بلیط قطار قم تهران

سفری به قلب ایران: بلیط قطار قم به تهران

همیشه عاشق سفر بودم به خصوص سفرهایی که حس آرامش و معنویت به همراه دارن. یه بار به ذهنم رسید که سفری به قم شهر مذهبی ایران تجربه کنم. با یه حس و حال عجیب و غریب بلیط قطار قم به تهران رو خریدم و آماده یه سفری شدم که قرار بود ذهنم رو با خاطرات قشنگ پر کنه.

سوار بر قطار به سمت قم

صدای زنگ قطار مثل یه دعوت نامه من رو به سمت یه سفر خاطره انگیز صدا کرد. با یه دل پر از هیجان سوار قطار شدم و با دیدن مسافرهای دیگه حس کردم قراره سفری پر از خاطره و تجربه جدید داشته باشم. صندلی قطار خیلی راحت بود و من می تونستم با یه نگاه به منظره های بیرون از پنجره لذت ببرم. قطار مثل یه نوار سینمایی از کنار مزارع سبز باغ های پر از درخت و روستاهای کوچک می گذشت. هوای تازه و صدای پرندگان روح من رو جلا میداد.

حضور در قم: شهر مقدس

بعد از حدود دو ساعت سفر به قم رسیدم. از لحظه پیاده شدن از قطار حس مذهبی و معنوی خاصی من رو احاطه کرد. هوای پاک و آرام قم و کوچه های باریک و سنگ فرش شده و مساجد زیبا و بزرگ حس مخصوصی به من میداد.

زیارت حرم امام رضا(ع): لحظه ای فراموش نشدنی

اولین مکانی که به ذهنم رسید حرم مطهر حضرت معصومه (س) بود. با قدم گذاشتن به صحن حرم حس ارامش و امنیت مخصوصی من رو فرا گرفت. صف زیارت شلوغ بود اما من با تمام وجودم منتظر بودم تا به ضریح امام رضا(ع) برسم. با نزدیک شدن به ضریح احساس مخصوصی من رو فرا گرفت. چشم هام از اشک پر شد و دلم از شوق و عشق به امام رضا(ع) پرشده بود.

گشت و گذار در قم: از بازار تا مساجد

بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) راهی بازار قم شدم. بازار قم پر از فروشگاه های متنوع بود. از فروشگاه های سوهان و شیرینی تا فروشگاه های پوشاک و زینت الات. خرید سوهان قم یه هدیه خوب برای خانواده و دوستان بود.

علاوه بر بازار قم مساجد متعددی در شهر وجود داشت. مسجد جامع قم یکی از قدیمی ترین مساجد قم است. سفر به این مسجد حس مخصوصی به من میداد.

بازگشت به تهران: خاطره ای قشنگ

بعد از گذروندن دو روز در قم با احساس شاد و آرامش بخش سوار قطار شدم و به سمت تهران حرکت کردم. خاطرات قم مثل یه فیلم قشنگ از جلوی چشم هام می گذشت.

نکاتی برای سفر به قم

  • بهترین زمان برای سفر به قم فصل بهار و پاییز است.
  • قبل از سفر به قم بلیط قطار رو از سایت های معتبر رزرو کنید.
  • در قم هتل و مهمانسراهای متعددی با قیمت های مختلف وجود دارد.
  • لباس مناسب برای زیارت حرم امام رضا(ع) بپوشید.
  • سوهان قم یه هدیه خوب برای خانواده و دوستان است.
  • در مساجد قم شرکت در برنامه های مذهبی و سخنرانی های مذهبی فراموش نشه.

سوالات متداول

1. چه نوع قطاری برای سفر به قم مناسب تر است؟

قطارهای  عادی  و  قطارهای  حمل  و  نقل  ریلی  با  سرعت  بالا  برای  سفر  به  قم  مناسب  هستند. 

2. در قم چه جاذبه های گردشگری دیگری وجود دارد؟

علاوه  بر  حرم  مطهر  حضرت  معصومه(س)  آستان  مقدس  حضرت  حکیم  (ع)  مسجد  جامع  قم  موزه  آثار  باستانی  قم  و  موزه  کتابخانه  و  اسناد  آیت  الله  مرعشی  نجفی  از  جاذبه  های  گردشگری  قم  هستند.

3. هزینه سفر به قم چقدر است؟

هزینه  سفر  به  قم  بستگی  به  نوع  قطار  هتل  و  سایر  هزینه  های  جانبی  دارد.  به طور  متوسط    هزینه  سفر  به  قم  برای  هر  نفر  حدود  200  هزار  تومان  است.

نتیجه گیری

سفر به قم یه تجربه فراموش نشدنی بود. حس مذهبی و معنوی حرم امام رضا(ع) سفر من رو به یه سفر حقیقی تبدیل کرد. من به همه افرادی که دنبال یه سفر با حس آرامش و معنویت هستند سفر به قم رو توصیه میکنم.

دکمه بازگشت به بالا