مکان های دیدنی استانبول

استانبول: شهری که قلبش برای شما می تپد

هوا هنوز سرد بود ولی هوای استانبول عطر عجیبی داشت ترکیبی از بوی قهوه تازه دم شده نان تازه و ادویه های رنگارنگ. از لحظه ای که قدم به این شهر گذاشتیم حس کردیم که استانبول فقط یک شهر نیست یک دنیاست. دنیایی پر از تاریخ فرهنگ طعم و عشق.

این سفر برای ما یک ماجراجویی واقعی بود ما در کوچه پس کوچه های بزرگترین شهر ترکیه قدم می زدیم بر روی پل گالاتا قدم می زدیم و از چشم انداز خیره کننده شهر از بالای تپه ساحلی لذت می بردیم. هر لحظه جدید بود هر گوشه جدید هر چشم انداز جدید و ما هر لحظه در معرفت این شهر بیشتر غرق می شدیم.

قدم زدن در دل تاریخ

هاگیا صوفیا اولین مقصد ما بود بنایی با تاریخ کهن هزاران سال 见证گر رویدادهای مهم بوده. ساختمان مجلل با گنبد بزرگ و کاشی کاری های ظریف حس عظمت و شکوه را به ما نشان داد. در داخل هاگیا صوفیا هزاران سال تاریخ در هر گوشه و کنار این مکان حضور داشت. ما می توانستیم تاریخ بیزانسی و عثمانی را با هم احساس کنیم.

بعد از هاگیا صوفیا به مسجد آیاتنایا رفتیم. این مسجد در کنار هاگیا صوفیا قرار دارد و معماری شگفت انگیز و مذهبی اش ما را به خود جذب کرد. سقف آبی و تزئینات شگفت انگیز چشمان ما را مبهوت کرد. در این مسجد می توانستیم ارزش زیبایی هنری و معماری اسلامی را احساس کنیم.

اما مسیر ما تنها به مکان های مذهبی محدود نشد. ما از موزه آرمین لک و موزه ایاصوفیه نیز بازدید کردیم. موزه آرمین لک با موزه ارتی و موزه ایاصوفیه یکی از بزرگترین و زیباترین موزه های استانبول است که مجموعه بسیار نادر از آثار هنری و باستان شناسی را در خود جای داده است. موزه ارتی نیز حاوی آثار هنری و آثار تاریخی بسیاری از دوره های مختلف است. بازدید از موزه های استانبول ما را به تارخ غنی این شهر پیوند داد.

طعم زندگی در استانبول

استانبول تنها تاریخ نیست غذا هم از جمله عوامل جذاب این شهر است. طعم کباب ترکی در خیابان ایستقلال و منطقه تکسیم و غذاهای دریایی در منطقه گالاتا خاطره انگیز است. بوی قوه ترکی در منطقه فاتیح و دسرهای ترکی در منطقه سلطان احمد شما را به خلق و خوی این شهر نزدیک می کند. هر گوشه از استانبول یک طعم جدید را برای شما پیشنهاد می کند.

بازار گران باzaar و بازار ادویه نیز از جمله مکان های جذاب استانبول هستند. در بازار گران می توانید از میان فروشگاه های بسیار زیاد با انواع محصولات ترکیه ای قدم بزنید و در بازار ادویه بوی ادویه های رنگارنگ را استشمام کنید. در بازار گران می توانید از فرش های ترکی زیبا تا جواهرات هنری و سفال های سنت ترکیه را پیدا کنید. و در بازار ادویه می توانید انواع ادویه های خاص ترکی را با قیمت های مناسب خرید کنید.

کشف راز این شهر

پل گالاتا یکی از نمادهای معروف استانبول است با نمای زیبا به شهر و منطقه گالاتا. در این پل می توانید تاج محل را در فاصله ای نزدیک ببینید و از نمای خیره کننده شهر لذت ببرید. منطقه گالاتا نیز از جمله مکان های مهم و شلوغ استانبول است. در این منطقه می توانید کافه ها و رستوران های سنتی را پیدا کنید و در اتمسفر بسیار زیبا و دلنشین این منطقه غرق شوید.

تاج محل نیز یکی از مکان های مهم و مجلل استانبول است با هزاران سال تاریخ و ارزش هنری. در این کاخ می توانید تاریخ عثمانی را احساس کنید و از کاشی کاری های زیبا و اتاق های کاخ لذت ببرید.

منطقه سلطان احمد نیز محل قرار گیری مکان های تاریخی و مذهبی مانند میدان سلطان احمد و مسجد سلطان احمد است. در میدان سلطان احمد می توانید از آب نما زیبا و مسجد سلطان احمد لذت ببرید و با تاریخ عثمانی نزدیک تر شوید.

نکاتی برای سفر به استانبول

در اینجا چند نکته عملی برای سفر به استانبول را با شما به اشتراک می گذاریم:

  • بهترین فصل سفر به استانبول بهاره و پاییزه است هوا ملایم و مناسب برای گشت و گذار است.
  • هزینه سفر به استانبول بسته به نوع سفر و سطح هزینه های شما متفاوت است ولی به طور کلی سفر به استانبول ارزان تر از سفر به کشورهای اروپایی است.
  • زبان رسمی ترکیه ترکی است و انگلیسی در شهرهای بزرگ و توریستی مانند استانبول به طور گسترده تکلم می شود.
  • واحد پول ترکیه لیر ترک است و در هر جای شهر می توانید دلار یا یورو را به لیر ترک تبدیل کنید.
  • برای سفر به استانبول به ویزای ترکیه نیاز دارید ویزای ترکیه را می توانید در سفارت ترکیه در کشور خود گرفته یا در فرودگاه ترکیه به صورت آنلاین تهیه کنید.
  • مناسب ترین نوع سفر به استانبول سفر به صورت تور با راهنمای مسلط به زبان فارسی است تا با اطلاعات مناسب و به بهترین صورت از سفر به استانبول لذت ببرید.

تجربه یک زندگی جدید

سفر به استانبول ما را به یک دنیای جدید برد. ما با تاریخ و فرهنگ جدید آشنا شدیم طعم های جدید را تجربه کردیم و از زندگی در یک شهر پر انرژی و پویا لذت بردیم. سفر به استانبول یک تجربه فراموش نشدنی است که ما را به ذهن و روح خود نزدیک تر کرد.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول بهاره و پاییزه است هوا ملایم و مناسب برای گشت و گذار است.

2. هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

هزینه سفر به استانبول بسته به نوع سفر و سطح هزینه های شما متفاوت است ولی به طور کلی سفر به استانبول ارزان تر از سفر به کشورهای اروپایی است.

3. برای سفر به استانبول به چه مدارک نیاز است؟

برای سفر به استانبول به ویزای ترکیه نیاز دارید ویزای ترکیه را می توانید در سفارت ترکیه در کشور خود گرفته یا در فرودگاه ترکیه به صورت آنلاین تهیه کنید.

نتیجه گیری

سفر به استانبول یک تجربه بی نظیر است که هر نوع سفر را با خود حمل می کند. از تاریخ و فرهنگ تا غذا و زندگی روزانه استانبول می تواند شما را به دنیای جدیدی ببرد و خاطره های فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه و پر از تجربه جدید هستید استانبول انتخاب مناسبی برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا