ترمینال شرق تهرانپارس

ترمینال شرق تهرانپارس: جایی که سفر شروع می شود

تهرانپارس با آن خیابان های پر از درخت و بوستان های دلنشین همیشه حس آرامش خاصی به آدم منتقل می کنه. اما می دونستین که قلب تپنده این محله یه ترمینال بزرگ و پر رفت و آمد به اسم "ترمینال شرق" هست؟ اگه قرار باشه از این نقطه شلوغ و پر از هیجان حرف بزنیم باید بگیم یه دنیا خاطره یه دنیا تجربه و یه دنیا سفر تو این ترمینال نهفته است.

ورود به دنیای سفر

اولین بار که قدم به ترمینال شرق گذاشتم یه حس شلوغی و هیجان تو وجودم پیچید. آدم های مختلف با مقاصد متفاوت هر کدوم یه سفر در ذهنشون رو به تصویر می کشیدن. صدای "ترمینال شرق" روی تابلوها صدای "بلیط فروش ها" که با صدای بلند قیمت بلیط رو فریاد می زدن صدای "موسیقی سنتی" که از یه مغازه پخش می شد و صدای "موتور سیکلت هایی" که مسافران رو به سمت مینی بوس و اتوبوس هدایت می کردن همه و همه یه سمفونی بی نظیر از سفر و شروع یه ماجراجویی جدید رو به گوشم رسوند.

یه گشت و گذار دلچسب در ترمینال

با یه نفس عمیق شروع کردم به گشت و گذار تو ترمینال. فضای ترمینال شرق بزرگ و پر رفت و آمد بود. یه جای خاص برای فروش بلیط یه جای دیگه برای انتظار مسافران یه جای دیگه برای فروشگاه ها و رستوران ها و یه جای دیگه برای سرویس های بهداشتی. همه چیز با نظم و ترتیب چیده شده بود. از فروش خوراکی و نوشیدنی تا فروش سفرنامه و نقشه. به جرات میتونم بگم ترمینال شرق یه شهر کوچیک برای خودشه!

یه بخش جذاب ترمینال شرق فضای انتظار مسافران هست. صندلی های راحت میزهای برای شارژ تلفن و فضای سبز و پر از گل و گیاه. این بخش مخصوصاً برای مسافرانی که با کودکان مسافرت می کنن یه فضای دلچسب و ارامش بخش هست.

از تجربه های شخصی تا انتخاب مسیر

من خودم بارها از ترمینال شرق سوار اتوبوس شدم. یه بار سفر به مشهد رو از این ترمینال شروع کردم. فضای اتوبوس خیلی خوب بود. صندلی های راحتی داشت و سیستم تهویه خیلی خوب عمل می کرد. تو طول مسیر هم یه فیلم خوب گذاشتن و یه میان وعده هم به مسافران ارائه شد. با خاطرات خوب این سفر به ترمینال شرق خیلی احساس نزدیکی دارم.

اما انتخاب مسیر و بلیط همیشه چالش خودش رو داره. باید دقت کنید که بلیط از کجا میگیرید و قیمت ها رو با هم مقایسه کنید. یه ترفند خوب این هست که از وبسایت های مسافرتی و اپلیکیشن ها برای مقایسه قیمت ها استفاده کنید.

با ترمینال شرق مهم تر از همه ایمنی هست

ترمینال شرق به عنوان یه مرکز مهم مسافربری به موضوع ایمنی به شدت اهمیت میده. دوربین های مداربسته و نیروی امنیتی با وجود در ترمینال حرف اول و آخر رو در مورد ایمنی می زنن.

نکات مهم برای یه سفر آرام

  • برای یه سفر آرام و بی دغدغه بهتر هست که حداقل یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس به ترمینال برسید.
  • حتما مدارک شناسایی خودتون رو همراه داشته باشید.
  • از قبل چمدان خودتون رو ببندید و وسایل لازم رو جمع کنید.
  • بهتر هست که لباس راحت و سبک بپوشید.
  • برای سفر طولانی حتما کتاب یا موزیک مورد علاقه تون رو همراه داشته باشید.

سوال و پاسخ

1- ترمینال شرق در کجا واقع شده هست؟

ترمینال شرق در میدان تهرانپارس در شمال شرق تهران واقع شده است.

2- چه نوع اتوبوس هایی از ترمینال شرق حركت می كنند؟

از ترمینال شرق اتوبوس به تمام شهرهای ایران و همچنین کشورهای همسایه حرکت می کند.

3- چه خدمات دیگری در ترمینال شرق ارائه می شود؟

در ترمینال شرق علاوه بر فروش بلیط اتوبوس خدمات دیگری مثل بانک صرافی فروشگاه و رستوران هم ارائه می شود.

نتیجه گیری

ترمینال شرق با همه شلوغی و هیجان یه جای قشنگ برای شروع یه سفر هست. با تجربه و خاطرات خوب خودتون سفر به ترمینال شرق رو برای خودتون و خانواده تون به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا