الزامات میلگرد در ساخت دیوار بتنی

 بتن مسلح ترک خوردگی را کنترل می کند.

استحکام بتن با افزودن فولاد افزایش می یابد و ترکیب می شود و بتن مسلح را تشکیل می دهد. میلگرد با توجه به طراحی سازه و شرایط سایت اندازه و قرار می گیرد، اما حداقل استانداردها راهنمایی را ارائه می دهند. این مقاله به همت برترین تولید کننده میلگرد بستر در ایران شرکت خانه بلوک نوشته شده است که میتوانید از مقالات این شرکت نیز استفاده کنید.

فولاد در بتن قرار می گیرد تا استحکام کششی و برشی – مقاومت در برابر نیروهایی که آن را از هم جدا می کنند – به مقاومت فشاری ذاتی آن – مقاومت در برابر نیروهایی که به آن فشار می آورند اضافه کند. فولاد باید به درستی در بتن قرار گیرد تا در برابر فشارهای فشاری، کششی و برشی مقاومت کند و به کنترل ترک خوردگی کمک کند. آرماتور افقی مقاومت در برابر نیروهای کششی را افزایش می دهد و تقویت عمودی مقاومت در برابر نیروهای برشی را بهبود می بخشد.

بتن و میلگرد

فولاد تقویت شده به صورت میله (میلگرد) یا مش سیم جوش داده شده تولید می شود. تغییر شکل میلگرد به بتن و پیوند قوی امکان انتقال بارها بین دو ماده را فراهم می کند. هنگامی که فولاد با بتن تماس پیدا می کند، یک فیلم غیر واکنشی روی سطح میلگرد ایجاد می شود که به محافظت از آن در برابر خوردگی کمک می کند. عمق پوشش بتنی روی فولاد عامل مهمی در قرارگیری آن است تا خورده نشود.

قرار دادن میلگرد در دیوارها

میلگرد به صورت افقی و عمودی در دیوار، به صورت شبکه ای قرار می گیرد. به عنوان حداقل، میلگرد #4 (1/2 اینچ) به صورت عمودی در 36 اینچ در مرکز قرار می گیرد، تا 8 اینچ از بالای دیوار ادامه می یابد، در سمت کششی – صورت داخلی – دیوار قرار می گیرد. پوشش مورد نیاز 2 اینچ برای دیوارهای فونداسیون یا دیوارهای در معرض آب و هوا و 1 1/2 اینچ برای دیوارهایی است که در معرض دید نیستند. فاصله افقی برای میلگرد #4 حداقل 2 فوت، در فاصله 12 اینچ از بالا و پایین دیوار است.

اتصالات میله ای

سازه بتنی به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک واحد واحد عمل کند، اگرچه بخش هایی از آن به طور جداگانه ریخته می شود و در نتیجه یک اتصال ساختمانی ایجاد می شود. میلگرد برای مقاومت مداوم در برابر تنش ها باید از مفصل عبور کند. با میلگرد طرف دیگر متصل می شود و برای فاصله مشخصی با هم همپوشانی دارد. به طور کلی، میله ها حداقل 2 فوت با هم همپوشانی دارند. همین همپوشانی برای انتهای میلگرد و میلگرد که گوشه ای را می چرخاند مورد نیاز است.

  منبع این خبر: hunker.com

دکمه بازگشت به بالا