جاهای دیدنی کاشان

کاشان بهشت گل و خشت!

همیشه به دنبال بهانه ای برای فرار از هیاهوی شهر بودم. به دنبال آرامش به دنبال رنگ های گرم به دنبال بافت تاریخی که بوی گذشته رو به مشامم برسونه. یه روز داشتم تو یه مجله سفرگردی ورق می زدم که یه عکس از یه باغ پر از گل رز چشمم رو گرفت. زیر عکس نوشته بود: "باغ فین کاشان". در لحظه تصمیم گرفتم سفر به کاشان رو در اولویت قرار بدم.

کاشان یه شهر سرشار از تاریخ و فرهنگه که گویی با عبور از هر کوچه و خیابانش به گذشته سفر می کنید. کاشان یه دنیای پر از رمز و راز و زیباییه که هر کسی رو شیفته خودش می کنه.

کاشان سرزمین گل و گلاب

اولین چیزی که به ذهنتون میرسه وقتی اسم کاشان رو میشنوید قطعا گل و گلابه. کاشان از قدیم الایام به خاطر باغ های گل و تولید گلابش معروف بوده. یه مهم ترین جاهایی که باید حتما تو کاشان ببینید باغ فین و کاروانسرای عباسی هستند.

باغ فین: یه باغ ایرانی فوق العاده زیبا و دل انگیز که با آب و هوای کاشان حسی از آرامش و نشاط رو بهتون القا می کنه. قدم زدن بین درختان بلند و سایه دار حس خنکی و طراوت رو به شما القا می کنه.

کاروانسرای عباسی: یه بنای تاریخی که با معماری خاص و تزئینات زیبا تاریخ و هنر ایران رو به رخ میکشه. در کاروانسرا موزه ای هم وجود داره که انواع ظروف و ابزارآلات قدیمی رو به نمایش گذاشته.

مزار شیخ بهائی:

شیخ بهایی دانشمند و فلسفه دان مشهور ایرانی در کاشان به خاک سپرده شده. مزار ایشون در حیاط یه مسجد واقع شده و محل زیارت یه سری از زائران و مذهبیونه.

گشت و گذار در کوچه باغ های تاریخی

کاشان یه شهر کوچه باغ های زیبا و حیاط های خلوت و زیبا و خانه های قدیمی و با معماری سنتی هست. در هر گوشه ای از شهر کاشان با یک بنای تاریخی جدید روبه رو می شد و از مشاهده زیبایی های آن لذت می برد.

خانه عباسیان: یه خانه قدیمی که معماری سنتی و حیاط زیبای اون مخاطبان زیادی رو به خودش جذب میکنه.

خانه تاج:

خانه تاج یه بنای با معماری زیبا و حیاط فوق العاده زیبا و پر از گل و گیاهه. در خانه تاج موزه ای هم وجود داره که شامل انواع اشیاء و وسایل قدیمی هست.

خانه بروجردی:

خانه بروجردی یه خانه تاریخی که در دوران قاجار ساخته شده و معماری زیبا و تزئینات خاص و زیبایی داره.

مسجد آقا بزرگ:

مسجد آقا بزرگ یه مسجد بزرگ و زیبا که با معماری خاص و تزئینات کاشی کاری و گنبد زیبای خود مخاطبان زیادی رو به خودش جذب میکنه.

کاشان سرزمین قالی و سفال

کاشان شهر قالی و سفال هم هست. کاشان با وجود بافت سنتی و هنرمندان با استعدادش در زمینه قالی بافی و سفالگری انواع سفال و قالی های زیبا و با کیفیت بالا رو تولید میکنه.

بازار کاشان:

در بازار کاشان انواع سفال و قالی و سایر صنایع دستی رو می تونید پیدا کنید.

کارگاه سفالگری:

در شهر کاشان کارگاه های سفالگری زیادی وجود داره که می تونید از نزدیک با شیوه سفالگری آشنا بشید.

سفر به کاشان یه سفر پر از تجربه

سفر به کاشان یه سفر پر از تجربه و زیبایی هست که می تونید با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا بشید.

توصیه هایی برای سفر به کاشان

  • بهترین زمان برای سفر به کاشان فصل بهار و پاییزه.
  • کاشان شهر کوچکی هست و با یه ماشین می تونید همه جاهایی که مایل هستید رو ببینید.
  • برای خرید سفال و قالی و صنایع دستی به بازار کاشان و کارگاه های سفالگری سر بزنید.
  • در سفر به کاشان حتما از گلاب و محصولات سنتی کاشان خرید کنید.

سوالات متداول درباره سفر به کاشان

1. بهترین جاهایی که در کاشان باید دید کدام هستند؟

بهترین جاهایی که در کاشان باید دید شامل: باغ فین کاروانسرای عباسی خانه عباسیان خانه تاج خانه بروجردی مسجد آقا بزرگ مزار شیخ بهائی بازار کاشان و کارگاه های سفالگری هستند.

2. برای سفر به کاشان چند روز زمان لازم هست؟

برای دیدار از همه جاذبه های توریستی کاشان حداقل دو روز زمان لازم هست.

3. بهترین زمان برای سفر به کاشان چه زمانی هست؟

بهترین زمان برای سفر به کاشان فصل بهار و پاییزه که هوا مطبوع هست و از شلوغی فصل گردشگری در تابستان و زمستان در امان هستید.

نتیجه گیری

کاشان یه شهر پر از زیبایی و تاریخ و فرهنگ هست. سفر به کاشان یه سفر فراموش نشدنی هست که شما رو با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا میکنه و تجربه ای فوق العاده رو به شما هدیه میده.

دکمه بازگشت به بالا