آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور: فرصتی برای ورود به دانشگاه بدون دغدغه کنکور!

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور هر ساله با برگزاری آزمون های مختلف راه را برای ورود دانشجویان جدید به دنیای دانشگاهی هموار می کند. اما این بار با برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد فرصتی طلایی برای عده ای از دانشجویان فراهم شده است تا بدون گذراندن آزمون سراسری رویاهای دانشگاهی خود را به واقعیت بدل کنند.

این فرصت برای چه کسانی است؟

برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد مخصوص دانشجویان با سوابق تحصیلی مناسب است. به عبارت دیگر معدل تحصیلی در دوره متوسطه دوم مهم ترین پارامتر برای انتخاب شدن در این برنامه است.

چه رشته هایی در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد ارائه می شود؟

دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی رشته های متنوعی را با استفاده از برنامه بدون کنکور به داوطلبان ارائه می دهد. از رشته های محبوب در این برنامه می توان به رشته هایی مانند رشته های مهندسی علوم انسانی هنر و علوم پزشکی اشاره کرد.

نحوه ثبت نام در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد:

ثبت نام در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.iau.ir انجام می شود. این مراحل را با دقت انجام دهید:

مرحله اول: مراجعه به سایت azmoon.iau.ir

اولین قدم برای ثبت نام در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه به سایت azmoon.iau.ir است. در صفحه اصلی این سایت گزینه ثبت نام در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد را انتخاب کنید.

مرحله دوم: ورود اطلاعات

در این مرحله اطلاعات فردی خود مانند نام نام خانوادگی شماره شناسنامه کد ملی و … را در فرم ثبت نام وارد کنید.

مرحله سوم: انتخاب رشته و دانشگاه

در این مرحله رشته و دانشگاه مورد نظر خود را از بین رشته های ارائه شده در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد انتخاب کنید. در انتخاب رشته با توجه به معدل تحصیلی خود در دوره متوسطه دوم عمل کنید.

مرحله چهارم: تایید اطلاعات و پرداخت شهریه

در این مرحله اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام را با دقت بررسی کنید و در صورت صحت آنها را تایید کنید. در نهایت مبلغ شهریه را پرداخت کنید. با پرداخت شهریه ثبت نام شما در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد نهایی می شود.**

جدول رشته های ارائه شده در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته معدل لازم دانشگاه
مهندسی کامپیوتر 17 دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی
مهندسی عمران 16 دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
حقوق 18 دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
روانشناسی 17 دانشگاه آزاد واحد تهران شرق
معماری 16 دانشگاه آزاد واحد تهران غرب

نکاتی مهم در مورد برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد:

  • آخرین مهلت ثبت نام در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد: آخرین مهلت ثبت نام در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا تا پایان تیر ماه هر سال است. این مهلت را در سایت دانشگاه آزاد پیگیری کنید.
  • معدل لازم برای انتخاب شدن: معدل لازم برای انتخاب شدن در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد بستگی به رشته و دانشگاه مورد نظر دارد. معدل های لازم برای انتخاب شدن در رشته های مختلف در سایت دانشگاه آزاد قابل مشاهده است.
  • شهریه: شهریه در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد متفاوت با شهریه دانشجویان پذیرفته شده در آزمون سراسری است. شهریه این برنامه در سایت دانشگاه آزاد قابل مشاهده است.
  • توجه به زمان بندی: زمان بندی ثبت نام انتخاب رشته و اعلام نتایج در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا در سایت دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان می رسد. داوطلبان باید با دقت این زمان بندی را پیگیری کنند.
  • مشاوره: در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان مشاوره دانشگاه آزاد تماس بگیرید.

نکاتی برای افزایش شانس قبولی در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد:

  • معدل تحصیلی خود را بالا ببرید: معدل تحصیلی در دوره متوسطه دوم مهم ترین عامل برای انتخاب شدن در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد است.
  • در انتخاب رشته با دقت عمل کنید: انتخاب رشته در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد با توجه به معدل تحصیلی شما انجام می شود.
  • اطلاعات خود را به روز نگه دارید: با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اطلاعات مربوط به برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد را به روز نگه دارید.
  • با کارشناسان مشاوره مشورت کنید: در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد با کارشناسان مشاوره دانشگاه آزاد مشورت کنید.

نتیجه گیری

برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد فرصتی مناسب برای دانشجویانی است که به دلایل مختلف در آزمون سراسری شرکت نکرده اند یا نتوانسته اند در این آزمون موفق شوند. این برنامه شرایطی را برای ورود به دانشگاه فراهم می کند و به داوطلبان این امکان را می دهد تا با توجه به معدل تحصیلی خود در دوره متوسطه دوم به دانشگاه آزاد وارد شوند. با انتخاب رشته مناسب و تلاش برای کسب معدل مناسب در دوره متوسطه دوم می توانید با استفاده از برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد به رویاهای دانشگاهی خود دست یابید.

پرسش و پاسخ

1. من در آزمون سراسری شرکت نکردم آیا می توانم در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنم؟

بله شما می توانید در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنید. این برنامه مخصوص دانشجویانی است که به دلایل مختلف در آزمون سراسری شرکت نکرده اند یا نتوانسته اند در این آزمون موفق شوند.

2. معدل لازم برای انتخاب شدن در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است؟

معدل لازم برای انتخاب شدن در برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد بستگی به رشته و دانشگاه مورد نظر دارد. معدل های لازم برای انتخاب شدن در رشته های مختلف در سایت دانشگاه آزاد قابل مشاهده است.

3. چگونه می توانم از جدیدترین اطلاعات برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد مطلع شوم؟

برای اطلاع از جدیدترین اطلاعات برنامه بدون کنکور دانشگاه آزاد به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. همچنین می توانید با کارشناسان مشاوره دانشگاه آزاد تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا