پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم: جایی که طبیعت و تفریح با هم ملاقات می کنند

می دونم این روزها همه دنبال یه فرار از روزمرگی و استرس زندگی شهری می گردن. یه جایی که بتونن با طبیعت ارتباط برقرار کنن هواشون عوض بشه و یه نفس عمیق بکشند. اگه شما هم از این دسته آدم ها هستید با من همراه شید تا سفری به پارک زیتون قشم داشته باشیم جایی که طبیعت و تفریح با هم ملاقات می کنند.

در دل جزیره قشم

خورشید گرم و ملایم روی صورتم می تابید و نسیم خنک دریایی به صورتم می وزید. با خودم فکر می کردم که چقدر خوبه که بعد از یه هفته کار و زندگی پر استرس با یه سفر به قشم خستگی رو از تنم بیرون کنم. همونطور که به جاده تازه آسفالت شده و صاف نگاه میکردم به این موضوع فکر میکردم که قشم فقط منظره های طبیعی و آب های فیروزه ای نیست بلکه یه مجموعه از جاذبه های گردشگری مثل غارهای خوفناک کشتی های باستانی و موزه های عجیب غریب رو هم در دل خودش جای داده.

اما امروز هدف من پارک زیتون قشم بود. این پارک که در جنوب غربی جزیره قشم واقع شده یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب میشه. طبیعت با همه زیبایی هاش در این پارک با تفریح و سرگرمی ملاقات می کنه و یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما رقم می زنه.

از درختان زیتون تا بازی های هیجان انگیز

بعد از عبور از خیابان های شلوغ شهر قشم به پارک زیتون رسیدیم. همین که از دروازه پارک عبور کردیم بوی خوش نارنج و زیتون حس طراوت و شادابی رو به من هدیه داد. درختان زیتون با برگ های سبز و شاخه های بلندشون با موج باد با هم رقص می کردند و یه منظره بسیار زیبا رو به وجود آورده بودند.

در میان درختان زیتون یه زمین بازی بزرگ با اسلاید و تاب و سرسره برای کودکان طراحی شده بود. کودکان با شادی و انرژی در این زمین بازی سرگرم بودند و صدای خنده و بازی شون هوا رو پر کرده بود.

با عبور از میان درختان زیتون به یه تالاب زیبا رسیدم. در این تالاب انواع پرندگان زیبا مثل غاز و قو و مرغابی را می شد مشاهده کرد. این تالاب به مکان مناسبی برای پرنده نگری و عکاسی تبدیل شده بود.

حس آرامش و سرزندگی در کنار طبیعت

در کنار تالاب یه آلاچیق بزرگ با نشیمن گاهای زیبا قرار داشت. می شد در این آلاچیق استراحت کرد و از نسیم خنک و منظره زیبای طبیعت لذت برد. در کنار آلاچیق یه کافه کوچک هم قرار داشت که با محصولات ارگانیک و طبیعی نوشیدنی ها و خوراکی های خوشمزه رو ارائه می کرد.

در قسمتی از پارک یه زمین چمن بزرگ با امکان ورزش و پیاده روی طراحی شده بود. این زمین برای ورزشکاران و افرادی که به سلامتی خودشون اهمیت میدن مکان مناسبی بود.

اما در پارک زیتون فقط طبیعت نیست که شما رو جذب خودش می کنه.

آرامش و سرزندگی

در پارک زیتون فضایی ساخته شده که در آن می توان با طبیعت ارتباط برقرار کرد و از آرامش و سرزندگی آن لذت برد. بوی زیتون و نارنج صدای آب پرندگان و خنده کودکان هوای آلوده شهر رو از ذهن شما دور می کنه و حس طراوت و شادی رو به شما هدیه می ده.

کافه در دل طبیعت

کافه پارک زیتون محلی مناسب برای استراحت و چای نوشیدن و چشم اندازی به منظره زیبای طبیعت است. در این کافه انواع نوشیدنی ها و خوراکی های طبیعی و ارگانیک ارائه می شود.

نکات مهم برای سفر به پارک زیتون قشم

  • بهترین زمان برای سفر به پارک زیتون فصل بهار و پاییز است که هوا مناسب برای پیاده روی و تفریح در فضای باز است.
  • برای سفر به پارک زیتون لباس راحتی و کفش های مناسب برای پیاده روی بپوشید.
  • در پارک زیتون امکانات رفاهی مثل WC آلاچیق کافه و زمین بازی وجود دارد.
  • با خود تان آب و نوشیدنی و خوراکی کافی به همراه داشته باشید.
  • برای عکاسی دوربین خود را فراموش نکنید.
  • از ریختن زباله در پارک خودداری کنید.

نتیجه گیری

پارک زیتون قشم یه مکان مناسب برای تفریح و سرگرمی در کنار طبیعت است. این پارک فضایی ارامش بخش و زیبا رو برای شما فراهم می کنه و یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما رقم می زنه.

سوال و پاسخ

1. آیا در پارک زیتون امکان اسکان وجود دارد؟

خیر. در پارک زیتون امکان اسکان وجود ندارد. اما می توانید در هتل ها و مهمانسراهای شهر قشم اسکان کنید.

2. هزینه ورود به پارک زیتون چقدر است؟

هزینه ورود به پارک زیتون در سال 1402 برای هر نفر 10 هزار تومان است.

3. پارک زیتون در چه فصلی از سال باز است؟

پارک زیتون در تمام فصل های سال باز است.

دکمه بازگشت به بالا