پل بغاز

پل بغاز: سفری به قلب استانبول

همیشه عاشق سفر به شهرهای پر از تاریخ و فرهنگ هستم. شهرهایی که قدم به قدمشون عطر گذشته رو میتونید حس کنید. از اون دسته آدماییم که از قدم زدن توی کوچه های باریك و قدم زدن روی پل های قدیمی لذت میبرم. همیشه می خواستم پل بغاز رو با چشمای خودم ببینم. می خواستم از روی این پل زیبا به غروب خورشید در دریای مرمره نگاه کنم و حرفای توی ذهنم رو با نسیم دریا زمزمه کنم.

تو آبان ماه سرانجام سفر به استانبول رو تجربه کردم. تو این سفر با خودم قول دادم که از هر لحظه ش به بهترین صورت لذت ببرم. با این فکر شروع به گشت و گذار تو خیابون های استانبول کردم. اولین موقعیتی که برای دیدن پل بغاز به ذهنم رسید سفر با کشتی بود. با یه کشتی کوچک که تو آبهای بغاز حرکت میکرد از زیر پل بغاز عبور کردم. حس غیر قابل وصفی بود. از زیر این پل بزرگ با معماری حیرت آور عبور میکردم و در همون زمان از زیبایی شهر لذت میبردم. پل بغاز مثل یه خاطره ماندگار تو ذهنم حک شد.

پل بغاز: یه قدم به تاریخ و فرهنگ

پل بغاز که با نام پل بوستان هم شناخته میشه یه پل معلق و زیبا تو استانبول است. این پل یکی از مشهورترین پل های شهر است و با نمای زیبای خود مخصوصا در غروب چشم هر بیننده ای رو به خودش جذب میکنه. پل بغاز در سال 1973 روی بغاز استانبول ساخته شد و به طول 1560 متر و ارتفاع 64 متر یکی از بلندترین پل های جهان محسوب میشه.

این پل از دو طبقه تشکیل شده است و طبقه پایین به ترافیک خودرو و طبقه بالا به تردد پیاده و قطار تخصیص داده شده. از روی پل بغاز میتونید نمای زیبای شهر استانبول و بغاز را به طور کامل ببینید. در شب هم با روشن شدن چراغ های پل و انعکاس اون در آب بغاز منظره ای زیبا و بی نظیر ایجاد میشه. از روی پل میتونید مسجد سلطان احمد و مسجد آیا صوفیا رو ببینید.

با قدم زدن روی پل بغاز در شب می تونید از طعم بستنی و چای داغ که تو دکه های پل فروخته میشه لذت ببرید. از طرفی هم میتونید از صدا ی موسیقی های کوبنده ی گروه های موسیقی که تو خیابون نواخت میشه لذت ببرید.

از طریق این پل میتونید از بخش اروپایی شهر به بخش آسیایی شهر برید. این پل نه فقط یه پل برای عبور و مرور است بلکه یه نماد برای شهر استانبول است.

تجربه من از پل بغاز

وقتی برای اولین بار به پل بغاز رسیدم خیلی هیجان زده شدم. پل خیلی بزرگ و زیبا بود. به نظر من این پل یه اثر هنری زیبا و معماری بی نظیر بود. من از روی پل چند بار عبور کردم و هر بار منظره جدیدی رو دیدم و حس جدیدی رو تجربه کردم.

با غروب خورشید که رنگ آسمان به رنگ طلایی و نارنجی تغییر میکرد پل بغاز هم رنگ خودش رو به رنگ های طلایی و نارنجی تغییر میداد. من از روی پل به غروب خورشید و انعکاس اون در آب بغاز نگاه کردم و از زیبایی اون لذت بردم.

یکی از نکات قابل توجه در مورد پل بغاز حضور پرندگان دریایی است که به طور متناوب در اطراف پل پرواز میکنند و منظره زیبایی رو ایجاد میکنند. این پرندگان مثل یه کادری زیبا اطراف پل رو احاطه کردند و به زیبایی اون اضافه کردند. من از دیدن این پرندگان خیلی خوشحال شدم و چند تا عکس هم از اونها گرفتم.

چند نکته برای بازدید از پل بغاز

  • بهترین زمان برای بازدید از پل بغاز غروب است که منظره روشن و چشم نواز ایجاد میشه . اما در شب هم پل با نورپردازی های زیبای خود چشم هر بیننده ای رو به خودش جذب میکنه.

  • برای دیدن بهترین منظره از پل میتونید از کشتی ها قایق ها یا فرودگاه های عبوری در بغاز استفاده کنید.

  • میتونید با اتوبوس مترو یا تاکسی خودتون رو به پل بغاز برسونید.

  • از دیدن زیبایی های اطراف پل هم غافل نباشید.

سوال و پاسخ

1. بهترین زمان برای بازدید از پل بغاز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از پل بغاز غروب است. در این زمان منظره روشن و چشم نواز ایجاد میشه و همچنین میتونید از انعکاس رنگ های آسمان در آب بغاز لذت ببرید.

2. از روی پل بغاز میتونید چه مناطق رو ببینید؟

از روی پل میتونید نمای زیبای شهر استانبول و بغاز رو به طور کامل ببینید. همچنین میتونید مسجد سلطان احمد و مسجد آیا صوفیا رو ببینید.

3. پل بغاز چه مواردی رو به خودش جذب میکنه؟

پل بغاز با نمای زیبای خود مخصوصا در غروب چشم هر بیننده ای رو به خودش جذب میکنه. همچنین با حضور پرندگان دریایی که به طور متناوب در اطراف پل پرواز میکنند منظره زیبایی رو ایجاد میکنند.

نتیجه گیری

پل بغاز یکی از مهمترین و زیباترین نمادهای شهر استانبول است. این پل نه فقط یه پل برای عبور و مرور است بلکه یه اثر هنری زیبا و معماری بی نظیر است. با بازدید از این پل میتونید از زیبایی های شهر استانبول و بغاز لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا