بلیط قطار اصفهان بندرعباس

سفر به جنوب از دل کویر تا ساحل نیلگون

همیشه آرزو داشتم یه روز سوار قطار بشم و از وسط کویر و بیابان های لوت رد بشم تا برسم به یه ساحل شنی و نیلگون که بوی نم و شوری دریا رو توی ریه هام حس کنم. خب این آرزو بالاخره بعد از چند سال با یه بلیط قطار اصفهان بندرعباس رنگ واقعیت به خودش گرفت.

از اصفهان تا بندرعباس با قطار

از ایستگاه اصفهان سوار قطار شدم. اولش کمی استرس داشتم چون قبل از این تجربه سوار قطار های طولانی مدت نشده بودم. اما هر چه بیشتر به راه می رفتیم حس هیجان و شوق سفر بیشتر می شد. حالا من داشتم از میان کویرها و دشت های خشک عبور می کردم. از پنجره قطار کوه ها و دره هایی رو می دیدم که خورشید با شدت بهشون می تابید و موجودی جز چند تا بوته خار و چند تا سگ گله رو نمی دیدم. با خودم فکر می کردم که مردم این منطقه چطور با این همه گرما و خشکی زندگی می کنند.

خاطرات قطار و حسی که هرگز فراموش نمی کنم

با اینکه سفر با قطار یه تجربه خسته کننده به نظر میاد اما من از این فرصت برای خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی استفاده کردم. همیشه از اتاق های قطار با اون صندلی های آبی و پرده های نارنجی رنگ خوشم می اومد. یه حس نوستالژیک و قدیمی توی این اتاق ها هست که آدم رو به گذشته می بره. مخصوصاً وقتی که قطار از کنار مزارع و باغ ها عبور می کرد و نسیم صبحگاهی از پنجره وارد قطار می شد.

بندرعباس یه ساحل آفتابی و نیلگون

حالا بعد از یک سفر طولانی بالاخره به بندرعباس رسیده بودم. اولین چیزی که من رو جذب کرد هوای گرم و نمناک و صدای موج های دریا بود. شهر بندرعباس یه شهر شلوغ و پر از زندگی بود و آدم می تونست در هر گوشه و کنار این شهر نمادهایی از تاریخ و فرهنگ این منطقه رو ببینه.

راهنمایی های مفید برای سفر با قطار به بندرعباس

  • قبل از سفر مطمئن بشید که بلیط قطار رو به وقت خریده اید. بلیط ها خیلی زود فروخته میشن مخصوصاً در فصل های پرتردد.
  • با خودتون یه کت گرم و یه شال ببرید. هوای داخل قطار در طول سفر کمی سرد میشه.
  • حتماً یه کتاب یا مجلّه برای خواندن و یه هدفون برای گوش دادن به موسیقی با خودتون ببرید.
  • با خودتون یه بطری آب و یه چند تا ساندویچ برای ناهار ببرید. غذای داخل قطار معمولا گران هست.
  • یه کمی پول نقد همراه خودتون داشته باشید. در ایستگاه های قطار ATM کمی نایاب هست.

پاسخ به چند تا سوال درباره سفر با قطار به بندرعباس

1. سفر با قطار به بندرعباس چقدر طول می کشه؟

سفر با قطار به بندرعباس از اصفهان حدود 10 ساعت طول می کشه.

2. آیا در قطار اینترنت هست؟

بله در برخی قطارها اینترنت wireless وجود داره.

3. قیمت بلیط قطار اصفهان بندرعباس چقدر هست؟

قیمت بلیط قطار اصفهان بندرعباس به نوع قطار و کلاس بلیط بستگی داره. معمولا قیمت بلیط قطار در کلاس عادی بین 100 تا 200 هزار تومان هست.

نتیجه گیری

سفر با قطار به بندرعباس یه تجربه فراموش نشدنی هست که آدم رو با طبیعت و فرهنگ منطقه آشنا می کنه. اگر به دنبال یه سفر آرام و بدون استرس هستید سفر با قطار به بندرعباس رو به شما پیشنهاد می کنم.

دکمه بازگشت به بالا