پروما مشهد

پروما مشهد سفری به قلب تاریخ و فرهنگ

همیشه دوست داشتم مسیر جدیدی رو در شهر مشهد تجربه کنم نه فقط زیارت و حرم امام رضا (ع) که دلم یه چیز دیگه میخواست یه چیزی که حسابی هیجان انگیز باشه و منو به دنیای جدیدی از مشهد ببره. خلاصه یه روز داشتم تو اینترنت دنبال جاهای دیدنی جدید در مشهد می گشتم که چشمم به پروما افتاد. پروما یه مجموعه فرهنگی و تفریحی بزرگ تو مشهد بود که می گفتن یه جای خاص و دیدنیه.

پروما سفری به دنیای هزار و یک شب

همین که پامو به پروما گذاشتم حس کردم وارد یه دنیای جدید شدم. فضای زیبا و ارام بخش با معماری خاص و رنگ های شاد و چشم نواز منو مست خودش کرد. یه طرف باغ پر از گل و گیاه بود که حس طراوت و سرزندگی رو به من می داد و یه طرف هم ساختمان های سنتی با حیاط های ارام و فواره های زیبا انگار منو به دنیای هزار و یک شب برده بود.

تجربه ای فراموش نشدنی در دنیای پروما

اولین چیزی که نظر منو به خودش جلب کرد آکواریوم بزرگ پروما بود. اینجا میشه انواع مختلف ماهی های زیبا و عجیب و غریب رو از نزدیک دید. از ماهی های کوچک و رنگارنگ تا ماهی های بزرگ و مهیب هر کدوم یه دنیایی بودن. حتی یه تونل زیر آب هم داشتن که میشد در میان ماهی ها قدم زد و از دنیای شگفت انگیز زیر آب لذت برد.

بعد از آکواریوم نوبت به باغ پرندگان بود. یه فضای آزاد و بزرگ پر از انواع پرندگان زیبا و رنگارنگ که هر کدوم صدای خاص خودشون رو داشتن. اینجا میشه از نزدیک با پرندگان آشنا شد و از زیبایی اونها لذت برد.

پروما مکانی برای هر سن و سلیقه

یه قسمت دیگه از پروما که من واقعا ازش لذت بردم بازی های کودکان بود. اینجا انواع اسلاید تاب سرسره و بازی های دیگه برای کودکان وجود داشت که میتونست ساعت ها کودکان رو مشغول کنه و یه روز فراموش نشدنی رو برای اونها به یادگار بگذاره.

پروما مکانی برای کسب اطلاعات

در پروما موزه های متعددی هم وجود داره که می تونه برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ جالب باشه. موزه تاریخ طبیعی موزه هنر و موزه اسلحه هر کدوم یه بخش جدا از تاریخ و فرهنگ رو به نمایش می ذارن.

غذاهای خوشمزه و محیط زیبا

یه قسمت دیگه از پروما رستوران ها و کافی شاپ های متنوعی بود که هر کدوم یه سبک غذایی خاص رو ارائه میدادن. من از کافی شاپ با فضای باز و دنج پروما لذت بردم و یه قهوه خوشمزه رو در کنار فضای زیبا و ارام بخش پروما نوشیدم.

نکات مهم برای سفر به پروما

  • بهترین زمان برای سفر به پروما فصل بهار و پاییز هست که هوا مطلبوع تره.
  • برای دیدن تمام بخش های پروما حداقل یه روز وقت لازم هست.
  • با خودتون دوربین به همراه داشته باشید تا از فضای زیبا و منحصر به فرد پروما عکس بگیرید.
  • برای غذا خوردن در رستوران های پروما یه بودجه مناسب در نظر بگیرید.
  • با خودتون آب و نوشیدنی به همراه داشته باشید چون ممکن هست که در تمام بخش های پروما نوشیدنی به راحتی در دسترس نباشه.

سوال و جواب

1. قیمت بلیط ورودی پروما چقدر هست؟

قیمت بلیط ورودی پروما برای افراد بالای 12 سال 200,000 تومان و برای کودکان بین 4 تا 12 سال 100,000 تومان هست.

2. پروما کجا قرار داره؟

پروما در مشهد جنوب خیابان ملک آباد قرار داره.

3. چه نوع رستوران هایی در پروما وجود داره؟

رستوران های پروما انواع غذای سنتی ایرانی فست فود و غذای فرنگی رو ارائه میدن.

نتیجه گیری

پروما یه مجموعه فرهنگی و تفریحی بزرگ و دیدنی در مشهد هست که میتونه برای هر سن و سلیقه ای جالب و دیدنی باشه. اگر به مشهد سفر کردید حتما از پروما دیدن کنید.

دکمه بازگشت به بالا