مکان های دیدنی رشت

رشت: شهری که عطر بهارنارنج رو با طعم چای تازه قاطی می کنه

دلم برای رشت تنگ شده بود برای اون هوای بارونی و عطر بهارنارنج که تو کوچه ها پیچیده بود برای چای تازه ای که تو کافه های سنتی می چشیدم و برای قدم زدن تو بازار سنتی با یه عالمه رنگ و طعم جدید. چند روزی که بود تصمیم گرفتم دوباره به رشت سفر کنم و حال و هوایی عوض کنم.

رشت با اون بارون های قشنگ و با صفاش یه حس آرامش خاصی رو به آدم منتقل می کنه. انگار هر بار که به این شهر سر می زنم یه تیکه از دلم تو رشت جا می مونه.

خاطرات یه روز بارونی تو رشت

هوا بارونی بود و یه نسیم خنک بوی بهارنارنج رو تو هوا پخش می کرد. از اونجایی که به رشت سفر کرده بودم به یه بازار سنتی سر زدم. از اونجا یه عالمه چیزهای خوشمزه مثل ترشی زیتون انار و شیرینی های محلی خریدم. حالا که بهشون نگاه می کنم هنوز هم بوی ترشی های خوشمزه رو حس می کنم.

بعد از یه صبح پر از عطر و طعم به یه کافه سنتی سر زدم. یه چای تازه دم کرده یه قلیون و یه کتاب با یه فضای آرامش بخش یه حس فوق العاده رو به آدم القا می کرد.

قدم زدن در لا به لای تاریخ و فرهنگ

برای یه عصر پر از زیبایی و اتفاقات قشنگ به یه موزه سر زدم. اتاق های موزه پر بود از اشیاء قدیمی و اثار تاریخی که منو به گذشته میداد و داستان این شهر رو برام نقل می کرد.

بعد از موزه به یه میدان زیبا و با صفایی رفتم که دور تا دور با گل های رنگی تزیین شده بود. نشستم روی یه صندلی و به صدای آب فواره گوش دادم و از منظره زیبا لذت بردم.

از طعم غذا تا دیدن منظره

رشت یه شهر فوق العاده برای غذاخوردن است. از باقلاقاتوق و میرزا قاسمی و کباب ترش و باقالی قرمه و … غذاهای محلی خیلی لذیذی وجود داره که با چاشنی مهربونی مردم رشت و یه حرف نارنجی و یه لیوان چای ترش رو تو یادم جا میدارم.

بعد از یه روز پر از اتفاقات قشنگ به کنار دریاچه رفتم و از زیبایی منظره لذت بردم. آسمان ابری بود و آفتاب کم کم داشت غروب می کرد. با صدای مرغان دریایی و بوی نمک دریا یه شام لذیذ و آرامش بخش رو تجربه کردم.

نکات مهم برای سفر به رشت

  • بهترین زمان برای سفر به رشت: پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر است. تو این فصل ها هوا مطلوب و بارش بارون مناسب است.
  • لباس مناسب: رشت شهر بارونی است پس حتما لباس گرم و بارانی با خودتون برین.
  • خوردن غذاهای محلی: رشت یه معدن غذاست پس حتما از غذاهای محلی چشیدنی و لذیذ این شهر چشیدنی و لذت ببرید.
  • گشت و گذار تو بازار سنتی: حتما یه سر به بازار سنتی رشت بزنید و از رنگ و طعم و بوی محصولات محلی لذت ببرید.
  • راهنمایی محلی: از راهنمایی محلی ها برای پیدا کردن مکان های دیدنی و غذاخوری استفاده کنید اونا میتونن به شما راهنمایی مناسبی بدن.

نتیجه گیری

رشت با اون بارون های قشنگش یه مکانی آرامش بخش و زیبا برای سفر است. از طعم غذا تا منظره زیبا و موزه های تاریخی رشت یه تجربه فراموش نشدنی رو به شما ارائه میده. پس اگر دلتون میخواد یه سفر پر از آرامش و عشق رو تجربه کنید رشت انتخاب مناسبیه.

پرسش و پاسخ

1. بهترین مکان برای خرید سوغاتی در رشت کجاست؟

بازار سنتی رشت مناسب ترین مکان برای خرید سوغاتی است. تو این بازار میتونید انواع ترشی زیتون انار شیرینی های محلی و … رو پیدا کنید.

2. چه غذاهایی رو تو رشت حتما باید چشید؟

باقلاقاتوق میرزا قاسمی کباب ترش باقالی قرمه و … غذاهای محلی بسیار لذیذی هستند که حتما باید تو سفر به رشت چشید.

3. بهترین مکان برای خرید لباس در رشت کجاست؟

خیابان ملا کلاهی یکی از مناسب ترین مکان ها برای خرید لباس در رشت است. در این خیابان میتونید انواع لباس های مردانه زنانه و کودک رو با قیمت های مناسب پیدا کنید.

دکمه بازگشت به بالا