ورود به سیستم گلستان با موبایل

ورود به سیستم گلستان با موبایل: راهنمای گام به گام

برای دانشجویان ورود به سیستم گلستان دروازه ای به دنیای نمرات برنامه درسی و اطلاعات مهم دانشگاهی است. اما چه می شود اگر بخواهیم از هرجایی و با هر دستگاهی حتی گوشی موبایل به گلستان دسترسی داشته باشیم؟ نگران نباشید! در این مقاله تمام مراحل ورود به سیستم گلستان با موبایل را به طور کامل و گام به گام به زبانی ساده و قابل فهم برای همه توضیح خواهیم داد.

1. دانلود و نصب اپلیکیشن گلستان

اولین قدم برای ورود به سیستم گلستان با موبایل دانلود و نصب اپلیکیشن آن است. اپلیکیشن گلستان در دو نسخه اندروید و iOS در دسترس است.

  • دانلود برای اندروید: برای دانلود نسخه اندرویدی اپلیکیشن گلستان می توانید از طریق گوگل پلی استور یا وبسایت رسمی دانشگاهتان اقدام کنید.
  • دانلود برای iOS: برای دانلود نسخه iOS اپلیکیشن گلستان به اپ استور مراجعه کرده و آن را جستجو کنید.

2. اجرای اپلیکیشن و انتخاب دانشگاه

پس از نصب اپلیکیشن را اجرا کنید. در صفحه اول با یک لیست از دانشگاه های مختلف مواجه می شوید. دانشگاه خود را از لیست انتخاب کنید.

3. ورود به حساب کاربری

برای ورود به حساب کاربری دو راه وجود دارد:

  • ورود با کد ملی و رمز عبور: در این روش کد ملی و رمز عبور خود را که در سیستم گلستان دانشگاهتان استفاده می کنید وارد کنید.
  • ورود با حساب کاربری دانشجویی: برخی دانشگاه ها امکان ورود با حساب کاربری دانشجویی را از طریق شبکه های اجتماعی مانند گوگل یا فیسبوک فراهم کرده اند. در این روش با حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی مورد نظر وارد سیستم گلستان می شوید.

4. صفحه اصلی اپلیکیشن

پس از ورود موفقیت آمیز به صفحه اصلی اپلیکیشن گلستان هدایت می شوید. در این صفحه اطلاعات مهمی مانند نمرات برنامه درسی اطلاعیه های دانشگاه و غیره نمایش داده می شود.

5. ناوبری در اپلیکیشن

برای دسترسی به بخش های مختلف اپلیکیشن از منوی اصلی در پایین صفحه یا از نوار جستجو در بالای صفحه استفاده کنید.

6. انتخاب دانشگاه و رمز عبور

در برخی از دانشگاه ها لازم است که قبل از ورود به حساب کاربری دانشگاه خود را از لیست انتخاب کرده و رمز عبور خود را نیز وارد کنید.

7. ثبت نام برای استفاده از اپلیکیشن

در برخی از دانشگاه ها ثبت نام اولیه برای استفاده از اپلیکیشن گلستان الزامی است. برای این کار پس از دانلود و نصب اپلیکیشن مراحل ثبت نام را در صفحه اول اپلیکیشن انجام دهید.

8. نکات مهم هنگام استفاده از اپلیکیشن گلستان

  • رمز عبور خود را به خاطر بسپارید: برای امنیت حساب کاربری رمز عبور خود را به خاطر بسپارید و آن را به هیچکس نمی گوئید.
  • نسخه اپلیکیشن را به روز نگه دارید: نسخه جدیدتر اپلیکیشن باگ ها و مشکلات امنیتی کمتری دارد.
  • اطلاعات شخصی خود را به درستی وارد کنید: اطلاعات شخصی خود مانند کد ملی نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی را به درستی وارد کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل با اداره فناوری اطلاعات دانشگاهتان تماس بگیرید: در صورت بروز هرگونه مشکل در استفاده از اپلیکیشن یا ورود به سیستم گلستان با اداره فناوری اطلاعات دانشگاهتان تماس بگیرید.

جدول: مقایسه نسخه وب و اپلیکیشن گلستان

ویژگی نسخه وب اپلیکیشن
دسترسی از طریق مرورگر در هر دستگاهی فقط از طریق گوشی موبایل
سرعت ممکن است کُند باشد (بستگی به سرعت اینترنت) سریعتر از نسخه وب
آفلاین دسترسی به اطلاعات آفلاین وجود ندارد برخی اطلاعات به طور آفلاین در دسترس هستند
طراحی طراحی سنتی و کلاسیک طراحی جدیدتر و کاربرپسندتر

نتیجه گیری

با استفاده از اپلیکیشن گلستان می توانید به راحتی و در هر زمان و مکانی به اطلاعات دانشگاهی خود دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا به سادگی و بدون نیاز به کامپیوتر یا اینترنت پر سرعت نمرات برنامه درسی و اطلاعیه های دانشگاهتان را بررسی کنید. اگر هنوز از این اپلیکیشن استفاده نکرده اید آن را به زودی دانلود و نصب کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

پرسش و پاسخ

1. آیا برای استفاده از اپلیکیشن گلستان نیاز به پرداخت هزینه است؟
خیر استفاده از اپلیکیشن گلستان رایگان است.

2. آیا اپلیکیشن گلستان برای تمام دانشگاه ها در دسترس است؟
نه برخی دانشگاه ها هنوز از اپلیکیشن گلستان استفاده نمی کنند. برای اطلاع از دسترسی اپلیکیشن به دانشگاه خود به وبسایت دانشگاهتان مراجعه کنید.

3. آیا می توانم از اپلیکیشن گلستان برای ثبت نام در کلاس ها استفاده کنم؟
خیر اپلیکیشن گلستان فقط برای نمایش اطلاعات دانشجویی و برنامه درسی طراحی شده است. برای ثبت نام در کلاس ها باید به سایت گلستان دانشگاهتان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا