پرواز تبریز آنکارا

پرواز تبریز به آنکارا: سفری به قلب ترکیه

همیشه دوست داشتم یه سفر به آنکارا داشته باشم یه سفر هیجان انگیز با طعم فرهنگ و تاریخ که از تبریز شهر قشنگ خودم شروع بشه. تازه به تازگی پروازهای مستقیم تبریز به آنکارا راه اندازی شده بود و من دیگه منتظر چی بودم؟ بلیط پروازم را با ذوق و شوق رزرو کردم و آماده شدم برای یک سفر فراموش نشدنی.

از تبریز تا آنکارا آسمان آبی

صبح زود با احساس شوق و هیجان راهی فرودگاه تبریز شدم. فرودگاه تبریز در این سالها خیلی پیشرفت کرده و از نظر امکانات و تجهیزات به فرودگاه های بین المللی دیگه خیلی شبیه شده. با صدای آرام موسیقی در سالن انتظار لحظه ها با سرعت گذشت و به زودی نوبت من برای سوار شدن به هواپیما رسید.

هواپیما به سمت آسمان بال زد و من به تماشای شهر تبریز از بالا نشستم. خانه ها مثل مکعب های کوچولو و خیابان ها مثل نخ های باریک در پایین منظره زیبایی را به وجود آورده بودند. خورشید گرم و نرم روی منظره می تابید و هر چی که به سمت آسمان بالا می رفتیم منظره زیباتری به چشم می خورد.

پرواز حدود دو ساعت طول کشید و در این مدت من از منظره زیبای آسمان و ابرها لذت بردم. هواپیما در فرودگاه آنکارا به زمین نشست و من با احساس شادی و هیجان وارد پایتخت ترکیه شدم.

آنکارا: جایی که تاریخ و مدرنیته به هم می رسند

فرودگاه آنکارا هم فرودگاهی مدرن و با امکانات خوب بود و من به راحتی و بدون هیچ مشکلی از فرودگاه خارج شدم. با تاکسی مستقیم به هتل خودم در مرکز شهر رفتم. هتل در محله ای شلوغ و پر از فروشگاه و رستوران قرار داشت. اتاق من خیلی عالی بود و با پنجره ای بزرگ به شهر مشرف بود.

اولین چیزی که در آنکارا جلب توجه من را کرد وجود تلفیقی زیبا از تاریخ و مدرنیته در شهر بود. آنکارا شهر پر از بنای تاریخی و موزه است و در عین حال شهری مدرن با ساختمان های بلند و خیابان های پهن و منظم.

گشت و گذار در آنکارا: از موزه ها تا مکان های تاریخی

برای آشنایی با آنکارا از موزه آناتولیایی شروع کردم. موزه آناتولیایی یه موزه بسیار غنی و زیبا است که تاریخ حاکی از فرهنگ و تمدن ترکیه را به نمایش گذاشته. بعد از بازدید از موزه آناتولیایی به موزه آتاتورک رفتم. موزه آتاتورک زندگی و فعالیت های مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه را به نمایش گذاشته. من واقعا از بازدید از این دو موزه لذت بردم و مطمئن بودم که دانسته های من در مورد تاریخ ترکیه خیلی بیشتر شده.

بعد از بازدید از موزه ها به تماشای مقبره آتاتورک رفتم. مقبره آتاتورک در محل فوق العاده زیبایی در آنکارا واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در آنکارا است.

چشیدن طعم غذاهای ترکی: یک مزه از بهشت

بعد از گشت و گذار در شهر حالا وقت اون بود که یه مزه از طعم غذاهای ترکی را بچشم. آنکارا شهر پر از رستوران و کافه های دلچسب است. در یک رستوران سنتی ترکی کباب دونر منتو و شیره ترکی را امتحان کردم. هر چیزی که می خوردم به واقع عالی بود و من واقعا از غذاهای ترکی لذت بردم.

از مرکز آنکارا تا شهر قدیمی

علاوه بر مرکز شهر من از بازدید از شهر قدیمی آنکارا هم لذت بردم. شهر قدیمی آنکارا با کوچه های باریك و بافت سنتی قدیمی خود منظره جذابی را به وجود آورده بود. در شهر قدیمی من از بازار کاپالی بازدید کردم که بازاری پر از مغازه های سنتی و محصولات ترکی است.

بازگشت به تبریز با خاطرات شیرین

بعد از چند روز گشت و گذار در آنکارا وقت بازگشت به تبریز رسیده بود. من از سفر خود به آنکارا خیلی راضی بودم و با خاطرات شیرینی که در این سفر به دست آورده بودم به تبریز برگشت و از این که توانسته بودم از این شهر زیبا بازدید کنم خیلی خوشحال بودم.

نکات مهم برای سفر به آنکارا

  • زمان مناسب برای سفر: بهترین زمان برای سفر به آنکارا فصل های بهار و پاییز است.
  • هزینه سفر: هزینه سفر به آنکارا به مکان اقامت و نوع سفر شما بستگی دارد.
  • زبان: در آنکارا انگلیسی خیلی رایج نیست و اگر زبان ترکی را نمی دانید خوب است از برنامه ترجمه استفاده کنید.
  • غذای ترکی: غذاهای ترکی خیلی خوشمزه هستند و من به شما پیشنهاد می کنم از غذاهای سنتی ترکی مثل کباب دونر منتو و شیره ترکی امتحان کنید.
  • خرید سوغات: از بازار کاپالی و مغازه های سنتی ترکی می توانید سوغات ترکی مثل باقلوا ترکی قهوه و چای و شال و روسری ترکی را خریداری کنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین راه برای رفتن به آنکارا از تبریز چی است؟

بهترین راه برای رفتن به آنکارا از تبریز سوار شدن به پرواز مستقیم تبریز به آنکارا است.

2. در آنکارا چه چیزهایی را می توان دید و بازدید کرد؟

در آنکارا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد مثل موزه آناتولیایی موزه آتاتورک مقبره آتاتورک شهر قدیمی آنکارا و بازار کاپالی.

3. چه نوع غذایی را در آنکارا می توان امتحان کرد؟

در آنکارا می توانید از غذاهای سنتی ترکی مثل کباب دونر منتو و شیره ترکی امتحان کنید.

نتیجه گیری

سفر من به آنکارا یه سفر فراموش نشدنی بود و من با خاطرات شیرینی که در این سفر به دست آورده بودم به تبریز برگشت و از این که توانسته بودم از این شهر زیبا بازدید کنم خیلی خوشحال بودم. من به همه ی کسانی که دنبال یه سفر پر از تجربه و حسی جدید هستند سفر به آنکارا را پیشنهاد می کنم. به خصوص برای کسانی که علاقه مند به تاریخ و فرهنگ هستند آنکارا یه مکانی عالی برای گذراندن یه سفر فراموش نشدنی است.

دکمه بازگشت به بالا