باغ پرندگان تهران

پر زدن در دل پایتخت: سفر به باغ پرندگان تهران

حوصله تون سر رفته؟ دنبال یه سرگرمی جذاب و یه روز خاطره انگیز تو دل پایتخت هستید؟ خب بستنتون! همراه من بیاید یه سفری کوتاه و شیرین به باغ پرندگان تهران داریم.

می دونم شاید اسمش عجیب به نظر برسه یه باغ پرنده تو قلب تهران شلوغ؟ اما باور کنید باغ پرندگان تهران یه دنیای دیگه است یه دنیای پر از رنگ و صدای پرندگان یه دنیای آرامش و سکوت در دل هیاهوی شهر.

قدم زدن در باغ پرندگان

وارد باغ پرندگان که میشید انگار وارد یه دنیای دیگه میشید یه دنیای سبز و سرسبز پر از درختان و گیاهان و صد البته پرندگان! صدای جیک جیک پرندگان صدای آواز قناری ها و سهره ها و صدای شیهه پرندگان شکاری هوای دلچسبی رو برای شما به وجود میارن.

اولین چیزی که به چشم میاد قفس های بزرگ و پرنده ها هستند که آزادانه تو باغ پرواز می کنند. طوطی های رنگارنگ ماکائوهای باشکوه طاووس هایی با پرهای رنگین کمانی و پرندگان شکاری باهوش با چشم های تیز بین همگی در باغ پرندگان زندگی می کنند.

با قدم زدن در باغ می تونید پرندگان مختلفی مثل اردک غاز و قو رو در حوضچه ها ببینید که با ظرافت شنا می کنن و از آب نوشیدنی می خورن.

رازهای پنهان

در کنار تماشای پرندگان می تونید از نمایشگاه پرندگان هم بازدید کنید. در این نمایشگاه عکس و اطلاعاتی درباره پرندگان مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده که مطمئنم با خواندن این اطلاعات دانش شما درباره پرندگان بیشتر خواهد شد.

حواستون به پرندگان شکاری هم باشه. این پرندگان در بخش خاصی از باغ نگهداری می شند و می تونید هنر شکار و پرواز این پرندگان رو از نزدیک ببینید.

نکاتی برای سفر به باغ پرندگان تهران

حالا که با باغ پرندگان آشنا شدید می خوام چند نکته رو به تون بگم که سفر شما را لذت بخش تر کنه:

  • بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان صبح ها و اوایل عصر هست به خصوص در فصل بهار و تابستان که هوا مطبوع تر هست .
  • حتماً آب و تنقلات با خودتون ببرید. تو باغ پرندگان غذاخوری هم هست ولی قیمت غذاها تو این مکان کمی گران تر هست.
  • لباس راحت و مناسب با آب و هوا بپوشید. باغ پرندگان سطح زیادی رو در بر می گیره و پیاده روی زیادی می کنید .
  • دوربین فراموش نکنید! مطمئناً می خواین عکس های زیادی از پرندگان و باغ بگیرید و این عکس ها به یادگار سفر شما به این باغ قشنگ میمونه.
  • در حین تماشای پرندگان صدای بلند و حرف زدن زیاد ندارید. با این کار می تونید آرامش و سکوتی که در باغ پرندگان حاکم هست را حس کنید و از آواز پرندگان بیشتر لذت ببرید.
  • از غذای پرندگان که در غرفه های فروش وجود داره برای پرندگان استفاده نکنید. این کار سلامتی پرندگان را به خطر می اندازه.

پاسخ به سوالات شما:

  • هزینه ورود به باغ پرندگان چقدر هست؟ هزینه ورود برای بزرگسالان حدود 40 هزار تومان هست و برای کودکان حدود 20 هزار تومان.
  • آیا تو باغ پرندگان محدودیت سنی وجود داره؟ خیر باغ پرندگان برای همه ی سنین مناسب هست.
  • آیا تو باغ پرندگان محدودیت برای ورود حیوانات خانگی وجود داره؟ بله حیوانات خانگی به داخل باغ پرندگان مجاز نیستند.

حرف آخر:

باغ پرندگان تهران یه مکان شگفت انگیز برای گذراندن یه روز آرام و خاطره انگیز هست. مطمئنم بعد از بازدید از این باغ با احساس شادی و آرامش به خانه برمی گردید.

دکمه بازگشت به بالا