تور چابهار از تهران

چابهار طلوع خورشید در دریای عمان

هر وقت کلمه "سفر" رو می شنوم یه عالمه تصویر و احساس در ذهنم رژه می رن. از شلوغی بازارهای شلوغ و پر هیاهو گرفته تا سکوت دلنشین دشت های بی انتهای سرسبز. اما یه حسی تو وجودم بود که یه بار سفر به جنوب به اون سرزمین گرم و آفتاب نشین با ساحل های آبی و آسمان بی کران یه تجربه ی فراموش نشدنی رو برام رقم می زنه.

حالا بعد از سال ها بالاخره این فرصت رو پیدا کردم تا به چابهار نگین جنوب شرق ایران سفر کنم.

یه سفر متفاوت به چابهار

سفر ما از تهران شروع شد. از اونجایی که می خواستم سفری آروم و لذت بخش رو تجربه کنم تصمیم گرفتم با قطار به چابهار برم. توی این سفر طولانی از تماشای منظره ها لذت بردم یه عالمه کتاب خوندم و با هم سفرهام گپ زدم.

بعد از چند روز سفری هیجان انگیز و خاطره انگیز بالاخره به چابهار رسیدم. اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد هوای مطبوع و شرجی چابهار بود. از اون هواهایی که بوی رطوبت و شور دریا رو می شه حس کرد.

چابهار شهری با رنگ های مختلف

چابهار شهری با طیف های مختلفی از رنگ هاست. از خاک سرخ و شن های طلایی ساحل گرفته تا آب آبی و آسمان فیروزه ای. حتی ساختمون ها و خونه های چابهار هم رنگ های شادی دارن.

ساحل ها و جزایر خلیج فارس

یکی از جاذبه های اصلی چابهار ساحل ها و جزایر خلیج فارس هست. من یه روز رو به ساحل "ریگ شارک" اختصاص دادم. ساحل ریگ شارک با شن های طلایی و آب های آبی کریستالی که به رنگ فیروزه و سبز روشن تغییر رنگ میده منظره ای بسیار زیبا رو به وجود آورده.

بندر تیس یه تجربه جدید

بندر تیس یه روستای بسیار زیبا با مردم گرم و صمیمی هست. من با قایق به این روستا رفتم. قایق توی آب های آبی خلیج فارس حرکت می کرد و من از تماشای دلفین های بازیگوش که از کنار قایق می پریدن لذت بردم.

بازار ماهی فروشان چابهار

بازار ماهی فروشان چابهار یه تجربه جدید و فراموش نشدنی هست. بوی ماهی و صدای فروشندگان که با شور و شوق ماهی های تازه رو به فروش می گذارن حسی رو به من داد که تا به حال تجربه نکرده بودم.

کوه های مریخی چابهار

کوه های مریخی چابهار با شکل های عجیب و غریب و رنگ های مختلف منظره ای فانتزی رو به وجود آورده. حسی مثل اینکه روی مریخ قدم زدم و این کوه های قرمز و نارنجی رو از نزدیک دیدن.

غذاهای لذیذ چابهار

غذاهای چابهار هم خیلی لذیذ و متفاوت هستن. ماهی تابیده قلیه ماهی و باقلا پلو با ماهی از جمله غذاهای معروف چابهار هستن. من پیشنهاد می کنم حتماً از غذاهای محلی چابهار تجربه کنید.

توصیه ها برای سفر به چابهار

  • بهترین زمان برای سفر به چابهار فصل بهار و پاییز هست.
  • بهتر هست قبل از سفر به چابهار درباره جاذبه های توریستی و هزینه سفر مطالعه کنید.
  • لباس های نسبتاً آرام و سبک با خودتون ببرید.
  • حتماً از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.
  • اگر می خواهید از ساحل و جزایر چابهار بازدید کنید با خودتون حوله و لباس شنا ببرید.
  • با مردم محلی چابهار به آداب و رسوم آن ها احترام بگذارید.
  • از خرید صنایع دستی و سوغات چابهار غافل نشوید.

نتیجه گیری

سفر به چابهار تجربه ای فراموش نشدنی بود. من از طبیعت زیبا مردم مهمان نواز و غذاهای لذیذ این شهر لذت بردم. اگر به دنبال یه سفر متفاوت و خاطره انگیز هستید حتماً سفر به چابهار رو در برنامه سفرهاتون قرار بدید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به چابهار کی هست؟

بهترین زمان برای سفر به چابهار فصل بهار و پاییز هست.

2. چه جاذبه های توریستی در چابهار وجود داره؟

از جمله جاذبه های توریستی چابهار می توان به ساحل ریگ شارک بندر تیس بازار ماهی فروشان کوه های مریخی و جزیره شبه جزیره مینیاتوری اشاره کرد.

3. چطور می تونم به چابهار سفر کنم؟

می توانید با قطار اتوبوس یا هواپیما به چابهار سفر کنید. اگر می خواهید از طبیعت زیبا و منظره های راه لذت ببرید سفر با قطار رو به شما پیشنهاد می کنم.

دکمه بازگشت به بالا