رستوران معین درباری مشهد

رستوران معین درباری مشهد: سفری به دل طعم های اصیل

همیشه حس می کنم سفر به یک شهر فقط دیدن جاذبه های گردشگریش نیست. گشت و گذار در بافت تاریخی لذت بردن از معماری بی نظیرش قدم زدن در بازارها و … همه چیزهایی هستند که مسافران را با شهر آشنا می کنند. اما چیزی که یک سفر را به تجربه ای به یاد ماندنی تبدیل می کند چشیدن طعم غذاهای محلی است.

در سفر اخیرم به مشهد یکی از جاهایی که دلم می خواست حتما تجربه اش کنم رستوران معین درباری بود. این رستوران که در دل بافت قدیمی شهر و در خیابان نواب صفوی قرار دارد سال هاست میزبان عاشقان غذاهای اصیل ایرانی است.

فضایی با عطر و طعم نوستالژی

قدم گذاشتن به رستوران معین درباری مثل قدم گذاشتن به گذشته است. دیوارهای کاهگلی سقف های چوبی و حوض آبی وسط حیاط حس و حال اصیل ایرانی را به شما القا می کند. فضای دنج و آرام رستوران مکانی عالی برای دورهمی های صمیمی خانوادگی یا ناهار و شام عاشقانه است.

معین درباری: قصه ای از طعم های خوشمزه

غذاهای معین درباری همه با دستپخت مادرانه طبخ می شوند. مزه هر لقمه عطر و طعم نوستالژی را به یاد می آورد. من که عاشق طعم های اصیل ایرانی هستم از هر لقمه غذا لذت بردم.

سفارش من:

  • قیمه نثار: این غذا با گوشت پیاز لپه و ادویه های محلی طبخ می شود و با برنج زعفرانی سرو می شود. قیمه نثار معین درباری طعم و عطر بی نظیری داشت.
  • کباب برگ: کباب برگ معین درباری از گوشت گوسفند مرغوب و با تکنیک های سنتی تهیه می شود. گوشت کباب ترد و مزه دار بود و با نان تازه سالاد و ترشی سرو می شد.
  • دسر : برای دسر هم شله زرد معین درباری را انتخاب کردم. شله زرد طعم و بافت نرمی داشت و با زعفران و دارچین خوش عطر شده بود.

نکاتی که باید بدانید:

  • معین درباری در بین مسافران و محلی های مشهد محبوب است و معمولا شلوغ است بنابراین برای ناهار یا شام در معین درباری حتما رزرو کنید.
  • قیمت غذاها در معین درباری نسبت به رستوران های لوکس مشهد مناسب است.
  • فضای رستوران بسیار دلنشین است و مناسب برای عکاسی است.

تجربه شخصی:

خوردن غذا در معین درباری تجربه ای فراموش نشدنی برای من بود. عطر و طعم غذاها و فضای آرام رستوران من را به دنیایی از خاطرات خوشمزه برد.

پرسش و پاسخ:

1. رستوران معین درباری کجا واقع شده است؟

رستوران معین درباری در خیابان نواب صفوی در بافت قدیمی مشهد واقع شده است.

2. معین درباری چه نوع غذاهایی سرو می کند؟

معین درباری غذاهای سنتی ایرانی مثل قیمه نثار کباب برگ چلو کباب و شله زرد سرو می کند.

3. قیمت غذاها در معین درباری چقدر است؟

قیمت غذاها در معین درباری نسبت به رستوران های لوکس مشهد مناسب است.

نتیجه گیری:

اگر به مشهد سفر کردید حتما به رستوران معین درباری سر بزنید و از طعم غذاهای سنتی ایرانی و فضای دلنشین رستوران لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا