تور قشم از مشهد

از مشهد تا جزیره قشم سفری به یاد ماندنی

همیشه دوست داشتم یه بار قشم رو از نزدیک ببینم. اون جزیره جادویی با ساحل های شنی بازارهای رنگارنگ و آب های فیروزه ای! تصورش رو می کردم که تو یه روز آفتابی دارم روی ساحل قدم می زنم صدای امواج رو می شنوم و نسیم خنک دریا رو حس می کنم. این تصور بارها و بارها ذهنم رو پر می کرد و یه حس هیجان عجیبی رو به وجود می آورد.

بالاخره بعد از کلی برنامه ریزی و جمع و جور کردن وسایل روز موعود فرا رسید و ما از مشهد عازم قشم شدیم. می تونستیم با هواپیما بریم ولی تصمیم گرفتیم با ماشین سفر کنیم تا از مسیر و شهرهای بین راه هم لذت ببریم.

از جاده های شمالی تا سواحل جنوبی

ماشینمون رو به سمت جنوب به راه انداختیم. جاده های شمالی با اون کوه های سر به فلک کشیده جاده های وسط ایران با دشت های بی پایان و نخل های سر به فلک کشیده و بعد جاده های جنوبی با گرمای مخصوص و آفتاب تندشون هر کدوم حسی خاص و بی نظیر رو به ما می داد. هر لحظه برای ما تازه و عجیب بود.

اولین توقفمون در شهر یزد بود. میدونید که یزد با هوای خشک و بادگیرهای زیباش معروفه. با قدم زدن در کوچه های باریک و قدیمی یزد میشه از معماری منحصر به فرد این شهر لذت برد. دیوارهای خشتی قدیمی مسجدهای بزرگ و حیاط های باصفایی که با گلدان های کوچک گل تزئین شده بودن هر لحظه ما رو به حیرت وا می داشت.

بعد از یزد راه رو به جنوب ادامه دادیم. تو راه از شهر های دیگه مثل بندر عباس و میناب هم گذشتیم. هر کدام از این شهرها با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خودشون ما رو به خودشون معرفى می کردن.

در جزیره قشم یه دنیای جدید

وقتی به قشم رسیدیم یه حس شادی و آزادی خاصی رو حس کردیم. هوا گرم و مرطوب بود اما صدای آرام امواج و بوی نمک دریا حس مطبوعی رو به ما منتقل می کرد. جزیره قشم با ساحل های شنی و آبی فیروزه ای و کوه های مرموز و غارهای عجیب ما رو به یک دنیای جدید و زیبا معرفی کرد.

ساحل غروب و ستاره ها

یکی از اولین کارهایی که تو قشم انجام دادیم رفتن به ساحل بود. ما به ساحل " ساحل سور " رفتیم که از زیباترین ساحل های قشم محسوب میشه. شن های سفید و آب های کریستالی ساحل سور هر لحظه ما رو به حیرت وا می داشت. تو همون ساحل بود که شاهد یه غروب آفتاب فوق العاده زیبا بودیم. رنگ آسمان به رنگ های قرمز و نارنجی تغییر می کرد و خورشید کم کم در افق غرق می شد. حالا ما می تونستیم ستاره های درخشان آسمان رو به وضوح ببینیم.

بازار حرف و رنگ

یکی دیگه از مکان های دیدنی قشم بازار درگهان بود. این بازار یه بازار قدیمی و شلوغ با فروشگاه های رنگارنگ و انواع کالا های مختلف بود. از صنایع دستی تا لباس و کفش و غذا و … تو این بازار همه چی وجود داشت. ما تو بازار درگهان کلی چشم گردانی کردیم و یه سری سوغات هم خریدیم.

غارها و طبیعت زیبا

قشم اما فقط ساحل و بازار نیست. تو قشم جاذبه های طبیعی زیادی هم وجود داره که هر کدام به نوبه خود ارزش دیدن رو دارن. ما تو قشم از غار خربس و غار نمک هم دیدن کردیم. این غارها با ستون های نمکی و هزار تو و سوراخ عجیب و غریب یه دنیای جدید و مرموز رو به ما نشان می داد. تنگه چاهکوه هم یکی دیگه از مکان های دیدنی قشم بود که ما از دیدن اون لذت بردیم. تنگه چاهکوه با دیوار های صخره ای و آبشار های کوچک و هزار تو و سوراخ عجیب و غریب یه دنیای جدید و مرموز رو به ما نشان می داد.

غذاهای خوشمزه

قشم اما فقط طبیعت زیبا نیست قشم غذا های خوشمزه هم داره! یکی از غذاهای محلی قشم که خیلی به ما خوش اومد ماهی و میگو کباب بود. ماهی و میگوی طازه ای که همون روز صید شده بود با ادویه های محلی کباب شده بود و یه طعمی فوق العاده دلچسب داشت.

چند نکاتی که به کار تون میاد

• اگر می خواین به قشم سفر کنین بهتر هست که در فصل پاییز و زمستان برین چون هوا مناسب تر هست.
  • تو قشم ماشین اجاره کنید و از جاده های زیبای جزیره لذت ببرید.
  • یه سری وسایل ضروری مثل کرم ضد آفتاب و کلاه و عینک آفتابی با خودتون ببرید.
  • از غذاهای محلی قشم مثل ماهی و میگو و ترشی و حلوا و … حتما بچشید.
  • بازار درگهان رو حتما بگردین. تو این بازار میشه کالاهای متنوعی رو با قیمت مناسب خرید کنید.

چند پرسش و پاسخ

• هزینه سفر به قشم چقدر هست؟

هزینه سفر به قشم به نوع سفر و نوع اقامت و … بستگی داره. اما به طور کلی می شه گفت که سفر به قشم از سفر به بسیاری از مناطق دیگه ایران ارزان تر هست.

• بهترین زمان برای سفر به قشم کی هست؟

بهترین زمان برای سفر به قشم فصل پاییز و زمستان هست که هوا مناسب تر و آفتاب کم شدت تر هست.

• برای اقامت تو قشم چه گزینه هایی وجود داره؟

تو قشم هتل های متعددی با قیمت های مختلف وجود داره. همچنین می تونین در ویلا های شخصی یا اقامتگاه های بوم گردی اقامت کنید.

نتیجه گیری

سفر ما به قشم یه سفر فوق العاده بود. ما تو این سفر از طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری قشم لذت بردیم و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم قشم آشنا شدیم. اگر به دنبال یه سفر بی نظیر و فراموش نشدنی هستید حتما به قشم سفر کنید. مطمئنم که از این سفر لذت خواهید برد.