کلوت شهداد

در دل کویر سفری به گذشته ی زمین

همیشه عاشق سفر به جاهایی بوده ام که از هیاهو و شلوغی روزمره دور باشن. جاه هایی که بتونم با طبیعت یکی بشم با آرامش به اطراف نگاه کنم و سفر به گذشته رو تجربه کنم. چند وقت پیش به یکی از عجیب ترین و جذاب ترین جاهای دنیا سفر کردم: کلوت شهداد.

همونطور که هواپیما بر فراز کویر لوت فرود میومد یه منظره ی بی نظیر چشمام رو خیره کرده بود. کوه هایی از خاک رس به شکل های عجیب و غریب توی خورشید می درخشیدن. انگار یه شهر خالی از سکنه بود که سال ها پیش توسط طوفان های شنی به این شکل درآمده بود.

شهر افسانه ای کلوت ها

وقتی به کویر رسیدم حس یه ماجراجویی واقعی به من دست داد. انگار وارد یه جهان دیگه شده بودم یه جهان خشن و بی رحم اما در عین حال زیبا و مرموز. کلوت ها مثل یه موزه طبیعی بودن که تاریخ زمین رو به نمایش می گذاشتن.

پشت پرده زیبایی های کلوت

کلوت ها در واقع توده های بزرگ خاک و رس هستن که توسط باد و آب شکل گرفتن. طوفان های شنی مکرر در طول سال ها این شکل های عجیب و غریب رو ایجاد کردن. در واقع کلوت ها حاصل فرسایش بادی هستن که تو طول سال ها به این شکل در اومدن.

باغ های یخی در قلب کویر

هر چی به کلوت ها نزدیک تر میشدم حس تعجب و حیرت بیشتر میشد. یخچال های طبیعی در دل کویر یه منظره ی دیدنی رو ایجاد کردن. این یخچال ها در واقع آب منجمد شده هستن که در زمستان و بهار در زمینی پوشیده از شن و خاک رس ایجاد میشن.

سکوت کویر آهنگ خلقت

سکوت کویر به قدری عمیق بود که انگار تمام صداها رو بلعیده بود. فقط صدای باد و حرکت شن و صدای قلبم شنیده میشد. این سکوت من رو به فکر وا داشت و من رو به خودم برمی گردوند.

رازهای کلوت شهداد

در کویر لوت و در اطراف کلوت ها نشانه هایی از زندگی انسان در گذشته وجود داره. در واقع با کاوش در این منطقه شواهدی از زندگی انسان در هزاران سال پیش کشف شده که حاکی از استقامت و زیبایی طبیعت و انسان هست.

سفر به دل کویر تجربه ای عجیب

سفر به کلوت شهداد یه تجربه فراموش نشدنی بود. این سفر من رو با طبیعت آشنا کرد من رو به فکر واداشت و من رو به خودم برمی گردوند. من به شما هم توصیه می کنم که به این منطقه سفر کنید و از زیبایی و عظمت طبیعت لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به کلوت شهداد

  • بهترین زمان برای سفر به کلوت شهداد فصل پاییز و بهار هست. در این فصول هوا مناسب هست و می تونید از زیبایی طبیعت لذت ببرید.
  • برای سفر به کلوت شهداد به یه خودروی سواری با قابلیت رانندگی در مسیرهای خاکی نیاز دارید. البته می تونید از تورهای سفر استفاده کنید.
  • به آب و غذا کافی برای سفر به کلوت شهداد نیاز دارید. آب و غذا رو در شهر کرمان و یا در راه تهیه کنید.
  • حتما قبل از سفر به کلوت شهداد با مکان و اطلاعات مربوط به سفر و نیازهای سفر آشنا بشید.
  • در زمان سفر به کلوت شهداد حتما از حفاظت از طبیعت و محیط زیست اطراف کلوت ها مطمئن بشید.

سوالات و پاسخ ها

چه پوششی برای سفر به کلوت شهداد مناسب هست؟

بهترین لباس برای سفر به کلوت شهداد لباس نخی و سبک هست که در مقابل گرمای کویر مقاوم باشه. همچنین پوشش سر و چشم برای محافظت از آفتاب ضروری هست.

چطور به کلوت شهداد برسم؟

برای رسیدن به کلوت شهداد می تونید از شهر کرمان به سمت شمال و به سمت شهر شهداد حرکت کنید. بعد از عبور از شهر شهداد به منطقه کلوت ها خواهید رسید. راه دسترسی به کلوت ها خاکی هست و به خودروی سواری با قابلیت رانندگی در مسیرهای خاکی نیاز دارید.

آیا در منطقه کلوت شهداد امکان چادر زدن وجود داره؟

بله در منطقه کلوت شهداد امکان چادر زدن وجود داره. اما حتما قبل از چادر زدن از نزدیکی به منطقه های خطرناک مانند کوه و یخچال طبیعی دوری کنید.

نتیجه گیری

سفر به کلوت شهداد تجربه ای فراموش نشدنی هست که می تونید با طبیعت یک شدن و از زیبایی و عظمت طبیعت لذت ببرید. این منطقه یکی از دیدنی ترین و عجیب ترین مکان های طبیعی جهان هست که حتما ارزش یه سفر رو داره.

دکمه بازگشت به بالا