سوغات کرمانشاه

کرمانشاه شهر تاریخ عطر و طعم

کرمانشاه شهری که قدمت اش به تاریخ باستان برمی گردد و در میان کوه ها و دشت های سرسبز کردستان عطر و طعم زندگی را به رخ می کشد. از همان لحظه ای که پا به این شهر می گذارید شور و هیجان در وجودتان موج می زند. هوای دلنشین بوی خوش نان محلی صدای محلی ها که با گرمی از شما استقبال می کنند و مناظر زیبا از کوه تا دشت همه و همه شما را به سوی خود می کشد.

اما کرمانشاه فقط یک شهر زیبا نیست این شهر گنجینه ای از فرهنگ غنی تاریخ کهن و صنایع دستی است. در این سفر با هم به دنبال کشف این گنجینه می رویم.

دروازه تاریخ: بازدید از مکان های تاریخی

اولین مقصد ما تاق بستان است نماد شکوه و جلال ساسانیان. کتیبه ها و نقوش حکاکی شده بر سنگ های تاق بستان داستان حکمرانی ساسانیان را برای ما روایت می کنند. شاید با خودتان بگویید "باز هم باستان شناسی؟ " اما باور کنید تاق بستان چیزی فراتر از یک مکان تاریخی است. در هوای خنک و مطبوع تاق بستان حسی از قدمت و غرور ایران باستان را درک خواهید کرد.

بعد از تاق بستان به سوی طاق گرا می رویم. طاق گرا در جنوب کرمانشاه یک بنای آتشکده از دوران ساسانیان است. هر چند این بنای تاریخی به طور کامل حفظ نشده است باز هم ارزش دیدار را دارد. در میان کوه های ارتفاعات زاگرس با مشاهده آثار باقی مانده از این آتشکده احساس می کنید به تاریخ باستان نزدیک شده اید.

عطر و طعم کرمانشاه: بازار و غذا

حالا وقت آن است که در شلوغی و هیاهوی بازار کرمانشاه غرق شوید. بازار کرمانشاه یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است که از گذشته تا به امروز محل خرید و فروش انواع کالاها بوده است. از سفال و گلیم و قالی تا مواد غذایی محلی هر چیزی که به ذهنتان برسد در این بازار می توانید پیدا کنید. در هنگام گردش در بازار به دنبال نان سنگک کرمانشاه باشید. نان سنگک کرمانشاه با بوی آرد و تنور لذیذ ترین نان ایران است.

غذاهای کرمانشاهی نیز ارزش چشیدن را دارند. از قرمه سبزی و خورش قیمه تا کباب سنتی و آبگوشت هر کدام با طعم و عطر مخصوص خود لذیذ و حرفه ای پخته می شوند.

صنایع دستی کرمانشاه: هنر و خلاقیت

کرمانشاه مرکز صنایع دستی زیبایی است. از قالی و گلیم و جاجیم تا سفال و چرم همه و همه با دست های هنرمندان مهر مهری به خود گرفته اند. در سفر به کرمانشاه حتما از کارگاه های صنایع دستی و مراکز فروش این آثار هنری بازدید کنید.

قالی و گلیم کرمانشاه از معروف ترین صنایع دستی این شهر هستند. در مناطق روستایی کرمانشاه هنرمندان مهر مهری با شکل و رنگ قالی و گلیم های زیبا و منحصر به فرد ایجاد می کنند.

نکاتی برای سفر به کرمانشاه

  • بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه فصل بهار و پاییز است. در این فصل هوا مطبوع و مناظر زیبا است.
  • برای سفر به کرمانشاه لباس راحت و مناسب آب و هوا با خود ببرید.
  • از غذاهای محلی کرمانشاه مثل نان سنگک کباب سنتی و آبگوشت حتما چشیده و لذت ببرید.
  • در بازار کرمانشاه به دنبال صنایع دستی زیبا و منحصر به فرد باشید.
  • حتما از مناطق گردشگری کرمانشاه مثل تاق بستان طاق گرا و بیستون بازدید کنید.

پاسخ به پرسش های شما

1. آیا سفر به کرمانشاه برای خانواده ها مناسب است؟
بله سفر به کرمانشاه برای خانواده ها مناسب است. مناطق گردشگری بازار و صنایع دستی کرمانشاه برای تمامی اعضای خانواده جالب و دیدنی هستند.

2. برای سفر به کرمانشاه به چه میزان بودجه نیاز است؟
هزینه سفر به کرمانشاه به نوع سفر محل اقامت و نوع غذا وابسته است. اما به طور کلی سفر به کرمانشاه هزینه معقولی دارد.

3. برای سفر به کرمانشاه چه نوع پوشاکی مناسب است؟
در سفر به کرمانشاه لباس راحت و مناسب آب و هوا انتخاب مناسبی است. در مناطق گردشگری و بازار پوشش مناسب و محدود توصیه می شود.

نتیجه گیری

کرمانشاه شهری است که در آن تاریخ و فرهنگ با طعم و عطر محلی آمیخته شده است. سفر به کرمانشاه تجربه ی فراموش نشدنی از فرهنگ و تاریخ غنی ایران را برای شما به ارمغان می آورد.

دکمه بازگشت به بالا