علت روشن نشدن سولاردام ال جی

سولاردام ال جی روشن نمیشه؟ مشکل رو حل کنید!

احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد دیگه از سولاردام ال جی استفاده می کنید. سولاردام این دستگاه چندکاره که سرآشپز شخصی شماست! اما یه وقتایی ممکنه با یه مشکل جدی مواجه بشید: سولاردام روشن نمی شه! 😨 نگران نباشید این مقاله به شما کمک می کنه تا مشکل رو به راحتی حل کنید.

اولین قدم: بررسی اتصالات

قبل از هر چیز باید مطمئن بشید که اتصالات سولاردام شما به درستی انجام شده باشه. در مرحله اول بررسی کنید که کابل برق به درستی به پریز برق متصل باشه. 🔌 همچنین مطمئن بشید که دوشاخه برق به درستی در پریز قرار گرفته و خرابی یا ساییدگی در قسمت دوشاخه یا کابل برق وجود نداشته باشه.

چراغ نمایشگر رو بررسی کنید

بعد از بررسی اتصالات به چراغ نمایشگر سولاردام توجه کنید. اگر چراغ نمایشگر روشن نباشه به معنای اینه که سولاردام به هیچ وجه برق نداره. در این صورت باید عوامل مختلفی را بررسی کنید از جمله:

  • فیوز خراب: ممکن است فیوز منزل خراب شده باشه و جریان برق به سولاردام نرسه. فیوز را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • خرابی در کابل برق: ممکن است کابل برق سولاردام خراب شده باشه و جریان برق به آن نرسه. کابل برق را با کابل برق دیگری تعویض کنید.
  • خرابی در برد اصلی: در بعضی مواقع خرابی در برد اصلی سولاردام باعث می شه که دستگاه روشن نشه. در این صورت باید دستگاه را به مرکز تعمیر ال جی ببرید.

مشکل از دکمه روشن / خاموش هست؟

ممکن است مشکل از خود دکمه روشن / خاموش سولاردام باشه. دکمه رو به آرامی چند بار فشار دهید. ممکن است دکمه گیر کرده باشه و با فشار دادن آن به درستی فعال بشه.

آیا سولاردام در حالت "standby" قرار داره؟

ممکن است سولاردام در حالت "standby" قرار داشته باشه و شما آن را ندیده باشید. در این حالت به سادگی دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا دستگاه روشن بشه.

سولاردام رو به خاطر وجود مشکل "error" روشن نمی شه؟

اگر سولاردام روشن نمی شه و روی نمایشگر آن "error" نمایش داده می شه باید به جدول خطاهای سولاردام ال جی مراجعه کنید. این جدول تمام کدهای خطای سولاردام را با توضیح کامل و راه حل معمولی آن ارائه می دهد:

کد خطا توضیحات راه حل معمولی
E01 خرابی در سنسور دمای داخلی تعویض سنسور دمای داخلی
E02 خرابی در سنسور دمای خارجی تعویض سنسور دمای خارجی
E03 خرابی در فن داخلی تعویض فن داخلی
E04 خرابی در فن خارجی تعویض فن خارجی
E05 خرابی در هیتر تعویض هیتر
E06 خرابی در مقاومت هیتر تعویض مقاومت هیتر
E07 خرابی در برد کنترل تعویض برد کنترل
E08 خرابی در برد نمایشگر تعویض برد نمایشگر
E09 خرابی در کلید روشن / خاموش تعویض کلید روشن / خاموش
E10 خرابی در سنسور فشار تعویض سنسور فشار

در صورت خرابی سنسورها به مرکز تعمیر ال جی مراجعه کنید.

حل مشکل با ریست کردن سولاردام

اگر با هیچ یک از راه حل های بالا نتوانستید مشکل را حل کنید ممکن است ریست کردن سولاردام مشکل را حل کند. برای ریست کردن سولاردام ال جی باید به ترتیب این مراحل را انجام دهید:

  1. دوشاخه برق سولاردام را از پریز برق خارج کنید.
  2. چند ثانیه صبر کنید و دوباره دوشاخه برق را به پریز برق متصل کنید.
  3. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و مطمئن بشید که سولاردام روشن می شه.

راهکار نهایی: تعمیر سولاردام در مرکز تعمیر ال جی

اگر با هیچ یک از راه حل های بالا نتوانستید مشکل را حل کنید باید دستگاه را به مرکز تعمیر ال جی ببرید. تعمیر سولاردام باید توسط تکنسین متخصص ال جی انجام بشه تا از ایمنی دستگاه و عملکرد صحیح آن مطمئن بشید.

نتیجه گیری

خراب شدن سولاردام می تونه واقعاً آزاردهنده باشه اما با این راه حل های ساده و مرحله به مرحله می تونید به راحتی مشکل رو حل کنید. به یاد داشته باشید که هرگز خودتان دست به تعمیر سولاردام نزنید و در صورت خرابی سنسورها یا وجود مشکل پیچیده تر به مرکز تعمیر ال جی مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ

سوال 1: چطور می تونم مطمئن بشم که سولاردام من در حالت "standby" قرار نداره؟

پاسخ: در حالت "standby" چراغ نمایشگر سولاردام به صورت خفیف روشن می شه. اگر چراغ نمایشگر روشن نباشه سولاردام در حالت "standby" قرار نداره.

سوال 2: اگر فیوز منزل خراب شده باشه چطور می تونم آن را تعویض کنید؟

پاسخ: تعویض فیوز منزل نیاز به دانش فنی و احتیاط داره. بهتر است این کار را به یک تکنسین برق متخصص بسپارید.

سوال 3: چطور می تونم مرکز تعمیر ال جی نزدیک به خودم را پیدا کنید؟

پاسخ: سایت ال جی و همچنین سایت های مربوط به تعمیر الکترونیکی اطلاعات مرکز تعمیر ال جی در هر شهر را ارائه می کنند.

دکمه بازگشت به بالا