بام تهران در شب

بام تهران در شب: جایی که آسمان به زمین می رسد

عصر بود و آفتاب داشت کم کم از پشت کوه های البرز غروب می کرد. من که چند روزی بود تهران را ترک نکرده بودم تصمیم گرفتم برای فرار از هیاهوی شهر به بام تهران پناه ببرم. تلفن همراه را در جیبم گذاشتم سوار اتوبوس شدم و راهی شدم به سمت جایی که تهران از آن جا به اندازه یک صفحه شطرنج کوچولو به نظر می رسید.

آسمانِ تهران در قاب

اتفاقاً اتوبوس تقریبا خالی بود. از پنجره به هوای آلوده تهران نگاه می کردم و به این فکر می کردم که قرار است از این هوای آلوده به جایی برسم که به آن "بام تهران" می گویند.

همان طور که به سمت بالا می رفتم کم کم از میان ساختمان ها و اتوبان ها گذشتم و به کوه های شمال شهر رسیدم. هوا تازه تر و سردتر شده بود و صدای باد در گوش من زنگ می زد.

وقتی به بام تهران رسیدم خیره ماندم به نمای شهر. تهران از فراز کوه به اندازه یک تابلو نقاشی زیبا و درخشان بود و در میان آن ساختمان ها و نورهای رنگارنگ میدان آزادی با برج های بلند و فواره های زیبایش چشم نواز بود.

چشمان شهر

در کنار ساختمان بام تهران می توان عظمت کوه توچال را هم دید. کوه توچال از بام تهران واقعاً زیبا به نظر می رسد و نورهای آن در شب مثل ستاره هایی در آسمان چشمک می زنند.

با خورشید غروب و روشن شدن چراغ های شهر بام تهران به یک مکان مرموز و جادویی تبدیل شد.

در حالی که هوای سرد و مطلبوع بام تهران در ریه هایم حبس شده بود به شهر زیر پای خودم نگاه می کردم. حسی عجیب و شگفت انگیز بر من حاکم شد مثل اینکه از همه مشکلات و دغدغه های شهر دور شده بودم و به یک جهان آرام و زیبا پناه برده ام.

رنگ های شهر

به سمت پایین نگاه کردم. میدان آزادی با فواره های رنگارنگش در شب حیرت انگیز بود. نور فواره ها در میان ساختمان های بلند شهر مانند یک رقص نوری حرکت می کرد.

من از تماشای این منظره فریبنده و شگفت انگیز لذت می بردم و لحظات شاد و فراموش نشدنی را در این مکان زیبا گذراندم.

رازهای شهر

اگر حوصله پیاده روی در مسیر کوه توچال را دارید و هوای سرد شما را از پا درنمی آورد می توانید به سمت کوه توچال قدم بزنید.

کوه توچال در شب با نور چراغ های شگفت انگیز زیباتر هم می شود. در مسیر کوه توچال رستوران ها و کافی شاپ ها زیادی نیست اما می توانید در هوای سرد و آلوده یک قوری چای داغ بنوشید و از تماشای منظره لذت ببرید.

بام تهران: فقط برای غروب نیست

اما بام تهران فقط برای غروب و شب نیست. در روز هم می توانید از این مکان زیبا و دلفریب لذت ببرید و منظره شهر را از زاویه دیگری ببینید.

در بام تهران می توان از کافه ها و رستوران ها نیز استفاده کرد و از طعم و بوی غذاهای محبوب تهرانی لذت برد.

نکات مهم

نکاتی که قبل از رفتن به بام تهران باید بدانید:

  • حتماً لباس گرم بپوشید چون هوای بام تهران در شب سرد و گاهی بادی است.
  • در زمان غروب و شب که نور کمتر است مراقب قدم هایتان باشید.
  • اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید حتماً با خودتان وسایل گرمایشی مثل پتو و بخاری حمل کنید و از باتری موبایل خود نیز مطمئن شوید.
  • می توانید از سرویس اتوبوس های شهری برای رسیدن به بام تهران استفاده کنید.
  • حتماً قبل از رفتن به بام تهران به وضعیت جوی هوا اطلاع پیدا کنید.

تجربه یک شب فراموش نشدنی

شب که از بام تهران برمی گشتم با خودم فکر می کردم که این تجربه یک شب فراموش نشدنی بود. من در آن شب تهران را از زاویه دیگری دیدم زاویه ای که تنها از بام تهران قابل مشاهده است.

پرسش و پاسخ

1. آیا بام تهران هر روز باز است؟

بله  بام  تهران  هر  روز  از  ساعت  8  صبح  تا  12  شب  باز  است. 

2. قیمت بلیط ورودی بام تهران چقدر است؟

قیمت  بلیط  ورودی  بام  تهران  در  سال  1402  برای  هر  نفر  حدود  100000  تومان  است.  

3. بهترین زمان برای رفتن به بام تهران چه زمانی است؟

بهترین  زمان  برای  رفتن  به  بام  تهران  در  فصل  بهار  و  تابستان  است  اما  در  فصل  پاییز  و  زمستان  نیز  می توان  از  منظره  زیبا  و  شگفت انگیز  بام  تهران  لذت  برد.   

نتیجه گیری

بام تهران یک مکان شگفت انگیز و فراموش نشدنی است که می تواند شما را به یک سفر فراتر از شهر ببرد.

اگر به دنبال یک تجربه جدید و شگفت انگیز در تهران هستید حتماً به بام تهران سفر کنید و از منظره زیبا و فراموش نشدنی شهر لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا