آبشار ویسادار

ویسادار: جایی که طبیعت به اوج شکوه می رسد

همیشه فکر می کردم آبشار فقط یه چیز تو فیلم ها و عکس هاست. یه چیزی که تو ذهن من فقط یه تصویر بود نه یه تجربه. تا اینکه ویسادار رو دیدم. یه آبشار واقعی که تو دنیای واقعی وجود داره با صدا ای که تو گوش من طنین انداخت با طراوت ای که روح منو شستشو داد و با زیبایی ای که چشم منو مسحور کرد.

ویسادار یه آبشار زیبا و منحصر به فرد تو استان لرستان هست که ارتفاع آن حدود 70 متر است. این آبشار تو جنگل ای سرسبز و زیبا قرار داره که طبیعت اون خیره کننده هست. ویسادار یه مکانی آرام و روشن هست که مناسب برای طبیعت گردی و کوهنوردی هست. اگر هوس یه سفر به طبیعت و دوری از شلوغی شهر رو دارید ویسادار انتخاب عالی برای شماست.

مسیر رسیدن به آبشار

ویسادار تو منطقه ی زاغه در شهرستان خرم آباد قرار داره. برای رسیدن به آبشار باید از خرم آباد به سمت جنوب حرکت کنید. مسیر رو از روستای گزدر شروع کنید و حدود یک ساعت پیاده روی در جنگل رو تجربه کنید تا به آبشار برسید. مسیر رو باید با احتیاط طی کنید چون در بعضی نقاط مسیر بسیار صعب العبور هست.

تجربه ای فراموش نشدنی

اولین بار که پا من به زمین جنگل ویسادار رسید یه حس خاص رو تجربه کردم. بو خاک و گیاهان وحشی صدای پرندگان و نسیم خنک جنگل همه همراه با هم یه آهنگ زیبا رو ایجاد کردن.

هرچه بیشتر به سمت آبشار پیش می رفتم صدای آب بیشتر گوش منو پر می کرد. صدایی که مثل یک آهنگ آرامش بخش بود و منو به طبیعت نزدیک تر می کرد.

وقتی به آبشار رسیدم حیرت زده شدم. ارتفاع آبشار قدرت آب زیبایی منظره و طراوت هوا همه همراه با هم یه تجربه فراموش نشدنی رو برای من ایجاد کردن.

غذا و اقامت در ویسادار

برای غذا و اقامت در ویسادار دو گزینه وجود داره:

  1. اوردن غذا و چادر از قبل و مستقر شدن در جنگل.
  2. اقامت در روستای گزدر.

برای اقامت در روستا چند خانه محلی وجود داره که میتونید در آنها اقامت کنید. در روستا میتونید غذا رو هم از اهالی روستا سفارش بدید.

توصیه ها برای سفر به ویسادار

  1. لباس مناسب و کفش پیاده روی را با خود ببرید.
  2. آب و مواد غذایی را از قبل تهیه کنید.
  3. از قبل آب و هوا رو چک کنید و به همراه داشتن بارانی فکر کنید.
  4. در حین پیاده روی در جنگل از محیط زیست محافظت کنید و زباله خود رو در محل خود رها نکنید.
  5. مراقب حیوانات وحشی باشید و از دوربین برای عکس گرفتن استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به ویسادار چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به ویسادار فصل بهار و پاییز هست. در این فصل ها هوا مطلوب هست و جنگل در زیباترین حالت خود قرار داره.

2. برای سفر به ویسادار به چه چیزهایی احتیاج دارم؟

برای سفر به ویسادار به لباس مناسب پیاده روی کفش پیاده روی آب و مواد غذایی چادر و لوازم کمپینگ بارانی و دوربین احتیاج دارید.

3. آیا در ویسادار امکانات رفاهی وجود دارد؟

در ویسادار هیچ امکانات رفاهی وجود نداره. اما در روستای گزدر میتونید از خانه های محلی برای اقامت استفاده کنید و از اهالی روستا غذا سفارش بدید.

نتیجه گیری

ویسادار یه مکانی بکر و زیبا هست که میتونه تجربه فراموش نشدنی از طبیعت رو برای شما ایجاد کنه. اگر به دنبال یه سفر آرامش بخش و زیبا به طبیعت هستید ویسادار انتخاب عالی برای شماست.

دکمه بازگشت به بالا