تور قشم از اصفهان

از اصفهان تا جزیره جادویی قشم: سفری رویایی به بهشت جنوب

همیشه به دنبال یه سفر هیجان انگیز و متفاوت بودم. از اون سفرهایی که هم لذت تاریخ و فرهنگ رو به اتفاق تجربه طبیعت زیبا رو با خودش به همراه داشته باشه. طبیعت جزیره قشم همیشه با تصاویر رنگارنگ و خاطره انگیز در ذهنم بود. تا اینکه تصمیم گرفتم این رویا رو به واقعیت تبدیل کنم و از اصفهان عزیزم به قشم سفر کنم.

تجربه پرواز با هواپیما

بعد از خداحافظی با اصفهان و هوای خنک و معطر به گل های یاس سوار بر هواپیما شدم و به سمت قشم پرواز کردم. تو آسمان از بالا به صحنه های زیبا و بی نظیری از زمین نگاه کردم. از کوه های زیبا و پوشیده از چمن های سبز تا دریاچه های آبی و زمين های کشاورزی رنگارنگ و … هر چیزی زیبا و جادویی بود.

ورود به جزیره و استقبال گرم اهالی

بعد از یک پرواز کوتاه و شیرین به جزیره قشم رسیدم. هوای گرم و مرطوب و بوی نمک دریا به استقبال من آمد. از اولین لحظاتی که در قشم قدم گذاشتم مُحو شدن در طبیعت رنگارنگ و شگفت انگیز این جزیره شد. لبخند گرم و صمیمی مردم قشم و حرف زدن با لهجه دلنشین و محبوب آن ها سفر من رو هنوز هم با حال و هوا و خاطرات قشنگ پر کرده.

تجربه گشت و گذار در جزیره

دره ستارگان

اولین مقصدی که در قشم دیدم دره ستارگان بود. این دره با سنگ های آهکی و شکل های عجیب و غریبش مثل یه شهر رویایی و اسرارآمیز بود. در این دره سنگ های قرمز و نارنجی رنگ با شکل های عجیب و غریب مثل یه نمایش تئاتر طبیعت بود. در میان این شکل ها با خیال خودم داستان های عجیب و غریب را در ذهنم می ساختم.

جزیره هنگام

سفر به جزیره هنگام یکی از بهترین تجربه ها در قشم بود. من با قایق به این جزیره رفتم و از نزدیک شاهد زیبایی و مُحیط زیست منحصر به فرد این جزیره بودم. دلفین های بازیگوش که با ما همراه شدند و خاطرات زیبایی رو برای من ساختند. شام رو در ساحل این جزیره با غروب آفتاب خورشید و صدای موج ها خوردم و از لذت طبیعت و آرامش این لحظات لذت بردم.

غار خربس

این غار با سنگ های آهکی و مُحیط زیست مُنحصربه فردش من رو به یاد مُحیط زیست در داخل زمین و مُحیط زیست خارجی انداخت. در این غار همیشه هوای خنک و رطوبت وجود دارد و اتاق های عجیب و غریب مثل یک موزه زیبا بودند.

بازار قشم

بازار قشم یه تجربه دیگه از سفر من به این جزیره بود. در بازار قشم من با محصولات محلی و سوغاتی ها مُختلفی مثل لباس صنایع دستی ادویه و … آشنا شدم. همچنین با مردم قشم گفتگو کردم و از خاطرات و تجربه های آن ها آگاه شدم.

غذاهای محلی قشم

طعم و مزه غذاهای محلی قشم خیلی مُهم بود. در این جزیره غذاهای مُختلفی با طعم و مزه های مُنحصربه فرد وجود دارد. از ماهی و میگو تازه و مُختلف تا خورشت های دلچسب و … . تجربه خوردن غذاهای محلی قشم یه تجربه فراموش نشدنی برای من بود.

توصیه های عملی

  • بهترین زمان سفر به قشم فصل پاییز و زمستان است.
  • قبل از سفر به قشم حتما آب و هوا را چک کنید و لباس های مناسب را به همراه خود ببرید.
  • برای سفر به قشم یک کوله پشتی کوچک و راحت را انتخاب کنید تا بتوانید آسان و راحت حمل و نقل کنید.
  • دوربین خود را فراموش نکنید و از طبیعت زیبا و منحصر به فرد قشم عکس بگیرید.
  • از غذاهای محلی قشم مثل ماهی و میگو تازه و خورشت های مُختلف لذت ببرید.
  • در بازار قشم از خرید محصولات محلی و سوغاتی ها لذت ببرید.

سوالات متداول

1. بهترین زمان سفر به قشم چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به قشم فصل پاییز و زمستان است. در این فصل هوا خنک تر و مطبوع تر و برای گشت و گذار در جزیره مناسب تر است.

2. برای سفر به قشم به چه مدارکی نیاز است؟

برای سفر به قشم نیازی به ویزای خارجی نیست و با کارت شناسایی می توان به این جزیره سفر کرد.

3. هزینه سفر به قشم چقدر است؟

هزینه سفر به قشم بستگی به نوع اقامت غذای و سایر هزینه های سفر دارد. اما به طور کلی سفر به قشم سفر ارزان و مُنحصربه فرد است.

نتیجه گیری

سفر به قشم تجربه جدیدی از طبیعت و فرهنگ و تاریخ ایران برای من بود. من با تجربه طبیعت زیبا و مُنحصربه فرد این جزیره و آشنایی با مردم مهربان و مهمان نواز قشم سفر فراموش نشدنی و پر خاطره را تجربه کردم. اگر به دنبال یه سفر جدید و فراموش نشدنی هستید حتما قشم را در لیست سفرهای خود قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا