مشخصات فنی لنز کانن EF 17-40mm f/4L USM

سلام دوستان عزیز! امروز می‌خوام تجربه و نقد و بررسی جامع لنز کانن EF 17-40mm f/4L USM رو با شما به اشتراک بذارم. این لنز یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار در دنیای عکاسی و فیلمبرداریه که توانسته با امکانات و کیفیت بالای خود، توجه بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای رو جلب کنه.

لنز Canon EF 17-40mm f/4L USM که یک لنز زاویه باز با قیمت مناسب است، یکی از پرفروش‌ترین لنزهای Canon f/4L USM است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

لنز Canon EF 17-40mm f/4L USM

کانن در این لنز از 12 عدسی در 9 گروه استفاده کرده است که از این بین 3 لنز غیر کروی یا غیر کروی هستند که باعث کاهش پراکندگی رنگ در لنز می شود. همچنین یکی از لنزها Super UD است که پراکندگی رنگ در لبه ها را کاهش می دهد و عکس های واضح تر و کنتراست بیشتری تولید می کند.

سیستم فوکوس

در داخل لنز Canon EF 17-40mm f/4L USM، از موتور فوکوس USM پرسرعت و بی صدا اختصاصی Canon استفاده شده است که فرآیند فوکوس را بسیار روان، بی صدا و سریع می کند.

این لنز مجهز به سیستم فوکوس داخلی، امکان ضبط حلقه فوکوس را در حین فوکوس خودکار فراهم می کند که در هنگام استفاده از فیلتر، عملکرد آن تغییری نمی کند و به راحتی می توانید از فیلترهایی مانند پلاریزه استفاده کنید.

سیستم مقیاس بندی

این سیستم از نوع داخلی کانن است که به کمک آن در زمان زوم طول لنز تغییر نمی کند و در عکاسی ماکرو و کلوزآپ طول لنز با هدف مورد نظر برخورد نمی کند. این کار از ورود گرد و غبار از طریق بدنه لنز به دوربین جلوگیری می کند.

دیافراگم لنز Canon EF 17-40mm f/4L USM

دیافراگم این لنز دارای هفت تیغه و دایره ای است که دیافراگم کاملا گرد را تشکیل می دهد و به کمک آن می توانید پس زمینه های تار و تار با بوکه های محو و کاملا گرد ایجاد کنید.

بدنه و ساختار

این مدل لنز کانن یکی از لنزهای سری L کانن است که ساختار پیشرفته و بدنه عایق و مقاوم آن در برابر هر گونه شرایط نامساعد محیطی از ایده آل ترین لنزهای این شرکت می باشد.

بنابراین می توان آن را به عنوان یک لنز ضد نفوذ در نظر گرفت. قطر سوراخ فیلتر در این لنز 77 میلی متر است اما لنز Canon EF 17-40mm L USM دارای درگاه فیلتر ژل داخلی است که می تواند 3 فیلتر ژل را در خود جای دهد.

دکمه بازگشت به بالا