بلیط قطار تهران تبریز

سفر به قلب آذربایجان: بلیط قطار تهران تبریز

صدای زنگ قطار تکان های آرام واگن و منظره ای که به سرعت از جلوی پنجره می گذرد… این ها نشانه هایی از سفری هستند که قرار است به قلب آذربایجان شهری پر از تاریخ و فرهنگ ببرد: تبریز.

تبریز شهری با قدمتی کهن با کوچه های باریک و پر پیچ و خم با معماری بی نظیر و با مردمی مهربان منتظر است تا شما را در خود غرق کند.

چرا قطار؟

خب تصورش را بکنید که در حال عبور از دشت ها و کوه های سرسبز ایران هستید. نسیم خنکی به صورتتان می خورد صدای آهنگ سنتی از بلندگوهای قطار به گوشتان می رسد و شما با یک فنجان چای داغ به تماشای دنیای بیرون می پردازید. این تجربه ای است که با هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی توانید به دست بیاورید.

سفر به سوی تاریخ:

قطار تهران – تبریز شما را در عرض 9 تا 11 ساعت به مقصد می رساند. این قطار در طول مسیر از شهرهای مهمی مانند قزوین زنجان و میانه عبور می کند و شما می توانید در هر ایستگاه از قطار پیاده شده و به گشت و گذار در این شهرها بپردازید.

بهترین زمان برای سفر:

بهترین زمان برای سفر به تبریز فصل بهار و پاییز است. هوای دلپذیر این فصل ها گشت و گذار در این شهر را لذت بخش تر می کند. در زمستان هوای سرد و برفی تبریز حال و هوای دیگری به شهر می دهد. اگر به دنبال تجربه سفری متفاوت هستید زمستان می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تجربه ای متفاوت:

هتل ها:

تبریز هتل های متنوعی با امکانات مختلف دارد از هتل های لوکس گرفته تا هتل های سنتی و اقتصادی. انتخاب هتل به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

غذا:

طعم غذاهای تبریزی هر علاقمند به غذا را به وجد می آورد. کباب تبریزی با طعم و عطر بی نظیرش آش دوغ با طعم ترش و خوشمزه کوفته تبریزی با گوشت و سبزیجات فراوان و باقلوا تبریزی با طعم شیرین و نرمش از جمله غذاهای معروف تبریز هستند که حتما باید آنها را چشید.

جاذبه های گردشگری:

بازار تبریز:

این بازار یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است که در سال 2010 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در این بازار می توانید انواع محصولات سنتی و صنایع دستی تبریز را پیدا کنید. همچنین می توانید در کافه ها و رستوران های داخل بازار احساس طعم واقعی تبریز را تجربه کنید.

خانه های قدیمی:

تبریز خانه های تاریخی زیادی دارد که در خیابان شهناز و خیابان امین قرار گرفته اند. این خانه ها با معماری زیبا و حیاط های شاد شما را به تاریخ این شهر می برند.

مسجد کبود:

این مسجد یکی از زیباترین مساجد ایران است. کاشی های آبی فیروزه ای آن از دور نمایشی فریبنده دارد.

مقبره الشعرا:

این مقبره محل خاک سپاری شاعران معروف ایران مانند شهریار باقر خان لرستانی صائب تبریزی و حافظ است.

باغ شمال (موزه آذربایجان):

در این باغ موزه آذربایجان قرار دارد که آثار باستانی و هنری منطقه را به نمایش گذاشته است.

توصیه هایی برای سفر:

  • بلیط قطار خود را به موقع رزرو کنید.
  • لباس مناسب آب و هوا با خود ببرید.
  • کتاب یا موزیک مورد علاقه خود را برای سفر با خود ببرید.
  • اگر به غذاهای ترش علاقه ندارید **

دکمه بازگشت به بالا