بلیط قطار شیراز به تهران

شیراز به تهران سفری روی ریل های خاطره

همیشه فکر می کردم سفر با قطار یه حال و هوای دیگه داره. یه آرامش عجیبی که تو ماشین یا هواپیما حسش نمی کنی. انگار تماشای دنیا از پنجره ی قطار زمان رو به حالت تعلیق در میاره.

چند وقت پیش یه سفر کاری داشتم به تهران و تصمیم گرفتم این بار با قطار برم. از شیراز تا تهران. این بود که بلیط قطار شیراز به تهران رو رزرو کردم و به سمت ایستگاه راه افتادم.

سفر به ایستگاه

هوای شیراز همیشه یه جور خاصی بود انگار با بوی گل های یاس و نارنج آغشته شده بود. عطر بهار نارنج پیچیده بود توی هوا و حسی گرم و دلنشین رو به آدم القا می کرد.

تو راه ایستگاه نگاه می کردم به شهر. این شهر سرشار از تاریخ و فرهنگ که همیشه یه جور مرموز و عجیب منو مفتون می کرد.

بعد از چند دقیقه به ایستگاه رسیدم. شور و هیاهوی مسافرها و صدای قطار که صدای آهنگ سفر رو تو گوشم طنین می انداخت به من انرژی مثبت می داد.

داخل قطار

با یه عالمه چمدون و کیف وارد واگن شدم. قطار تمیز و آراسته بود و صندلی ها راحتی با فضای کافی بین آنها وجود داشت. مهم ترین چیز هم اینکه یه حس امنیت خاصی به من منتقل می کرد.

در هر واگن یه سرویس بهداشتی تمیز و هم چنین یک غذاخوری کوچک وجود داشت. به نظرم یه مزیت قطار اینه که می تونی تو واگن راه بری با مسافرهای دیگه آشنا بشی و از طبیعت ایران زیبا لذت ببری.

توصیف مسیر

اولین ساعت سفر با سرعت شروع شد و من سعی می کردم از طبیعت زیبا و منظره های بین راه لذت ببرم. کشاورزی کوه دره و آبادی ها با آرامش و زیبایی خود من رو به حالت آرامش فکر می انداخت .

بعد از چند ساعت به منطقه کویری رسیدیم. در این منطقه خورشید با شدت تمام به زمینی سنگلاخ می تابید. گرمای هوا در این منطقه واقعاً شدید بود. البته با این حال من از این منظره بکر و خشن لذت بردم.

توصیف حسی از سفر

حس آرامش و سکوت همراه با صدای خفیف قطار که به آرامی روی ریل ها حرکت می کرد من رو به حالت فکر می انداخت. در این سفر وقت برای خوندن نوشتن گوش دادن به موسیقی و حرف زدن با مسافرهای دیگه وجود داشت.

غذا و خوراکی

تو قطار غذاهایی مثل قیمه کوکو ماهی مرغ و برنج سرو می شد. کیفیت غذا هم قابل قبول بود. البته می تونستید از غذاخوری قطار هم استفاده کنید و غذاهای داغ و طعم دار دیگه رو سفارش بدید. علاوه بر غذا میوه چای قهوه و شیرینی هم برای مسافران تدارک دیده شده بود.

نکات و توصیه ها

  • قبل از خرید بلیط قطار تاریخ و ساعت حرکت و رسیدن رو به دقت بررسی کنید.
  • به علت شلوغی ایستگاه حداقل یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه حضور داشته باشید.
  • برای سفر با قطار لباس راحت و سبک بپوشید و کفش های راحتی همراه داشته باشید.
  • حتما از آب و نوشیدنی کافی استفاده کنید.
  • به اطراف خود احترام بگذارید و از صدای بلند و آزاردهنده خودداری کنید.

نتیجه گیری

سفر با قطار شیراز به تهران تجربه ی فراموش نشدنی بود. من از این سفر لذت بردم و در این سفر هم به حالت آرامش رسیدم و هم با فرهنگ و طبیعت زیبا ی ایران آشنا تر شدم. اگر شما هم به دنبال سفر آرام و بدون استرس هستید سفر با قطار رو به شما پیشنهاد می کنم.

پرسش و پاسخ

1. قیمت بلیط قطار شیراز به تهران چقدر است؟

قیمت بلیط قطار شیراز به تهران بسته به نوع قطار کلاس و تاریخ سفر متفاوت است. اما به طور میانگین قیمت بلیط در رده های قیمت متفاوت است. می توانید برای اطلاع از قیمت بلیط به سایت های فروش بلیط قطار مراجعه کنید.

2. بهترین زمان برای سفر با قطار به تهران چه زمانی است؟

به طور کلی بهترین زمان برای سفر با قطار به تهران در فصل بهار و پاییز است. در این فصل هوا مطلوب تر است و منظره ها زیباتر به نظر می رسند. البته اگر از گرما و رطوبت تهران در فصل تابستان بدتان نمی آید می توانید در این فصل هم سفر کنید. فقط حتما از لباس خنک و آب کافی استفاده کنید.

3. چه نکات ایمنی برای سفر با قطار وجود دارد؟

  • هنگام سوار و پیاده شدن از قطار به اطراف خود توجه داشته باشید و از دویدن و بازی در ایستگاه خودداری کنید.
  • هنگام قرار گرفتن در داخل واگن از چمدون و کیف خود در جایگاه تعیین شده استفاده کنید و آنها رو در راهرو قرار ندهید.
  • به هر نوع اطلاعیه و دستور کارکنان قطار توجه داشته باشید و از آنها پیروی کنید.
  • از قرار دادن وسایل ارزشمند در جای آشکار خودداری کنید و آنها رو با خود حمل کنید.
  • در حین سفر به اطراف خود توجه داشته باشید و در صورت مشاهده هر نوع حادثه یا مشکل با کارکنان قطار تماس حاصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا