امام زاده صالح

امامزاده صالح جایی که آرامش به تو لبخند می زند

همیشه فکر می کردم آرامش یه چیز مبهم و دست نیافتنیه یه حس دور از ذهن که فقط تو فیلم ها میشه دید. تا اینکه یه روز پامو گذاشتم تو حیاط امامزاده صالح.

یه هوای خنک و لطیف پر از رایحه خوش گل های یاس و صدای دلنشین آواز پرندگان یه حس عجیب آرامش به دلم نشوند. انگار یه موج لطیف و آرامش بخش تمام وجودم رو فرا گرفته بود. اون لحظه فهمیدم آرامش یه چیز خیالی نیست یه حقیقته یه حس واقعی که میشه لمسش کرد و ازش لذت برد.

امامزاده صالح یه تیکه بهشت وسط تهران شلوغه جایی که میشه از شلوغی و هیاهوی زندگی یه لحظه فاصله گرفت و نفس عمیقی کشید. یه حسی که انگار یه سفر روحانی به یه جزیره آرام و بی دغدغه ست.

حیاط گویی بهشت کوچکی ست

حیاط امامزاده صالح یه گنجینه پر از زیباییه. گل های رنگارنگ و پر از عطر درخت های تنومند با سایه ای که از ظهر گرم تابستون تا غروب دلچسب پاییز همراهت می کنند حوض آبی پر از ماهی های قرمز و صدای دلنشین آب نما که آرامش رو به همراه خودش میاره.

همیشه یه بوی عجیب و خوشایندی در هوا می پیچه که با یه ذره خنکای ملایم تمام خستگی و دغدغه رو از تن آدم می بره.

در دل آرامش

ساختمان اصلی امامزاده با یه حرم باشکوه و گنبد طلایی که نوری ملایم و گرم به تمام فضا میتابونه یه نمونه ی زیبا از معماری اصیل ایرانیه.

فضای داخل حرم پر از آرامشه یه حس طمأنینه خاصی وجود داره که انگار همه دغدغه هات رو کنار میذاری و فقط به سکوت و حضور الهی گوش می دهی.

قدم زدن در گذر زمان

یه سری حجره در اطراف حرم هست که درشون پر از آثار هنری کتاب و سفال قدیمی و کالاهای سنتیه. این حجره ها یه هاله از قدمت و تاریخ رو با خودشون دارن و می تونن شما رو برای چند لحظه به گذشته ببرن.

همراه با دل خودتان قدم بگذارید

از داخل حرم که بیرون بیایید همراه با حسی جدید و انرژی مثبت یه قدم در حیاط قدم بزنید. در فضای باز با بوی گل ها و صدای پرندگان فکر کنید. این مکان یه فضای مناسب برای انعکاس افکارتون و صلح با خودتون و با خداست.

توصیه های من:

  • بهترین زمان برای رفتن به امامزاده صالح صبح زود یا عصرها و در روزهای هفته است تا از شلوغی روزهای آخر هفته و ایام تعطیل دوری کنید.
  • برای خودتون وقت کافی برای حضور در حرم و قدم زدن در حیاط و تجربه آرامش در نظر بگیرید.
  • حتما به حجره های اطراف حرم سربزنید و از آثار هنری و کالاهای سنتی دیدار کنید.
  • خاطرتون باشه با حیوانات حرم مهربان باشید و از دادن غذا به آنها خودداری کنید.

نتیجه گیری

امامزاده صالح یه جای خاص و بی نظیره که می توانه با حضور در آن آرامش را در وجودتان احساس کنید. سفر به این مکان یه تجربه فراموش نشدنی و پر از صلح و آرامش است که می توانه شما را از دغدغه های روزمره رهایی بخشد.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای بازدید از امامزاده صالح چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از امامزاده صالح صبح زود یا عصرها و در روزهای هفته است تا از شلوغی روزهای آخر هفته و ایام تعطیل دوری کنید.

2. امامزاده صالح در کجا قرار دارد؟

امامزاده صالح در شمال تهران در خیابان امامزاده صالح و روبروی ایستگاه مترو امامزاده صالح قرار دارد.

3. چه مواردی را برای بازدید از امامزاده صالح با خود ببرم؟

حتما با خودتان یک لباس راحتی و کفش آرام ببرید. اگر علاقه مند به عکس برداری هستید با خودتان دوربین نیز ببرید. همچنین یک بطری آب نوشیدنی نیز برای خودتان تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا