دریاچه آویدر

دریاچه آویدر: جواهری پنهان در دامنه کوه های البرز

شاید بارها از کنار جاده چالوس عبور کرده باشید به مناظر اطرافش نگاهی انداخته و به سمت مقصدتان رفته باشید. اما شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که در دل این کوه ها و دشت های سرسبز یک جواهر پنهان وجود دارد: دریاچه آویدر.

تصورش کنید جاده ای پر پیچ و خم و با پیچ و خم های نفس گیر دو طرف آن جنگل های انبوه و سرسبز و در انتهای آن دریاچه ای به رنگ آبی فیروزه ای که مثل آینه انعکاس آسمان را در خود جای داده است. این تصویری است که از دریاچه آویدر در ذهن من نقش بسته و این همین تصویر بود که مرا به سوی این جواهر پنهان کشاند.

مسیر و معجزه راه

از تهران به سمت جاده چالوس حرکت کردم. با گذر از شمیرانات و کوه های پر از پیچ و خم به طبیعت شمال نزدیکتر و نزدیکتر می شدم. هر پیچ و خم مناظر جدیدی را به من نشان می داد جنگل های سرسبز رودخانه های خروشان و هوای آلودگی که خالص و سالم بود. با گذر از چالوس و حرکت به سمت غرب به تابلو " دریاچه آویدر " رسیدم.

مسیر آویدر در قسمت اول آسفالت بود اما با نزدیکتر شدن به دریاچه مسیر خاکی شد و برای رسیدن به دریاچه باید حدود سه کیلومتر را با ماشین رانندگی می کردم. مسیر خاکی من را به چالش کشید اما طبیعت زیبا و هوای مطبوع به من انرژی مثبت می داد. در طول مسیر با چشم انداز زیبایی از کوه های البرز و درختان سرسبز مواجه شدم.

دریاچه ای به رنگ فیروزه

پس از گذر از مسیر خاکی به جای جذاب و زیبای دریاچه آویدر رسیدم. دریاچه به اندازه ای زیبا و روشن بود که مثل یک جواهر در دل کوه ها می درخشید.

آب دریاچه به رنگ فیروزه ای بود که به علت عمق و خلوص آب انعکاس آسمان را به زیبایی به نمایش می گذاشت. ساحل دریاچه پوشیده از چمن زار سبز و درختان بلند بود.

هوای دریاچه سرد و مطبوع بود و صدای پرندگان و خروش رودخانه در هوا پیچیده بود. اینجا جایی بود که می شد از هر لحظه آن لذت برد.

در آغوش طبیعت

به دنبال جایی برای استراحت در کنار دریاچه مستقر شدم. در اطراف من منظره ای زیبا از دریاچه کوه ها و جنگل نمایان بود. هوای خنک و طبیعت زیبا من را آرام و بی قید و بند کرد.

به دنبال جایی برای راه رفتن و تجربه زیبایی طبیعت به سمت جنگل نزدیک دریاچه حرکت کردم. در میان درختان سرسبز و بلند حس طبیعت واقعی را تجربه کردم. جنگل پر از گیاهان و گل های وحشی بود و صدای پرندگان در گوش من پیچیده بود.

تجربیات شخصی در آویدر

من به شخصه تجربه فوق العاده ای در آویدر داشتم. این دریاچه و طبیعت زیبای اطراف آن باعث شد که من لحظات آرام و بی قید و بند را در طبیعت تجربه کنم.

این دریاچه جایی ایده آل برای طبیعت گردی کمپینگ و صخره نوردی است. شما می توانید با همراه داشتن وسایل مناسب در کنار دریاچه چادر بزنید و از طبیعت زیبا و هوای خنک آن لذت ببرید.

همچنین در اطراف دریاچه مسیرهای پیاده روی زیبایی برای علاقمندان به پیاده روی وجود دارد.

نکات مهم برای سفر به آویدر

  • قبل از سفر به آویدر حتما آب و غذا کافی با خود ببرید.
  • مسیر به دریاچه خاکی است و ممکن است برای ماشین های معمولی مشکل ساز باشد.
  • در فصل بهار و تابستان دریاچه پر آب تر است و منظره ای زیباتری را به نمایش می گذارد.
  • در هر فصلی از سال که به آویدر سفر می کنید حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید.
  • برای حفاظت از طبیعت زیبا حتما زباله های خود را با خود ببرید و در طبیعت رها نکنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به آویدر چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به آویدر فصل بهار و تابستان است. در این فصول دریاچه پر آب تر است و منظره ای زیباتری را به نمایش می گذارد.

2. برای سفر به آویدر چه وسایلی باید با خود ببریم؟

برای سفر به آویدر حتما آب و غذا کافی لباس مناسب کلاه کرم ضد آفتاب و وسایل اولیه کمپینگ ( در صورت کمپینگ ) با خود ببرید.

3. برای رسیدن به آویدر چه مسیر را باید طی کنیم؟

برای رسیدن به آویدر ابتدا به جاده چالوس بروید و پس از گذر از چالوس به سمت غرب حرکت کنید. در مسیر تابلو " دریاچه آویدر " وجود دارد که شما را به سمت دریاچه هدایت می کند. مسیر به دریاچه در قسمت اول آسفالت است اما با نزدیکتر شدن به دریاچه مسیر خاکی می شود.

نتیجه گیری

دریاچه آویدر جواهری پنهان در دل کوه های البرز است. این دریاچه با طبیعت زیبا و هوای خنک جایی ایده آل برای طبیعت گردی کمپینگ و صخره نوردی است. من به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال جایی برای فرار از شلوغی شهر و تجربه طبیعت واقعی هستید حتما به دریاچه آویدر سفر کنید.

دکمه بازگشت به بالا