جاهای دیدنی ساری

ساری شهری که بوی بهار می دهد

ساری پایتخت مازندران شهری است که انگار در دل طبیعت ریشه دوانده. همین که وارد شهر می شوی نسیم خنک و دلچسب دریای خزر به استقبال ات می آید و بوی عطر شالیزارها و درختان پرتقال و نارنج حواست را به خود مشغول می کند. ساری نه فقط شهری برای گذراندن تعطیلات بلکه برای احساس زندگی است. شهر با آغوش باز از تو استقبال می کند و برای تو داستان ها و تجربیات جدیدی روایت می کند.

گشت و گذار در ساری

ساری سرشار از جاذبه هایی است که هر کدام به نوبه خود داستانی برای گفتن دارند. قدم زدن در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر با خانه های آجری و باغچه های گل های رنگارنگ تو را به سفر در زمان می برد. خانه کاظمی با معماری سنتی زیبا از جمله مکان هایی است که تو را به دوران گذشته می برد و احساس آرامش و دلبستگی را به تو هدیه می دهد.

موزه باستان شناسی ساری گنجینه ای از آثار تاریخی است که داستان زندگی مردم این منطقه را در طول تاریخ به تو می گوید. آثار کشف شده از تپه های مارلیک و تپه های تاریخ ساری در این موزه به نمایش گذاشته شده و تو را با فرهنگ و تمدن باستان این منطقه آشنا می کند.

باغ نارنج ساری با حوض و فواره های زیبا و درختان نارنج و پرتقال خوشبو چشم و ذهن تو را نوازش می دهد. باغ نارنج مکانی آرام و با صفای است که برای لحظاتی از شلوغی شهر دور شده و از طبیعت لذت ببرید.

لذت طبیعت در ساری

ساری در کنار دریای خزر قرار گرفته و ساحل زیبای آن مکانی ایده آل برای تفریح و آرامش است. ساحل ساری با شن های نرم و آب آبی و نسیم خنک و دلچسب دریا حس شادی و آزادی را به تو هدیه می دهد.

جنگل دالخانی با درختان سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و زیبا تو را به یک سفر کامل به دل طبیعت می برد. در این جنگل می توانی از پیاده روی در مسیرهای جنگلی دوچرخه سواری و چادر زدن در کنار رودخانه لذت ببری.

آبشار اوبن با ارتفاع بالا و چشمه زیبای آن یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ساری است که تو را به خود معجوب می کند. این آبشار در اطراف جنگل سرسبز و زیبا واقع شده و مکانی ایده آل برای پیاده روی و عکاسی است.

طعم و بوی ساری

ساری با غذاهای خوشمزه و سنتی اش تو را به خود جذب می کند. کباب ترش میرزا قاسمی و ماهی خلال از جمله غذاهای سنتی ساری هستند که حتما باید آن ها را در سفر خود به ساری چشید.

شیرینی های محلی مانند حلوا ارده لرزه و کلوچه ساری از جمله شیرینی هایی هستند که با طعم خود تو را به خود جذب می کنند.

نکاتی برای سفر به ساری

برای سفر به ساری حتما لباس راحتی و کفش مناسب برای پیاده روی در کوچه پس کوچه های شهر و پیاده روی در جنگل و طبیعت با خود ببرید. همچنین بهتر است در فصل بهار و تابستان به ساری سفر کنید تا بتوانید از آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبا لذت ببرید.

برای رفتن به جاذبه های طبیعی مانند جنگل دالخانی و آبشار اوبن حتما وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی اجاره کنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به ساری کدام فصل است؟

بهترین زمان برای سفر به ساری فصل بهار و تابستان است زیرا در این فصل آب و هوای ساری مطبوع و طبیعت زیبا و سرسبز است.

2. آیا ساری مکانی مناسب برای سفر خانوادگی است؟

بله ساری مکانی مناسب برای سفر خانوادگی است. جاذبه های طبیعی موزه ها باغ های زیبا و غذاهای سنتی ساری تجربه فراموش نشدنی برای تمام اعضای خانواده به ارمغان می آورد.

3. آیا در ساری امکان اجاره خانه یا ویلا وجود دارد؟

بله در ساری امکان اجاره خانه و ویلا در مناطق مختلف شهر وجود دارد. سایت های اجاره ویلا و خانه های سنتی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای اجاره اقامت خود در ساری استفاده کنید.

نتیجه گیری

ساری شهری است که با طبیعت زیبا جاذبه های تاریخی غذاهای سنتی و مردم مهمان نواز خود تو را به خود جذب می کند. ساری یک سفر کامل برای هر سلیقه و هر سنی است. ساری با هر سفر داستان جدیدی برای تو روایت می کند و خاطره ای فراموش نشدنی برای تو به ارمغان می آورد.

دکمه بازگشت به بالا