسته‌دار محسوب می‌شوند که هر کدام از آن‌‌ها، مورد کاربرد خاصی واقع می‌شوند. تقسیم‌بندی دیگر نایلکس دسته‌دار بر اساس شکل ظاهری و دسته‌ آن است که به نایلکس دسته‌ موزی، دسته رکابی، دسته‌ تقویت و زنبیلی معروف هستند. این نایلکس‌ها نیز در فروشگاه‌ها و بوتیک‌های مختلف لوازم آرایشی، بهداشتی، عطر و ادکلن، پوشاک و … کاربرد دارند. پلاستیک‌های دسته‌دار همچنین به عنوان نایلکس تبلیغاتی استفاده می‌شوند. این نایلکس‌ها با بهترین و شفاف‌ترین چاپ قابل تولید هستند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا