جاهای دیدنی ماسال

ماسال جایی که ابرها به زمین می رسند

ماسال نامی که مثل موسیقی ملایمی در گوش می پیچد و ذهن را به سمت جنگل های انبوه کوه های سر به فلک کشیده و هوای پاک و خنک می کشاند. ماسال جایی که در میان انبوه درختان سبز و جویبارهای پرخروش حس آرامش و طراوت درونتان جاری می شود.

من چند سال پیش سفری به ماسال داشتم که هنوز هم خاطره آن مثل بوی نم خاک و برگ های خیس در ذهنم زنده است. اولین بار که از اتوبوس پیاده شدم و نسیم خنک کوهستانی صورت ام را نوازش داد فهمیدم که به جایی مختلف و شگفت انگیز رسیده ام. در آن لحظه احساس کردم که همه غمش و خستگی شهر در هوای پاک و طبیعت زیبای ماسال گم شده است.

اولین قدم ها در ماسال

اولین قدم ها را در خیابان اصلی شهر برمی داشتم. خانه های سنتی با سقف های شیروانی و حیاط های سرسبز مثل جواهراتی در میان جنگل چیده شده بودند. بوی نان تازه از نانوایی های کوچک و صدای مرغ و خروس در هوای صبحگاهی احساس آرامش و صفا را در من برانگیخت. کمی که بیشتر قدم زدم به رودخانه ماسال رسیدم. آب خنک و زلال رودخانه با صدای جریان آب مثل آهنگی آرامبخش ذهنم را آرام می کرد. عطر چای داغ و ترشی محلی در بوفه های کنار رودخانه من را به خود آورد.

چشم انداز از بلندی

اما جاده ماسال تنها به منظره های سبز و جنگل های انبوه ختم نمی شود. در ماسال کوه های سر به فلک کشیده و چشم انداز های بکر و زیبا منتظر شما هستند. من با ماشین به سمت منطقه ییلاقی "جیرنده" حرکت کردم. جاده کوهستانی با پیچ و خم های زیبا مثل نوار مشکی در میان سبزی چمنزار های وسعت دار کشیده شده بود. با هر پیچ و خم چشم انداز های جدیدی پدیدار می شدند و من را بیشتر شگفت زده می کردند. هوای کوهستانی سرمای طبیعی و بوی خاک مرطوب مخصوصا بعد از بارش باران حس طراوت و زندگی را در من تقویت می کرد.

در قلب جنگل

در جیرنده من در میان چمنزار های سبز و درختان سر به فلک کشیده احساس کردم که به قلب طبیعت رسیده ام. هوای پاک و خنک چشمان من را از خستگی شهر شستشو داد و لبخند را به روی لبانم نشان داد. از هر سو که به اطراف نگاه می کردم چشم انداز زیبا و بکری پدیدار می شد. چشم انداز های طبیعی ماسال مثل تابلویی نقاشی ذهنم را به خود جذب می کرد. درختان بلند با برگ های سبز شان مثل ستون های طبیعی آسمان را به زمین وصل کرده بودند. جویبار های کوچک و پرخروش با صدای آب شان موسیقی طبیعت را به گوش من می رساندند.

جایی برای همه ذائقه ها

ماسال برای هر کسی تجربه های خاصی ارائه می دهد. اگر شما از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید می توانید در جنگل های ماسال پیاده روی کنید و از هوای پاک و چشم انداز های زیبا لذت ببرید. اگر به کوهنوردی علاقه مند هستید می توانید به قله های بلند ماسال مثل "قله شاهوار" صعود کنید و از منظره های پانورامیک لذت ببرید. اگر به تفرج در کنار آب علاقه مند هستید می توانید در کنار رودخانه ماسال با قایق قایق سواری کنید و یا در حاشیه ی رودخانه آتش افروخته و از هوای خنک و منظره ی زیبا لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به ماسال

برای سفر به ماسال بهتر است که لباس های راحت و مناسب با آب و هوای کوهستانی با خود ببرید. همچنین بهتر است که کفش های پیاده روی به خصوص اگر قصد پیاده روی در جنگل را دارید با خود ببرید. در زمستان هوای ماسال بسیار سرد می شود و برف می بارد بنابراین بهتر است که لباس های گرم و مناسب با آب و هوای سرد با خود ببرید. همچنین در هر فصل سال بهتر است که قبل از سفر پیش بینی هوا را بررسی کنید و بر اساس آن لباس های مناسب را با خود ببرید.

کلام آخر

ماسال جایی است که می توانید در آن از طبیعت زیبا و هوای پاک و خنک لذت ببرید. ماسال جایی است که می توانید در آن خودتان را به دور از شلوغی و استرس شهر آرام کنید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید. اگر به دنبال جایی برای فرار از زندگی روزمره استراحت و طراوت هستید ماسال می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به ماسال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به ماسال به علاقه ی شما به آب و هوا و فعالیت های مختلف بستگی دارد. در فصل بهار هوای ماسال ملایم و طبیعت پوشیده از گل و گیاه است. در فصل تابستان می توانید از تفریحات آبی در رودخانه ماسال لذت ببرید. در فصل پاییز هوای ماسال سردتر می شود و برگ های درختان به رنگ های قرمز و زرد در می آیند. در فصل زمستان هوای ماسال بسیار سرد و برف می بارد و می توانید از پیاده روی در مناطق برفی و کوه نوردی لذت ببرید.

2. چگونه به ماسال بروم؟

برای رفتن به ماسال می توانید از اتوبوس ماشین شخصی و یا تاکسی استفاده کنید. اتوبوس های مستقیم از تهران به ماسال وجود دارد. همچنین می توانید با ماشین شخصی به ماسال بروید. از تهران تا ماسال حدود چهار ساعت راه است. اگر قصد کوهنوردی یا پیاده روی در جنگل را دارید بهتر است که با ماشین شخصی به ماسال بروید زیرا برخی از مناطق توریستی ماسال با ماشین شخصی قابل دسترسی هستند.

3. چه جاذبه های گردشگری در ماسال وجود دارد؟

ماسال جاذبه های گردشگری زیادی دارد از جمله:

  • جنگل های ماسال: جنگل های انبوه و سرسبز با هوای پاک و خنک
  • رودخانه ماسال: رودخانه زیبا و پرخروش با آب زلال و خنک
  • منطقه ی ی لاقی "جیرنده": منطقه ی ی لاقی با چمنزار های سبز و چشم انداز های بکر و زیبا
  • قله ی "شاهوار": قله ی بلند با منظره ی پانورامیک زیبا
  • آبشار وی ستان: آبشار زیبا با ارتفاع حدود 60 متر
  • ییلاق "ماسوله": ییلاق زیبا و معروف با خانه های سنتی و کوچه های باریک

ماسال جایی است که می توانید از طبیعت زیبا و هوای پاک و خنک لذت ببرید و خاطرات فراموش نشدنی بسازید.

دکمه بازگشت به بالا