نارنجستان قوام

نارنجستان قوام: سفری به بهشت نارنج

احتمالا شما هم مثل من عاشق عطر نارنج هستید. آن رایحه ی شیرین و دلنشین که با هر نسیم به مشامتان می رسد و خاطرات خوشی را تداعی می کند. حالا تصور کنید وارد باغی می شوید که در آن هزاران درخت نارنج سر به فلک کشیده اند و عطر دل انگیز آنها تمام فضا را پر کرده است. این بهشت نارنج جایی نیست جز نارنجستان قوام در شیراز.

من به شما پیشنهاد می کنم سفر به این باغ زیبا را از دست ندهید. نارنجستان قوام چیزی فراتر از یک باغ ساده است. این باغ به نوعی تاریخ زنده ی شیراز و معماری اصیل ایرانی است.

قدم گذاشتن در باغی که زمان در آن متوقف شده است

در ورودی نارنجستان گویی زمان به عقب برمی گردد و شما خود را در باغی از دوره ی قاجار می بینید. حوض آبی با کاشی کاری های زیبا حاشیه ی حوض با گلدان های نارنج و صدای آبشار که در گوشتان طنین انداز است موجب آرامش وصف ناپذیری می شود. حالا چشمانتان به عقربه های ساعت که روی دیوار قرار دارند خیره می شود. گویی زمان در این باغ به کندی می گذرد و هر لحظه ی آن را باید با دقت تجربه کرد.

نگاهی به معماری و هنر ایرانی

در مرکز باغ ساختمان کلاه فرنگی با گنبد زیبا و منبت کاری های دلربا خودنمایی می کند. این ساختمان با معماری شگفت انگیز و تزئینات منحصر به فرد نمونه ای کامل از هنر ایرانی در دوره ی قاجار است. هر گوشه و کنار این ساختمان حکایت از عظمت و زیبایی هنر و معماری ایرانی دارد.

تجربه ی زندگی در دل نارنجستان

اما نارنجستان قوام فقط یک باغ زیبا و ساختمانی ارجمند نیست. این باغ روزی محل زندگی خانواده ی قوام بوده و این خانواده در این باغ زندگی شاد و مرفه ای داشتند. با قدم زدن در راهروهای این باغ می توانید روح و حیات این خانواده را در این فضای با صلابت و زیبا احساس کنید.

قدم زدن در دل تاریخ

در میان درختان نارنج و سرو یكی از قدیمی ترین چنارهای شیراز هم در این باغ قرار دارد. این چنار قدیمی و بزرگ حکایت از گذر زمان و حوادث زیادی در این باغ دارد. شاید این چنار شاهد لحظه ی ساخت این باغ بوده و در طول قرن ها شاهد زندگی و مرگ افراد مختلف در این باغ بوده است.

توصیه هایی برای سفر به نارنجستان قوام

سفر به نارنجستان قوام تجربه ای فراموش نشدنی است. اما برای اینکه این سفر به بهترین شکل ممکن انجام شود چند توصیه را به شما ارائه می دهیم:

  • بهترین زمان برای بازدید از نارنجستان قوام فصل بهار است. در این فصل باغ در اوج زیبایی و شکوفایی خود است و عطر نارنج فضای باغ را پر کرده است.
  • با خود دوربین به همراه داشته باشید. زیبایی باغ و معماری آن چنان افسونگر است که هر گوشه و کنار آن شایسته ثبت در عکس است.
  • در حین بازدید از باغ از راهنما برای مطلع شدن از تاریخچه و اطلاعات مهم نارنجستان استفاده کنید. این باغ حکایت از تاریخ و هنر ایرانی دارد و راهنما می تواند با اطلاعات شامل خود سفر شما را غنی تر و معنادار تر کند.
  • قبل از سفر اطلاعات مورد نیاز را از سایت های گردشگری و یا با تماس با نارنجستان قوام بدست آورید. با دانستن ساعات بازدید هزینه ورودیه و اطلاعات دیگر سفر شما ساده تر و منظم تر خواهد بود.

نتیجه گیری

بازدید از نارنجستان قوام سفر به گذشته و تجربه ی زندگی در دوره ی قاجار است. این باغ با معماری زیبا و سبز و شاد اتاق های منحصر به فرد و کاشیکاری های زیبا فضایی رویایی و دلنشین را برای شما به ارمغان می آورد.

سوالات متداول

1. نارنجستان قوام کجا قرار دارد؟

نارنجستان قوام در شهر شیراز در خیابان لطفعلی خان زند نزدیک به خانه ی زینت الملوک قرار دارد.

2. بهترین زمان برای بازدید از نارنجستان قوام چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از نارنجستان قوام فصل بهار است اما این باغ در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است.

3. هزینه ی ورودیه به نارنجستان قوام چقدر است؟

هزینه ی ورودیه به نارنجستان قوام بسته به نوع بلیط ( بلیط مختص گردشگران خارجی بلیط مختص دانشجویان و …) متفاوت است. برای اطلاع از قیمت روز بلیط می توانید به وبسایت نارنجستان قوام مراجعه کنید و یا با شماره تلفن باغ تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا