جاهای دیدنی اطراف شیراز

شیراز قلب تپنده ی فارس و همسایگان پر رمز و راز!

همیشه فکر می کردم شیراز مثل یه نگینِ قشنگ تو قلب فارس می درخشه. یه شهر پر از تاریخ شعر و هنر که هر گوشه اش بوی یاس و خاطره می ده. ولی می دونید چی جالب تره؟ اطراف شیراز پر شده از جاهای دیدنی و جذاب که انگار یه سفرنامه ی بی انتها رو براتون می سازن.

یه روز صبح با یه عالمه انرژی راهی سفری به اطراف شیراز شدم. اولین مقصد باغ ارم بود یه باغ سرسبز و بی نظیر که به خاطر معماری و تنوع گیاهش شناخته می شه. با قدم زدن تو این باغ انگار وارد دنیای دیگری می شدم؛ صداهای پرندگان نسیم ملایم و عطر گل های رنگارنگ یه حس آرامش بی نظیر رو به من هدیه می کرد. اون روز من غرق در زیبایی باغ ارم فکر می کردم که این فقط یه آغاز برای سفر پرماجرا من به اطراف شیراز هست.

سفر به دنیای کهن : پاسارگاد و تخت جمشید

همیشه یه حس عجیبی نسبت به تاریخ و تمدن های باستانی داشتم. همین حس بود که منو به سمت پاسارگاد کشوند. آرامگاه کورش بزرگ سراسر یه معماری بی نظیره که با گذشت زمان هنوز قدرت و شکوهش رو حفظ کرده. سنگ نوشته و کتیبه ها با زبان و خط باستانی داستان کورش بزرگ رو برایم روایت می کردن. حس عجیب و نوستالژیکی منو به زمان باستان می برد و من خودم رو در میان فرمانروایان اشکانی و هخامنشی احساس می کردم.

بعد از پاسارگاد راهی تخت جمشید شدم. یه شهر باستانی با معماری بزرگ و باشکوه. کاخ ها ستون های بزرگ حکاکی ها و نقوش حیرت انگیز تخت جمشید دستاوردهای فوق العاده هنری و معماری ایرانی رو به نمایش می گذاشتن. از راه پله های بزرگ و با شکوه بالا رفتم و از رو به رو با آتشدان بزرگ و مشهور تخت جمشید مواجه شدم. در اون لحظه شاد و افتخار میکردم که یه ایرانی هستم.

سفری داخل زمان: دژ نارنج و موزه پارسه

بعد از سفر به تخت جمشید و پاسارگاد راهی دژ نارنج شدم. یه دژ باستانی و مستحکم که از جنگ های متعدد بقا پیدا کرده و یه نقطه استراتژیک در دوران باستانی بوده. در حالی که در اطراف این دژ قدم می زدم می توانستم تاریخ را با چشم خودم مشاهده کنم.

و در آخرین روز از سفرم به اطراف شیراز راهی موزه پارسه شدم. این موزه پر از آثار باستانی و اشیای کشف شده از تخت جمشید و پاسارگاد است. یه سفر داخل زمان که تاریخ را از نزدیک با ما ملاقات می دهد. از کاشی کاری های زیبا و اشیا فلزی و سنگی تا مجسمه های باستانی که هر کدام داستانی رو برای ما بازگو می کنند.

سفر به معماری و طبيعت زیبا: قرآن و باغ جهان نما

من علاقه زیادی به معماری و طبيعت دارم و همین موضوع منو به سمت مسجد قرآن کشوند. یه مسجد زیبا با معماری مدرن و زیبا که به عنوان یه مکان مقدس و جاذب گردشگر شناخته می شه. بعد از بازدید از این مسجد شگفت انگیز راهی باغ جهان نما شدم. یه باغ زیبا و سرسبز که معماری قدیمی و نو رو در کنار هم به نمایش گذاشته و یه منظره زیبا و نوستالژیک رو ایجاد کرده.

توصیه ها و نکات عملی:

  • حتما قبل از سفر اطلاعات کافی راجب هزینه ها و راه های انتقال به دست بیارید.
  • بهتره قبل از سفر به جاذبه های تاریخی لباس مناسب و کفش راحت به پای کنید.
  • آب و خوراکی کافی به همراه خودتون داشته باشید.
  • به نشانه ها و اطلاعات ارائه شده توجه کنید تا سفر بهتر و ایمن تر باشه.

نتیجه گیری:

اطراف شیراز یه دنیای بسیار بزرگ و جذاب هست که پر از جاذبه های تاریخی طبیعی و فرهنگی است. من به شما توصیه می کنم که حتما در سفر خودتون به شیراز از این جاذبه ها بازدید کنید.

پرسش و پاسخ:

1. بهترین زمان برای سفر به اطراف شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به اطراف شیراز در فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا مطبوع و مناسب برای سفر و پیاده روی است.

2. هزینه سفر به اطراف شیراز چقدر است؟

هزینه سفر به اطراف شیراز بستگی به نوع اقامت غذای و حمل و نقل شما دارد. برای یه سفر اقتصادی و با اقامت در مهمانسراها و هتل های 3 ستاره و استفاده از حمل و نقل عمومی هزینه سفر حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان خواهد بود.

3. برای بازدید از جاذبه های تاریخی چه مدتی زمان نیاز است؟

برای بازدید از جاذبه های تاریخی اطراف شیراز مثل تخت جمشید و پاسارگاد حداقل 2 تا 3 روز زمان لازم است.

دکمه بازگشت به بالا