تور ارزان استانبول 3 روزه

سه روز جادویی در استانبول: سفری ارزان و پر از خاطره

می دونید که سفر به استانبول همیشه رویای من بوده؟  همیشه تصور می کردم قدم زدن در کوچه پس کوچه های پر از رنگ و بوی تاریخ نوشیدن چای ترکی در کافه های سنتی و دیدن معماری بی نظیر مسجد ایاصوفیه چقدر می تونه جذاب باشه. اما خب هزینه سفر به استانبول خیلی مُتفاوت بود.  بالاخره یه روز تصمیم گرفتم با برنامه ریزی دقیق و انتخاب راه های ارزان رویای سفر به استانبول رو به واقعیت تبدیل کنم.

سه روز در استانبول مثل یه رویا گذشت رویاهایی که با بوی قلیان و قرمه سبزی داغ و صدای اذان و موسیقی عربی  مزه باکلوا و کباب ترکی و  رنگ مرمر و سنگ رنگ و لعاب جدیدی به خودش می گرفت.

راهنمای جامع سفر ارزان به استانبول

**مهم ترین بخش ماجرا برنامه ریزی سفر و پیدا کردن راه های ارزان بود. به شما هم می تونم بگم که سفر به استانبول برای هر بودجه ای ممکنه. من یه سفر سه روزه رو با هزینه معقول طراحی کردم که شامل هزینه بلیط هواپیما اقامت غذا تردد و جاذبه ها می شد.

هزینه سفر

اول از همه هزینه بلیط هواپیما. من برای پیدا کردن بلیط ارزان از سایت های مقایسه قیمت استفاده کردم. خوش شانسی من این بود که توی دوره کم ترافیک سفر می کردم.

بعد از بلیط هواپیما نوبت به اقامت رسید. من به جای انتخاب هتل های گران قیمت یه هوستل ارزان و با کیفیت پیدا کردم. هوستل ها در شهر استانبول زیاد هستن و با هزینه خیلی کم می تونن اتاقی راحت و آرام در اختیارتون قرار بدن.

غذا هم یکی از بخش های مهم سفر است. استانبول یه شهر با غذاهای خوشمزه و ارزان است. من بیشتر وقتم رو در کافه های محلی و فود تراک های خیابانی می گذروندم.

در مورد تردد هم باید بگم که استانبول یه شبکه حمل و نقل عمومی عالی داره. من برای تردد داخل شهر از مترو و اتوبوس استفاده می کردم. در بعضی مواقع هم از تاکسی استفاده کردم.

آخرین هزینه مهم هزینه جاذبه های گردشگری است. استانبول یه شهر پُر از جاذبه های گردشگری است. من برای بازدید از مکان های مهم مثل مسجد ایاصوفیه و مسجد آیاسنایا کاخ توپکاپی و گرند بازار و بازار مُشهد به بلیط نیاز داشتم.

سه روز جادویی در استانبول: روز اول

اولین روز سفر اولین روز شناخت شهر بود. بعد از رسیدن به فرودگاه استانبول و خارج شدن از گمرک با اتوبوس به هوستل رفتم. هوستل تمیز و راحت بود و اتاق من با یه نمای زیبا از شهر رو به رو بود. بعد از استراحت کوتاهی اولین مکان که برای بازدید انتخاب کردم مسجد ایاصوفیه بود.
مسجد ایاصوفیه یه معماری خارق العاده با گنبد بزرگ و ستون های مجلل داره. این مسجد یه تاریخ غنی داره و شامل آثار هنری و کاشی کاری های زیبایی است. در داخل مسجد یه حس طراوت و آرامش حکومت می کنه که می تونید یه مدت طولانی در آن ساکت بمونید.

بعد از بازدید از مسجد ایاصوفیه نوبت به کاخ توپکاپی رسید. این کاخ به عنوان مرکز حکومت امپراطوری عثمانی شناخته می شه. کاخ توپکاپی یه مجموعه عظیم از ساختمان های زیبا و باغ های شگفت انگیزه. من یه مدت طولانی در این کاخ گشتم و از نمای زیبا از تنگه بسفر و شهر استانبول لذت بردم.

غروب که شد به محله فاتیح رفتم و در یه کافه سنتی چای ترکی نوشیدم و با یه چای داغ و قلیان به روز اول سفر ختم کردم.

