سازه های آبی شوشتر

شوشتر جایی که آب می رقصید و تاریخ می نواخت

همیشه به دنبال جاهایی بوده ام که در آن ها تاریخ به شکلی ملموس زنده باشد. جایی که بتونی قدم روی سنگفرش هایی قدم بزنی که سال ها پیش روی آن ها راه رفته اند و نفس عمیقی بکشی و بوی گذشته را به ریه هایت بفرستی. شوشتر دقیقا همین بود! یه شهر باستانی که نفسش عطر آب و زندگی می داد یه شهر با سازه های آبی شگفت انگیز که انگار از دل تاریخ به امروز رسیده بودند.

یک روز آفتابی در قلب خوزستان

همین چند وقت پیش بود که تصمیم گرفتم به شوشتر سفر کنم. همه می گفتند دیدن سازه های آبی شوشتر یه تجربه بی نظیره و از همون روز تصاویری از آسیاب های آبی پل های تاریخی و کانال های آبی تو ذهنم رژه می رفتند.

صبح که از خواب بیدار شدم هوای شوشتر غرق در آفتاب بود. گرمای دلنشینی که با نسیم ملایمی آمیخته بود. اولین چیزی که توجه من رو جلب کرد صدای شرشر آب بود که از هر طرف به گوش می رسید. انگار تمام شهر با آهنگ آب می رقصید.

کشف شگفتی های آبی

اولین قدمم رو به سمت پل بند میزان گذاشتم. پل بند با معماری خلاقانه و ستون های بلندش نمایش زیبایی از هنر معماری آبی بود. آب با قدرت تمام از زیر پل عبور می کرد و آواز شیرینی سر می داد. انگار یه سمفونی آبی بود که تمام حس های من رو به خودش جذب می کرد.

بعد از پل بند نوبت به آسیاب های آبی بود. آسیاب های قدیمی و شگفت انگیز که آب با قدرت از لای پره های بلند آن ها عبور می کرد و چرخ های آسیاب را به حرکت درمی آورد. انگار زمان به صورت یه فیلم در جلوی چشم من در حرکت بود. یه لحظه خودم رو تو جای مردم باستان تصور می کردم که با دیدن این سازه های عظیم به قدرت و خلاقیت انسان پی می بردند.

غرق در تاریخ و زیبایی

اما شوشتر فقط سازه های آبی نیست. در این شهر با قدمت هزاران ساله هر کوچه و خیابان یه داستان منحصر به فرد رو روایت می کنه. کاخ شاهی با نقوش زیبا و حیاط زیبا قلعه سلاسل با دیوارهای عظیم و سنگ و مسجد جامع با کاشی کاری های چشم نواز همشون شواهدی از تاریخ غنی و زیبایی بی نظیر این شهر هستند.

شوشتر شهر عشق و عاطفه

در شوشتر نه تنها سازه های آبی بسیار زیبا بودند بلکه مردم نیز با گرمی و مهمان نوازی احساس خاصی رو به من انتقال دادند. غذا و میوه های طبیعی این منطقه حرف نداشت و با هوای دلپذیر شوشتر هم حس شادی و انرژی را به من هدیه داد.

نکاتی برای سفر به شوشتر

  • بهترین زمان برای سفر به شوشتر فصل پاییز و بهار است.
  • حتما به موزه شوشتر سفر کنید و از آثار موزه با قدمت بسیار زیاد دیدن کنید.
  • برای سفر به سازه های آبی کفش راحت با خود ببرید.
  • به صورت محلی غذا بخورید.
  • از خرید صنایع دستی شوشتر غافل نشوید.
  • برای حفظ سازه های آبی از ریختن زباله در کانال ها خودداری کنید.

حرف آخر

شوشتر یه شهر زیبا و منحصر به فرد هست که با سازه های آبی شگفت انگیز و تاریخ غنی خود برای هر علاقه مندی به تاریخ و طبیعت تجربه بی نظیری رو به ارمغان می آورد. من با حس شادی و آرامش شوشتر رو ترک کردم و با خودم تصمیم گرفتم به زودی دوباره به این شهر زیبا سفر کنم.

پاسخ به سوالات

1- بهترین زمان برای سفر به شوشتر چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به شوشتر فصل پاییز و بهار است.

2- آیا سفر به شوشتر هزینه بر است؟
سفر به شوشتر با در نظر گرفتن هزینه اقامت غذا و حمل و نقل هزینه معقولی دارد.

3- آیا سفر به شوشتر برای خانواده ها مناسب است؟
بله سفر به شوشتر برای خانواده ها مناسب است و می توانند از دیدار سازه های آبی موزه ها و طبیعت زیبا این منطقه لذت ببرند.

دکمه بازگشت به بالا