فاصله رشت تا انزلی

رشت تا انزلی سفری در دل سبزی

همیشه می گفتم رشت و انزلی مثل دو تا دوست صمیمی هستن کنار هم با یه عالمه خاطره و یه دنیا زیبایی. هر بار که به شمال میرم دلم می خواد یه روز رو با گشت و گذار بین این دو شهر بگذرونم. با اینکه فاصله شون زیاد نیست ولی این سفر کوتاه توش یه عالمه چیز جذاب نهفته ست. حالا می خوام شما رو به یه سفر پر از حس خوب و زیبایی با خودم ببرم. بیایید با هم این مسیر کوتاه اما پر از خاطره رو بپیماییم.

از رشت تا انزلی یه جاده پر از حس زندگی

از رشت که راه می افتیم جاده سرسبز و پر از درخت مثل یه نوار سبز دور تا دور ما رو احاطه می کنه. چشمانمون با طراوت برگ های سبز و خاک مرطوب جاده احساس زندگی می کنن. هوای خنک و عطر زمین خیس یه عطر خاص و بی نظیر رو بوییدن میده.

کنار جاده یه عالمه مغازه و کافه چشمک می زنن. شاید دلتون بخواد از این کافه ها یه قهوه خنک و نارگیل بگیرید و لحظه ای از تماشای طبیعت لذت ببرید. مغازه های کنار جاده هم پر از صنایع دستی و محصولات محلی هستن که می تونن یادگاری خوبی از سفرتون باشن.

دشت های سبز و مزارع شالیزار با رنگ سبز زنده و درخشانشون یه منظره فوق العاده رو ایجاد می کنن. گاهی اوقات میتونید پرنده های مهاجر رو در آسمان بالا سر خودتون ببینید. کلا این جاده پر از زیبایی های ساده و ارزشمند هست.

انزلی شهر ساحلی و رمانتیک

انزلی که به شهر "دریا" معروفه یه شهر ساحلی و رمانتیک هست. با برج های قدیمی و ساختمان های قدیمی یه حس نوستالژی و تاریخ رو در وجود خود احساس می کنید.

در کنار دریا می تونید از کشتی های ماهیگیری و قایق های سواری لذت ببرید. از پیاده روی در کنار ساحل و تماشای غروب آفتاب در دریا همیشه لذت برده ام.

شهر انزلی با آرامشش شما رو در خواب خود غرق می کنه.

راز خوشمزگی در انزلی

انزلی به غذاهای دریایی و محصولات محلی خود معروفه. حتما از فیش و چیپس در کنار دریا لذت ببرید.

ترشیجات انزلی هم یه راز خوشمزگی مختص این شهراست. یه روز در بازار قدیمی انزلی می تونید از انواع ترشیجات مثل ترشی ماهی و ترشی تره و ترشی کدو لذت ببرید.

به نظر من یه ناهار ساده در کنار دریا با ماهی و ترشی محلی یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آره.

چند نکات برای یه سفر به رشت و انزلی

  • بهتر هست که در فصل بهار و پاییز به این منطقه سفر کنید. در این فصلها هوا خنک و مناسب هست و میتونید از زیبایی طبیعت لذت ببرید.
  • برای کوهنوردی و پیاده روی در منطقه لباس مناسب و کفش راحت با خود ببرید.
  • از انواع محصولات محلی مثل شکلات گردو و ماهی به عنوان یادگاری برای دوستان و خانواده خود بخرید.
  • قبل از سفر حتما اطلاعات لازم را درباره هوا راه ها و محل اقامت جستجو کنید.

نتیجه گیری

سفر از رشت به انزلی یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آره. از زیبایی طبیعت غذاهای خوشمزه آرامش و تاریخ این دو شهر لذت ببرید.

سوالات و پاسخ ها

1. بهترین زمان برای سفر به رشت و انزلی چه وقتی هست؟

بهتر هست که در فصل بهار و پاییز به این منطقه سفر کنید. در این فصلها هوا خنک و مناسب هست و میتونید از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

2. چه غذاهایی در انزلی باید حتما چشید؟

انزلی به غذاهای دریایی و محصولات محلی خود معروفه. حتما از فیش و چیپس در کنار دریا لذت ببرید.
ترشیجات انزلی هم یه راز خوشمزگی مختص این شهراست.

3. برای اقامت در رشت و انزلی چه انتخاب هایی وجود دارد؟

در رشت و انزلی هتل ها مهمان خانه ها ویلا ها و هتل آپارتمان های مختلف با قیمت های متفاوت وجود دارند.

دکمه بازگشت به بالا