مشخصات فنی لنز کانن EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

سلام دوستان عزیز! امروز می‌خوام تجربه و نقد و بررسی جامع لنز کانن EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM رو با شما به اشتراک بذارم. این لنز یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار در دنیای عکاسی و فیلمبرداریه که توانسته با امکانات و کیفیت بالای خود، توجه بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای رو جلب کنه.

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM که نوعی لنز زوم است، توسط کانن در 21 مارس 2013 معرفی شد. لنزهای زوم لنزهایی هستند که فاصله کانونی آنها در محدوده خاصی تغییر می کند. این لنز یکی از پرکاربردترین لنزهایی است که هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری عالی است.

طراحی ظاهری:

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM حدود 205 گرم وزن دارد. طول لنز 75 میلی متر و قطر آن 69 میلی متر است. بدنه این لنز بیشتر از پلاستیک ساخته شده است. این لنز می تواند تا 3 برابر زوم کند. ساختار نوری لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM از 13 عنصر در 11 گروه استفاده می کند. از جمله این عناصر می توان به یک عنصر کروی و یک پوشش ضد انعکاس اشاره کرد.

فاصله کانونی:

در واقع این لنز اولین نسل از لنزهای Canon EF-S 18-55 میلی متری محسوب می شود و در دسته لنزهای واید و معمولی شرکت کانن قرار می گیرد. فاصله کانونی معادل 35 میلی متر آن 29 تا 88 میلی متر است.

دیافراگم:

دیافراگم لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM دارای هفت پره است که نقاط روشن در بوکه تصویر را احاطه کرده و به کمک آن می توانید بوکه های بسیار زیبایی را ثبت کنید. در محدوده f/3.5-f5.6 تا f/22-f/38 باز و بسته می شود. این باز و بسته شدن به شما این امکان را می دهد که به راحتی میزان نور ورودی به لنز و همچنین عمق میدان را تنظیم کنید.

سیستم فوکوس:

Canon با طراحی یک پردازنده جدید و ایجاد الگوریتم فوکوس خودکار بهینه شده در لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM، سرعت فوکوس خودکار را به ویژه در هنگام عکاسی افزایش داده است.

خوشبختانه ساختار جلویی لنز در حین فوکوس نمی چرخد، بنابراین می توانید به راحتی و بدون مشکل از فیلترهای پلاریزه استفاده کنید.

با استفاده از موتور پله ای STM، این لنز فوکوس سریع و بی صدا را به شما می دهد. لازم به ذکر است فوکوس دستی ثابت از دیگر ویژگی های این لنز است. همچنین حداکثر فاصله کانونی در این لنز 25 سانتی متر است.

توانایی خوب یا تثبیت کننده داخلی:

دست دادن یکی از عواملی است که همیشه برای کیفیت تصویر موثر است. تثبیت کننده لنز IS مورد استفاده در لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM تا حد زیادی اثر لرزش دست را از بین می برد. این تثبیت کننده قادر است لرزش های دریافتی را تا چهار استاپ سرعت شاتر کاهش دهد و به شما امکان می دهد حتی در نور کم بدون استفاده از سه پایه یا گیمبال دستی، تصاویری با کیفیت بالا ثبت کنید.

هود لنز :

اگر می خواهید از هود لنز روی لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM استفاده کنید، می توانید از هود مدل EW-63C استفاده کنید. علاوه بر این، این لنز قابلیت نصب فیلترهای 58 میلی متری را نیز دارد.

توانایی فیلم Servo AF:

این لنز از عملکرد Canon Movie Servo AF پشتیبانی می‌کند و فوکوس خودکار مداوم، بی‌صدا، دقیق و سریع را در حین ضبط ویدیو فعال می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید هنگام عکاسی با حالت فوکوس خودکار یا فوکوس خودکار، فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید.

لنز:

در لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM، لنز غیرکروی اثر ابیراهی رنگی را در سراسر محدوده زوم کاهش می‌دهد. پوشش های سطحی روی این لنز تعادل رنگ را حفظ کرده و تا حد امکان شعله ور شدن و شبح اضافی را از بین می برد.

همچنین روی سطح این لنز از پوشش های ضد انعکاس خاصی استفاده شده است که تعادل رنگی محیط را به خوبی حفظ کرده و رنگ های بسیار دقیق، متراکم و متضاد را منتقل می کند.

در پایان معرفی این لنز فوق العاده و کاربردی به اطلاع شما عزیزان می رساند جهت مشاوره در مورد قیمت دوربین یا لنز، مشخصات فنی و هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارید در مورد محصولات کانن بدانید، می توانید دریافت نمایید. . اطلاعات لازم را از طریق تماس با کارشناسان سایت ما

کارشناسان نمایندگی کانن با تماس با تلفن های درج شده در سایت، گارانتی، خدمات پس از فروش و سایر اطلاعات دقیق مربوط به خرید محصولات کانن را به شما اطلاع می دهند تا با خیالی آسوده دوربین مورد علاقه خود را خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا