دریاچه چورت

چورت بهشت گمشده در دل البرز

همیشه از اون دسته آدم هایی بودم که به دنبال یه فرار از شلوغی و هیاهوی شهر بودم. یه جایی که بتونم نفس عمیق بکشم و صدای طبیعت رو با تمام وجودم حس کنم. تا اینکه بالاخره به "چورت" رسیدم.

چورت یه دریاچه مخفی در دل البرز مرکزی و در نزدیکی روستای ییلاقی "ورکش" بود. یه بهشت گمشده که فقط با یه مسیر ناهموار و یه دل پر از هیجان قابل دسترسی بود.

همراه با گروه کوهنوردی

به همراه گروه کوهنوردی ام عازم سفر به چورت شدیم. ماشین ها رو در ورودی روستا پارک کردیم و با کوله های پر از تجهیزات و لباسی که برای کوهنوردی مناسب بود به سمت مسیر حرکت کردیم.

از همون لحظه اول طبیعت با رنگ ها و رایحه های فریبنده منو محصور کرد. هوای پاک و عطر گیاهان وحشی منو یاد خاطرات کودکی در دشت های سبز انداخت.

مسیر پر از هیجان

مسیر تا چورت نزدیک به سه ساعت طول کشید. با وجود خستگی طبیعت با همه زیبایی هاش منو جذب خودش کرده بود. دره های عمیق آبشارهای کوچک و پوشش گیاهی انبوه هر لحظه منو شگفت زده می کرد.

چورت؛ آرامش محض

بعد از گذشتن از مسیر سنگی و پر پیچ و خم بالاخره به چورت رسیدیم. چشمه ی شگفت انگیزی در وسط دریاچه بود که آب شفا بخش و شفافش منو مبهوت کرده بود. آفتاب که در آب منعکس می شد تابلو زیبایی از رنگ های طبیعت رو به نمایش گذاشته بود.

لحظه های فراموش نشدنی

همراه با اعضای گروه آتشی روشن کردیم و دور هم جمع شدیم. صدای خنده ها بوی دم نوش گیاهی و منظره رویایی چورت لحظاتی فراموش نشدنی رو برای من به یادگار گذاشت.

توصیه ها و نکات عملی

  • بهترین فصل برای سفر به چورت فصل بهار و تابستان است.
  • برای مسیر چورت به کوله پشتی کفش کوهنوردی لباس گرم و آب به اندازه کافی نیاز دارید.
  • مسیر چورت در برخی قسمت ها سخت و خطرناک است. حتماً با گروه کوهنوردی و راهنما مسافر کنید.
  • در چورت امکانات اسکان و چادر زدن وجود دارد. اما برای استفاده از آنها باید با مسئولان روستا هماهنگ کنید.

پرسش و پاسخ:

  • چطور به چورت برسم؟
    برای رسیدن به چورت باید به روستای "ورکش" که در نزدیکی شهرستان چالوس قرار دارد بروید. سپس با ماشین تا ورودی روستا حرکت کنید و از آنجا به بعد پیاده راهی چورت شوید.
  • هزینه سفر به چورت چقدر است؟
    هزینه سفر به چورت به تناسب نحوه سفر نوع اسکان و هزینه های غذایی متفاوت است.
  • آیا در چورت امکان صرف غذا وجود دارد؟
    در چورت امکانات پخت و پز و صرف غذا وجود دارد. اما بهتر است غذا و نوشیدنی خودتان را به همراه داشته باشید.

نتیجه گیری:

چورت یک بهشت گمشده در دل البرز مرکزی است. سفر به این دریاچه تجربه ی فراموش نشدنی از طبیعت زیبا و آرامش بخش را برای شما به ارمغان می آورد. اما فراموش نکنید که سفر به چورت نیاز به مراقبت و آمادگی دارد. با رعایت نکات ایمنی و هماهنگی با مسئولان روستا می توانید سفر ی ایمن و لذت بخش را به چورت داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا