کاسپین انزلی

کاسپین انزلی بهشت گمشده در کنار دریای خزر

همیشه آرزو داشتم به جایی سفر کنم که هم آرامش بی نظیری داشته باشه هم طبیعت بکر و زیبا هم پر از هیجان و تفریحات متنوع باشه. می خواستم از همه چیز در سفرم لذت ببرم هم از غروب های رویایی هم از قدم زدن روی ساحل شنی هم از گشت و گذار در بازارها هم از طعم های جدید و خوشمزه.

و این دقیقا چیزی بود که در سفر به انزلی پیدا کردم. انزلی شهری بندری و زیبا در کنار دریای خزر با جذابیت ها و رازهای زیادی که در دل خود پنهان کرده بود.

اولین قدم ها در انزلی

وقتی برای اولین بار پا به انزلی گذاشتم انگار وارد دنیای دیگری شدم. هوای خنک و مرطوب بوی نم و شور دریا صدای مرغان دریایی و امواج که به ساحل می کوبیدند همه و همه حسی از آرامش و شادی به من القا می کرد.

اولین چیزی که توجه من رو به خودش جلب کرد ساحل زیبای انزلی بود. ساحل شنی به رنگ طلایی و آب آبی فیروزه ای دریا که گویی تابلو نقاشی بود. لحظه ای در کنار ساحل ایستادم و به منظره شگفت انگیز مقابل خودم خیره شدم. صدای امواج و بوی نم دریا احساس آرامش و نشاط را در من ایجاد کرد.

سفر به دل انزلی

بعد از گشت و گذار در ساحل تصمیم گرفتم به دل شهر انزلی بزنم و با فرهنگ و تاریخ این شهر آشنا بشم.

اولین جایی که به ذهنم رسید بازار ماهی فروشان انزلی بود. بازار شلوغ و پر از انرژی بود. مردم با اشتیاق و شادی مشغول خرید ماهی و سایر محصولات دریایی بودند. من هم از بین انواع ماهی ها و میگوها که در روی صندوق های یخ چیده شده بودند چند نوع ماهی را برای ناهار انتخاب کردم.

غذاهای انزلی

طعم ماهی های انزلی واقعا بینظیر بود. همون لحظه فهمیدم که یکی از جذابیت های اصلی انزلی غذاهاش هستن. می تونید در رستوران های متعدد و سنتی انزلی انواع غذاهای دریایی از ماهی و میگو تا انواع خوراک و سوپ را تجربه کنید.

کشتی های انزلی

بعد از ناهار به بندر انزلی رفتم. بندر انزلی با کشتی های بزرگ و کوچک قایق ها و قایق های سواری مکانی زیبا و دیدنی بود. من با یک قایق سواری در دریای خزر گشتی زدم و از منظره های بی نظیر دریا و ساحل لذت بردم.

پل غازی انزلی

در سفر به انزلی دیدن پل غازی رو حتما فراموش نکنید. این پل زیبا که بر روی رودخانه به نام رودخانه سلکه قرار دارد یکی از نمادهای انزلی و محل گردشگری مهمی برای گردشگران هست.

توصیه هایی برای سفر به انزلی

  • اگر به دنبال سفر آرام و بدون شلوغی هستید بهتر هست که در فصول خنک سال به انزلی سفر کنید.
  • برای خرید سوغات به بازار های محلی انزلی سفر کنید. در این بازار ها انواع محصولات دریایی و صنایع دستی را می تونید پیدا کنید.
  • اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید می تونید در کنار دریا و رودخانه ها انزلی ماهیگیری کنید.
  • برای تجربه سفر متفاوت و خاص می تونید به جزیره اشپل انزلی سفر کنید. این جزیره زیبا با طبیعت بکر و منظره های زیبا مکانی آرام و دلپذیر برای علاقه مندان به طبیعت هست.

نتیجه گیری

انزلی شهری زیبا و دوست داشتنی هست که می تونه با طبیعت زیبا غذا های خوشمزه و فرهنگ خاصش سفر فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان بیاره.

سوال و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به انزلی چه زمانی هست؟

بهترین زمان برای سفر به انزلی اوایل بهار و اوایل پاییز هست. در این زمان هوا ملایم و مطبوع هست و شما می تونید از همه جذابیت های انزلی لذت ببرید.

2. هزینه سفر به انزلی چقدر هست؟

هزینه سفر به انزلی بستگی به نوع سفر و مدت زمان اقامت شما دارد. اما به طور کلی انزلی یک شهر ارزان قیمت برای سفر هست.

3. برای سفر به انزلی چه وسایلی را باید با خود ببریم؟

برای سفر به انزلی وسایلی را با خود ببرید که برای گشت و گذار در شهر و ساحل مناسب باشند. لباس راحتی کلاه و عینک آفتابی کرم ضد آفتاب و آب معدنی از جمله وسایل لازم هستن.

دکمه بازگشت به بالا