جاهای دیدنی هلند

هلند سرزمین رنگارنگ و پر از زیبایی

اولین بار که به هلند سفر کردم انگار وارد دنیای نقاشی های ون گوگ شدم. رنگ های زنده و پرشور ساختمان های عجیب و غریب کانال های آبی آرام همه و همه در هم تنیده شده بودند و تصویر زیبایی را به تصویر کشیده بودند. از آن لحظه به بعد هلند در قلبم جای گرفت و هر بار که به آن سفر می کنم حس تازه ای را تجربه می کنم. این بار هم می خواهم شما را به سفری خاطره انگیز به هلند ببرم و از جاذبه های دیدنی و جذاب این کشور برایتان بگویم.

آمستردام قلب تپنده هلند

آمستردام پایتخت هلند شهری پر جنب و جوش و جذاب است که به طور قطع هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

کانال های آبی مانند رگ های حیات شهر را به چند قسمت تقسیم کرده و بر روی آنها خانه هایی با نمای رنگارنگ و پل هایی زیبا دیده می شود. گشت و گذار در کانال ها با قایق های سنتی تجربه ای فراموش نشدنی است. صدای ملایم آب که به آرامی زیر قایق می چکد بوی خوش گل های لاله که از کنار کانال ها عبور می کنید و خورشید طلایی که بر آب می تابد احساس آرامش و لذت را به شما هدیه می دهد.

موزه Anne Frank یکی از مهم ترین جاذبه های آمستردام است. بازدید از این موزه داستان غم انگیز این دختر جوان را به یاد شما می آورد و تلنگری به انسانیت شما می زند. در موزه Rijksmuseum می توانید شاهکارهای نقاشان هلندی از جمله Rembrandt و Vermeer را ببینید.

میدان Dam میدان اصلی شهر همیشه شلوغ و پر از زندگی است. مجسمه National Monument که در وسط میدان قرار دارد یادآور تاریخ هلند است. بازارهای Albert Cuyp و Waterlooplein محل دیدن انواع خوراکی ها سوغات و لباس های دست دوز است.

Museumplein مکانی شگفت انگیز برای علاقه مندان به هنر است. موزه Van Gogh موزه Stedelijk و موزه Moco فقط چند موزه از بسیاری از موزه های خوب در این منطقه هستند.

Vondelpark مکانی آرام و زیبا برای پیاده روی و استراحت است. این پارک با چمن های سبز گل های رنگارنگ و آبنماهای زیبا مکانی مناسب برای گذراندن وقت با خانواده است.

Jordaan یک محله دنج و زیبا با کوچه های باریک و خانه های رنگارنگ است. در این محله می توانید از کافه ها و رستوران ها با فضایی صمیمی و دنج لذت ببرید.

beyond Amsterdam, غرق در زیبایی های هلند

هرچند آمستردام مهم ترین شهر هلند است اما این کشور زیبایی های دیگری هم دارد که شاید از آنها اطلاع نداشته باشید.

چرخه میدان ها مجموعه ای از میدان های گل که هر سال در فصل بهار برگزار می شود و از جاذبه های توریستی مهم هلند است. این میدان ها با میلیون ها گل لاله نرگس و گل های دیگر تزئین شده و هر بیننده ای را مسحور خود می کند.

کِرک شهری زیبا در جنوب هلند است که به خانه های رنگارنگ و کانال های آرام معروف است. بازار Old Market یکی از جاذبه های مهم این شهر است.

Haarlem شهری رومانتیک با ساختمان های قدیمی و کلیساهای زیبا است. موزه Frans Hals یکی از موزه های مهم این شهر است.

Groningen شهری پر انرژی با دانشگاه معتبر و موزه های جالب است. موزه Groninger Museum یکی از موزه های معروف این شهر است.

Rotterdam شهری مدرن با معماری جدید و خلاقانه است. Eurasian Bridge یکی از پل های معروف این شهر است.

Delft شهری زیبا با ساختمان های قدیمی و معروف به چینی آبی خود است. Molen de Roos یکی از آسیاب های بادی قدیمی این شهر است.

Eindhoven شهری مدرن با مرکز شهر زیبا و موزه های جالب است. موزه Van Abbe یکی از موزه های معروف این شهر است.

نکات مهم برای سفر به هلند

  • بهترین زمان برای سفر به هلند فصل بهار و پاییز است. در این فصل هوا مطلوب و جمعیت کمتر است.
  • هزینه سفر به هلند با توجه به فصل سفر و نوع مسکن انتخابی متفاوت است. اما به طور کلی هلند کشور گران قیمتی است.
  • زبان رسمی هلند هلندی است. اما انگلیسی به طور گسترده در کشور استفاده می شود.
  • ارز رسمی هلند یورو است.
  • ویزای شینگن برای سفر به هلند لازم است.
  • سیستم حمل و نقل عمومی هلند بسیار خوب و منظم است. می توانید از قطار اتوبوس و تراموا استفاده کنید.
  • غذاهای هلندی معروف به سادگی و طعم لذیذ آن هستند. Friet Stroopwafel Poffertjes Bitterballen و Haring از غذاهای معروف هلند هستند.

پرسش و پاسخ

1. چه لباس هایی برای سفر به هلند لازم است؟

بهتر  است  لباس  های  راحت  و  قابل  تنفس  با  خود  ببرید.  در  فصل  بهار  و  پاییز    هوا  متغیر  است  و  ممکن  است  باران  هم  ببارد.  بنابراین    یک  بارانی  یا  ژاکت  همراه  داشتن  ضروری  است. 

2. آیا در هلند می توان از کارت اعتباری استفاده کرد؟

بله  در  اکثر  مغازه ها  و  رستوران ها  می  توان  از  کارت  اعتباری  استفاده  کرد.  اما  بهتر  است  مقداری  پول  نقد  همراه  داشته  باشید    زیرا  ممکن  است  در  بعضی  مکان ها  کارت  اعتباری  پذیرفته  نشود.

3. بهترین مکان برای خرید سوغات در هلند کجاست؟

بازارهای  **Albert Cuyp**  و  **Waterlooplein**    در  آمستردام    بهترین  مکان  برای  خرید  سوغات  هستند.  در  این  بازارها    می توانید  انواع  سوغات  هلندی    از  جمله  **چینی  آبی  Delft**    **کفش  چرمی**    **لاله**    **Stroopwafel**  و  **Poffertjes**  را  خریداری  کنید.

نتیجه گیری

سفر به هلند تجربه ای فراموش نشدنی است که هر بیننده ای را مبهوت و مفتون خود می کند. از کانال های آبی و خانه های رنگارنگ آمستردام تا میدان های گل و شهرهای زیبای دیگر هلند مکانی آرام و پر از زیبایی برای گذراندن وقتی خاطره انگیز است.

دکمه بازگشت به بالا