تالاب سوستان

تالاب سوستان: جایی که طبیعت با آرامش می رقصد

همیشه به دنبال آرامش و طبیعت بکر بوده ام. از اون آدم هایی هستم که صدای پرندگان و بوی خاک نم خورده رو به صدای ماشین و دود و شلوغی ترجیح می دهم. یکی از زیباترین تجربه های من در طبیعت سفر به تالاب سوستان بود.

جایی که با نسیم و آواز پرندگان بیدار می شدی

وقتی وارد تالاب سوستان شدیم انگار وارد دنیایی دیگه شدیم. هوا تازه و مطبوع بود طوری که هر نفس عمیق تو سینه ام احساس شادی و زندگی به من می داد. بوی گیاهان وحشی و گل های رنگی هوا رو پر کرده بود. آسمان آبی و بدون ابر بود و خورشید با نرمی تمام وجود رو گرم می کرد.

صدای پرندگان هم تو هوا پیچیده بود و انگار با هر آهنگی که می خوندن یه قصه از زندگی و زیبایی رو به گوش ما می رسوندن. شاید من یه کمی شاعر باشم اما واقعا طبیعت با هزار صدای و رنگ و بو یه کنسرت زیبا و بی نظیر به راه انداخته بود.

تماشای زندگی در آینه تالاب

من از اون نفرهایی نیستم که دوست داشته باشم همیشه در حرکت باشم. علاقه دارم یه مکان رو با تموم جزئیاتش احساس کنم. در تالاب سوستان هر گوشه یک دنیا داستان داشت. ما با قایق در تالاب قایق سواری کردیم و از نزدیک زندگی آبزیان رو دیدیم.

قوهای سفید با آرامش در آب شنا می کردن و با صدای بلند و باشکوه خودشون هم دیگه رو صدا می کردن. پرندگان رنگارنگ روی شاخه درختان نشسته بودن و با صدای زیبا و دلنشینشون به این مکان زندگی بخشیده بودن. و البته ما همیشه مطمئن بودیم که با این زیبایی و طبیعت بکر با احترام رفتار کنیم و هیچ آسیبی به محیط زیست نزنیم.

یک چای داغ در کنار تالاب

بعد از قایق سواری در کنار تالاب اتراق کردیم و با یک چای داغ و نان و پنیر از طبیعت و زیبایی اش لذت بردیم. نسیم ملایم بوی گیاهان آواز پرندگان و صدای آب تالاب همه با هم یه اتفاق فراموش نشدنی رو به وجود آوردن. همیشه در طبیعت احساس آرامش و شادی می کنم و تالاب سوستان هم با همه زیبایی اش این احساس رو دو چندان کرد.

نکاتی برای سفر به تالاب سوستان

  • بهترین زمان برای سفر به تالاب سوستان فصل بهار و پاییز است.
  • در زمان سفر حتما لباس راحتی و کفش مناسب برای پیاده روی به همراه داشته باشید.
  • به دلیل وجود حشرات در تالاب حتما کرم ضد حشره همراه داشته باشید.
  • آب معدنی و تنقلات به اندازه کافی همراه داشته باشید.
  • حتما از زمین و محیط زیست تالاب محافظت کنید و زباله های خودتان را به درست جمع کنید.
  • اگر علاقه مند به عکاسی هستید حتما دوربین خودتان را همراه داشته باشید و از طبیعت زیبا و زیبا عکس بگیرید.

نتیجه گیری

تالاب سوستان یه مکان بی نظیر برای آرامش و طبیعت دوستداران است. اگر به دنبال یک سفر آرام و زیبا در طبیعت هستید حتما از این مکان زیبا دیدار کنید. و فراموش نکنید که طبیعت به همراهی و حفاظت ما نیاز دارد.

پرسش و پاسخ

1. تالاب سوستان کجا واقع شده است؟

تالاب  سوستان  در  استان  مازندران  و  در  شهرستان  چالوس  واقع  شده  است. 

2. چه گونه جانوران در تالاب سوستان وجود دارند؟

در  تالاب  سوستان  گونه های  متعددی  از  پرندگان  نظیر  قو  اردک  و  مرغ  ابی  زندگی  می کنند.  همچنین  ماهیان  متعددی  در  آب  این  تالاب  زندگی  می کنند. 

3. آیا در تالاب سوستان امکان اقامت وجود دارد؟

در  نزدیکی  تالاب  سوستان  خانه های  بومی  و  ویلاهای  برای  اقامت  وجود  دارند. 

دکمه بازگشت به بالا