سه روز جادویی در استانبول: روز دوم

روز دوم روز گِشت و گذار در شهر بود. اولین مکان که برای بازدید انتخاب کردم مسجد آیاسنایا بود.
این مسجد یه نمونه عالی از معماری بیزانسی است و با کاشی کاری های رنگارنگ و موزاییک های زیبا تزیین شده. در داخل مسجد آیاسنایا یه حس مذهبی و شگفت انگیز حکومت می کنه.

بعد از بازدید از مسجد آیاسنایا نوبت به بازار گرند رسید. این بازار یه مرکز خرید بزرگ و شلوغه که هر چیزی رو می تونید در آن پیدا کنید. از ادویه و چای و قالی و لباس تا سوغاتی و هدیه.

من یه مدت طولانی در بازار گرند گشتم و از رنگ های مختلف و بو های مختلف و صدای مختلف و حس های مختلف لذت بردم.

بعد از گرند بازار نوبت به بازار مُشهد رسید. این بازار یه مرکز خرید سنتی است که به صورت باز و در فضای آزاد برپا می شه.
این بازار هم مثل بازار گرند هر چیزی رو می تونید در آن پیدا کنید و از خرید در این بازار لذت ببرید.

من در این بازار یه کباب ترکی داغ و خوشمزه خوردم و در یه کافه محلی چای ترکی نوشیدم و به روز دوم سفر ختم کردم.

سه روز جادویی در استانبول: روز سوم

روز سوم سفر روز آشنایی با بخش دیگری از استانبول بود. من از هوستل خارج شدم و با مترو به محله بشیکتاش رفتم و در حومه شهر به بازدید از مسجد “سوُلیه جامی” رفتم.
این مسجد به عنوان یکی از مسجدهای زیبا و مهم در استانبول یه معماری خاص و کاشی کاری های زیبایی داره. من در این مسجد یه مدت طولانی ساکت نشستم و به صدای اذان و آرامش این محیط فکر کردم.

بعد از بازدید از مسجد “سوُلیه جامی” نوبت به برج گالاتا رسید. این برج یه نمونه عالی از معماری بیزانسی است و از فراز این برج نمای زیبا و 360 درجه از شهر استانبول رو می تونید به خوبی ببینید.

من از نمای زیبا و شگفت انگیز برج گالاتا لذت بردم و در حیاط برج با یه چای ترکی و قلیان به روز سوم سفر ختم کردم.

توصیه ها و نکات عملی

برای سفر ارزان به استانبول نکات زیادی رو باید در نظر بگیرید.

  • اول از همه بلیط هواپیما رو با سایت های مقایسه قیمت و در دوره کم ترافیک سفر خریداری کنید.
  • هوستل ها یه گزینه خوب و ارزان برای اقامت هستن.
  • کافه های محلی و فود تراک های خیابانی غذاهای خوشمزه و ارزان ارائه می دن.
  • از مترو و اتوبوس برای تردد در شهر استفاده کنید.
  • جاذبه های گردشگری رو در اواخر روز و یا صبح خیلی زود بازدید کنید تا با ازدحام کمتری روبرو بشید.
  • با اهالی محلی صحبت کنید و از تجربیات آنها برای شناخت شهر و پیدا کردن جاذبه های گردشگری ارزان و با کیفیت استفاده کنید.

نتیجه گیری

سه روز در استانبول مثل یه رویا گذشت و من با هزینه معقول از سفر خودم لذت بردم. سفر به استانبول سفر به یه شهر پر از تاریخ و فرهنگ و زیبایی است که هر کسی با هر بودجه ای می تونه از آن لذت ببره.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار و پاییز است. در این زمان هوا ملایم و مطبوع است و ازدحام توریست ها کمتر است.

2. چه مواردی را برای سفر به استانبول باید در چمدان خود قرار دهم؟

برای سفر به استانبول به لباس های راحت و سبک کفش راحتی کلاه عینک آفتابی ضد آفتاب و به اندازه کافی پول نقد نیاز دارید.

3. آیا برای سفر به استانبول به ویزای نیاز دارم؟

برای سفر به استانبول به ویزای نیاز دارید. شما می تونید ویزای ترکی رو به صورت آنلاین یا از سفارت ترکیه در کشور خود اخذ کنید.

دکمه بازگشت به بالا