تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل: راهنمای گام به گام برای حل مشکلات رایج

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین وسایل در هر خانه ای است. این دستگاه وظیفه شستشوی لباس ها و حفظ بهداشت خانه را بر عهده دارد. اما مانند هر وسیله برقی دیگری ماشین لباسشویی هم ممکن است به مشکل بخورد و به تعمیر نیاز پیدا کند.

اگر ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمی کند قبل از تماس با تعمیرکار سعی کنید مشکل را خودتان تشخیص داده و حل کنید. در این مقاله به شما راهنمای گام به گام برای تعمیر ماشین لباسشویی در منزل ارائه می دهیم. با دنبال کردن این راهکارها می توانید بسیاری از مشکلات رایج ماشین لباسشویی را به طور موثری برطرف کنید.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی پمپ خراب شدن المنت خرابی برد الکترونیکی گیر کردن لباس در دیگ و … از کار بیفتد. در ادامه به برخی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی و راه حل های آنها خواهیم پرداخت.

ماشین لباسشویی روشن نمی شود:

اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود ابتدا مطمئن شوید که برق به دستگاه وصل است. پریز برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که فیوز منزل شما سالم است. اگر برق به دستگاه وصل است و ماشین لباسشویی هنوز روشن نمی شود ممکن است مشکل از برد الکترونیکی یا کلید پاور باشد. در این صورت باید توسط یک تکنسین متخصص مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد.

ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند:

اگر ماشین لباسشویی شما آبگیری نمی کند ممکن است مشکل از شیر ورودی آب شلنگ آب پمپ آب یا برد الکترونیکی باشد. ابتدا شیر ورودی آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باز است. اگر شیر آب باز است شلنگ آب را از نظر انسداد و پارگی بررسی کنید. اگر شلنگ آب سالم است فیلتر ورودی آب را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید. اگر مشکل از این موارد نیست ممکن است مشکل از پمپ آب یا برد الکترونیکی باشد که در این صورت نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

ماشین لباسشویی تخلیه آب نمی کند:

اگر ماشین لباسشویی شما آب تخلیه نمی کند ممکن است مشکل از پمپ تخلیه شلنگ تخلیه فیلتر پمپ تخلیه یا برد الکترونیکی باشد. ابتدا شلنگ تخلیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که خم یا مسدود نشده باشد. اگر شلنگ تخلیه سالم است فیلتر پمپ تخلیه را بررسی کنید و در صورت لزوم تمیز کنید. در صورت تمیز بودن فیلتر پمپ تخلیه ممکن است مشکل از پمپ تخلیه یا برد الکترونیکی باشد که در این صورت نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

ماشین لباسشویی پر از آب می شود:

اگر ماشین لباسشویی شما پر از آب می شود ممکن است مشکل از شیر ورودی آب شلنگ آب سنسور سطح آب یا برد الکترونیکی باشد. ابتدا شیر ورودی آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور کامل بسته شده است. اگر شیر آب به طور کامل بسته شده است شلنگ آب را از نظر پارگی و انسداد بررسی کنید. اگر شلنگ آب سالم است سنسور سطح آب را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید. اگر مشکل از این موارد نیست ممکن است مشکل از برد الکترونیکی باشد که در این صورت نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

ماشین لباسشویی به طور صحیح کار می کند اما لباس ها تمیز نمی شوند:

اگر ماشین لباسشویی به طور صحیح کار می کند اما لباس ها تمیز نمی شوند ممکن است مشکل از پودر لباسشویی فیلتر پمپ المنت گرمکن یا برد الکترونیکی باشد. ابتدا پودر لباسشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که مناسب برای نوع لباس و ماشین لباسشویی شما است. سپس فیلتر پمپ را بررسی کنید و در صورت لزوم تمیز کنید. اگر مشکل از این موارد نیست المنت گرمکن را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. در صورت خرابی المنت گرمکن یا برد الکترونیکی نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

ماشین لباسشویی صداهای غیرعادی تولید می کند:

اگر ماشین لباسشویی شما صداهای غیرعادی تولید می کند ممکن است مشکل از یاتاقان دیگ تسمه موتور موتور یا برد الکترونیکی باشد. ابتدا یاتاقان دیگ را بررسی کنید و مطمئن شوید که سفت و محکم هستند. سپس تسمه موتور را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. اگر مشکل از این موارد نیست موتور را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. در صورت خرابی برد الکترونیکی نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

ماشین لباسشویی لرزش زیادی دارد:

اگر ماشین لباسشویی شما لرزش زیادی دارد ممکن است مشکل از تراز نبودن دستگاه شلی پیچ های پایه خرابی کمک فنر خرابی یاتاقان دیگ یا خرابی تسمه موتور باشد. ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به طور کامل تراز شده است و پیچ های پایه محکم هستند. سپس کمک فنر را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. در صورت خرابی یاتاقان دیگ تسمه موتور یا برد الکترونیکی نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل: نکاتی برای حل مشکلات رایج

در اینجا چند نکته برای تعمیر ماشین لباسشویی در منزل آورده شده است:

  • قبل از شروع هر گونه تعمیرات برق دستگاه را قطع کنید. این کار بسیار مهم است تا از شوک الکتریکی جلوگیری شود.
  • از کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. کتابچه راهنما شامل اطلاعات مفیدی در مورد دستگاه شما و راه حل های مشکلات رایج است.
  • قبل از تعویض هر قطعه مطمئن شوید که آن قطعه به درستی کار نمی کند. ممکن است مشکل از چیز دیگری باشد و تعویض قطعه غیرضروری باشد.
  • اگر مطمئن نیستید که چگونه مشکلی را برطرف کنید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. تعمیر نادرست می تواند آسیب بیشتری به ماشین لباسشویی شما وارد کند.

جدول راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی

مشکل علت احتمالی راه حل
ماشین لباسشویی روشن نمی شود برق دستگاه قطع است مشکل از برد الکترونیکی یا کلید پاور باشد اتصال برق تعمیر برد الکترونیکی یا کلید پاور
ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند شیر ورودی آب بسته است شلنگ آب مسدود یا پاره شده است فیلتر ورودی آب مسدود شده است مشکل از پمپ آب یا برد الکترونیکی باشد باز کردن شیر ورودی آب تعویض شلنگ آب تمیز کردن فیلتر ورودی آب تعمیر پمپ آب یا برد الکترونیکی
ماشین لباسشویی تخلیه آب نمی کند شلنگ تخلیه خم یا مسدود شده است فیلتر پمپ تخلیه مسدود شده است مشکل از پمپ تخلیه یا برد الکترونیکی باشد باز کردن شلنگ تخلیه تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه تعمیر پمپ تخلیه یا برد الکترونیکی
ماشین لباسشویی پر از آب می شود شیر ورودی آب به طور کامل بسته نشده است شلنگ آب پاره یا مسدود شده است سنسور سطح آب خراب است مشکل از برد الکترونیکی باشد بستن کامل شیر ورودی آب تعویض شلنگ آب تعویض سنسور سطح آب تعمیر برد الکترونیکی
ماشین لباسشویی به طور صحیح کار می کند اما لباس ها تمیز نمی شوند پودر لباسشویی مناسب نیست فیلتر پمپ مسدود شده است المنت گرمکن خراب است مشکل از برد الکترونیکی باشد استفاده از پودر لباسشویی مناسب تمیز کردن فیلتر پمپ تعویض المنت گرمکن تعمیر برد الکترونیکی
ماشین لباسشویی صداهای غیرعادی تولید می کند یاتاقان دیگ سفت نیست تسمه موتور خراب است موتور خراب است مشکل از برد الکترونیکی باشد تعویض یاتاقان دیگ تعویض تسمه موتور تعویض موتور تعمیر برد الکترونیکی
ماشین لباسشویی لرزش زیادی دارد دستگاه تراز نیست پیچ های پایه شل هستند کمک فنر خراب است یاتاقان دیگ خراب است تسمه موتور خراب است مشکل از برد الکترونیکی باشد تراز کردن دستگاه محکم کردن پیچ های پایه تعویض کمک فنر تعویض یاتاقان دیگ تعویض تسمه موتور تعمیر برد الکترونیکی

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله شما می توانید به طور کلی بسیاری از مشکلات رایج ماشین لباسشویی را در منزل خود به طور موثری برطرف کنید. با این حال اگر مشکل پیچیده تر باشد توصیه می شود که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ

1. چگونه می توانم عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهم؟

برای افزایش عمر ماشین لباسشویی به نکات زیر توجه کنید:

  • از پودر لباسشویی مناسب برای نوع ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.
  • قبل از شستشو جیب های لباس ها را خالی کنید و اشیاء تیز را از لباس ها جدا کنید.
  • ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید.
  • فیلتر پمپ را به طور منظم تمیز کنید.
  • دستگاه را به طور مرتب از نظر تراز بودن بررسی کنید.

2. چه زمانی باید ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

اگر ماشین لباسشویی شما به طور مکرر خراب می شود هزینه تعمیر آن زیاد است عمر مفید آن به پایان رسیده است یا کارایی آن به شدت کاهش یافته است توصیه می شود که ماشین لباسشویی خود را تعویض کنید.

3. بهترین راه برای تمیز کردن فیلتر پمپ ماشین لباسشویی چیست؟

برای تمیز کردن فیلتر پمپ مراحل زیر را انجام دهید:

  • برق دستگاه را قطع کنید.
  • درب پمپ را باز کنید.
  • فیلتر پمپ را از درب خارج کنید.
  • فیلتر را با آب گرم و صابون تمیز کنید.
  • فیلتر را در جای خود قرار دهید.
  • درب پمپ را ببندید.
  • برق دستگاه را وصل کنید.

با رعایت این نکات می توانید عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید و از آن به طور موثر استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا